ŠKODA: cele mai bune rezultate din istoria companiei aferente primului trimestru si lunii martie

Publicat pe 13 Aprilie 2016
Mladá Boleslav, aprilie 2016 – Inregistrand cel mai bun prim trimestru si cele mai bune rezultate lunare in cel de-al 121-lea an din istoria companiei, ŠKODA isi continua cresterea in luna martie: Din ianuarie pana in martie 2016, producatorul auto ceh a livrat 276.600 de automobile catre clienti, o crestere de 4,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu livrari de 106.300 unitati catre clientii din lumea intreaga, in luna martie (martie 2015: 102.100; o crestere de 4,2%), compania a vandut mai multe automobile ca niciodata intr-o singura luna calendaristica. Evolutia pozitiva pe pietele principale din China si Europa – cu cresteri de doua cifre pe numeroase piete individuale – a contribuit de asemenea la cifrele de vanzari record, inclusiv cresterile semnificative ale modelelor ŠKODA Fabia, Superb si Yeti.

“Cu cel mai bun prim trimestru si cele mai bune rezultate lunare din istoria companiei noastre, ŠKODA continua succesul cresterii vanzarilor din 2015. Suntem optimisti pentru lunile care urmeaza, luand in considerare cresterile din China si Europa, precum si succesul noii ŠKODA Superb, a modelelor Fabia si Yeti. In acelasi timp, situatia ramane tensionata pe anumite piete, in mod special in Rusia,” declara Werner Eichhorn, membru al Consiliului de Administratie ŠKODA, responsabil pentru Vanzari si Marketing. 

ŠKODA a obtinut cresteri semnificative in luna martie si in primul trimestru in Europa de Vest. In martie, livrarile au crescut cu 6,4% pana la 49.600 unitati (martie 2015: 46.600). In primele trei luni ale anului, marca si-a imbunatatit vanzarile cu 8,5% pana la 115.000 autovehicule vandute (primul trimestru din 2015: 106.000). Cota de piata ŠKODA a ajuns la 3,2%. In Germania – cea de-a doua piata ŠKODA la nivel mondial – vanzarile marcii au crescut cu 5,1% pana la 16.300 autovehicule in martie (martie 2015: 15.500), iar in primul trimestru cu 7,8% pana la 38.900 unitati (2015: 36.100). ŠKODA si-a consolidat pozitia de lider la importurile de automobile din Germania. De asemenea in luna martie, producatorul auto ceh a inregistrat cresteri de doua cifre in Franta (2.300 automobile; crestere de 27,1%), Belgia (2.200 automobile; crestere de 31,3%), Italia (2.100 automobile; crestere de 20,9%), Irlanda (1.500 autovehicule; crestere de 28,1%), Suedia (1.400 autovehicule; crestere de 10,1%), Olanda (1.400 autovehicule; crestere de 18,6%) si Portugalia (400 autovehicule; crestere de 50,0%). 

ŠKODA a inregistrat de asemenea cresteri semnificative in Europa Centrala. In martie, marca a vandut 16.500 autovehicule in aceasta regiune – o crestere de 8,1% fata de luna martie a anului trecut (15.300). In primul trimestru, livrarile au crescut cu 6,8% pana la 46.100 autovehicule (primul trimestru al anului 2015: 43.200). Pe piata de provenienta, din Cehia, vanzarile ŠKODA in luna martie au crescut cu 9,0% pana la 8.000 unitati (martie 2015: 7.300), iar in primul trimestru cu 8,3% pana la 21.900 autovehicule (primul trimestru al anului 2015: 20.200). De asemenea ŠKODA a vandut mai multe automobile decat in martie 2015 in Polonia (5.100 automobile; o crestere de 10,6%), Slovacia (1.600 automobile; o crestere de 7,2%) si Slovenia (600 automobile; o crestere de 9,3%). 

in Europa de Est, exclusiv Rusia, ŠKODA a vandut 3.000 autovehicule in luna martie (martie 2015: 2.500) si prin urmare cu 17,6% mai mult fata de aceeasi luna a anului precedent. In primul trimestru, marca a livrat 7.400 autovehicule catre clienti (primul trimestru al anului 2015: 6.900, o crestere de 6,8%). Cota de piata ŠKODA a crescut pana la 8,0% pana la finalul lunii martie (primul trimestru al anului 2015: 6,9%). In ciuda conditiilor de piata provocatoare din Rusia, ŠKODA a livrat 4.800 automobile in luna martie (martie 2015: 4.600); in primul trimestru producatorul a vandut 12.500 automobile (din ianuarie pana in martie 2015: 15.300). Cota de piata ŠKODA pe piata din Rusia a ramas la 4,2% in primul trimestru (primul trimestru al anului 2015: 4,2%). Printre alte regiuni, ŠKODA a obtinut o crestere din doua cifre in Romania (900 automobile; o crestere de 23,1%), Bulgaria (200 automobile; o crestere de 13,6%) si Bosnia (100 automobile; o crestere de 10,3%). 

Pe cea mai mare piata globala, China, ŠKODA a crescut livrarile cu 1,3% pana la 25.600 autovehicule in luna martie (martie 2015: 25.200). In primul trimestru, livrarile ŠKODA au crescut cu 5,2% pana la 75.400 autovehicule (din ianuarie pana in martie 2015: 71.700 autovehicule). Pana la finalul lunii martie, ŠKODA avea o cota de 1,4% din piata chineza. ŠKODA a obtinut in luna martie rate mari de crestere in Israel (1.800 automobile; o crestere de 16,1%), Taiwan (400 automobile; o crestere de 80,8%) si in Noua Zeelanda (100 automobile; o crestere de 41,6%). Turcia este o alta piata importanta pentru marca cu 2.100 livrari (o crestere de 0,7%). In India, producatorul a atins 1.400 livrari in luna martie (martie 2015: 1.500; o scadere de 6,9%). In primul trimestru, 3.700 de clienti au optat pentru o ŠKODA (din ianuarie pana in martie 2015: 4.100).  

In ceea ce priveste gamele de modele, varful de gama al marcii ŠKODA Superb, modelul compact Fabia si SUV-ul compact Yeti au atins rate de crestere peste medie. In luna martie, gama de automobile de clasa medie Superb a atins o crestere de 79,3% fata de luna martie precedenta, cu 13.000 unitati vandute. In perioada ianuarie – martie, vanzarile modelului Superb au crescut cu 69,8% pana la 32.200 unitati in comparatie cu primul trimestru al anului 2015. Aceasta evolutie pozitiva poate fi atribuita si incheierii productiei generatiei precedente, care a intervenit anul trecut. Fabia a obtinut cresteri semnificative atat in martie (20.500 automobile; o crestere de 21,6%), cat si in primul trimestru al anului (49.500 automobile; o crestere de 28,5%). Modelul Yeti a inregistrat de asemenea evolutii pozitive, cu vanzari de 10.600 in martie (o crestere de 14,6%) si 26.900 automobile (o crestere de 16,9%) in primul trimestru al anului 2016.   

Livrari ŠKODA catre clienti in martie 2016 (in unitati, rotunjite, in functie de model; +/- in procente comparativ cu luna martie 2015):

ŠKODA Citigo (comercializata doar in Europa: 4.500; -0,9 %)

ŠKODA Fabia (20.500; +21,6 %)

ŠKODA Rapid (18.300; -10,4 %)

ŠKODA Octavia (39.400; -2,4 %)

ŠKODA Superb (13.000; +79,3 %)

ŠKODA Yeti (10.600; +14,6 %)

Livrari ŠKODA catre clienti in primul trimestru al anului 2016 (in unitati, rotunjite, in functie de model; +/- in procente comparativ cu primul trimestru al anului 2015):  

ŠKODA Citigo (comercializata doar in Europa: 9.700; +0,5 %)

ŠKODA Fabia (49.500; +28,5 %)

ŠKODA Rapid (48.500; -12,6 %)

ŠKODA Octavia (109.900; -1,8 %)

ŠKODA Superb (32.200; +69,8 %)

ŠKODA Yeti (26.900; +16,9 %)

Domenii: Auto

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →