Te gandesti sa pastrezi anvelopele de iarna si pe timpul verii? …mai gandeste-te!

Publicat pe 14 Aprilie 2016
Bridgestone explica de ce schimbarea anvelopelor cu cele de vara este singura optiune rationala. Acum ca am trecut la ora de vara, toata Europa asteapta vreme mai calda. O serie de ritualuri anuale marcheaza acesta schimbare de sezon: curatarea terasei, tunderea gazonului si pentru milioane de oameni, schimbarea anvelopelor de iarna cu cele de vara.

In jur de 43% dintre soferii europeni trec la anvelope de iarna pentru sezonul rece, cu diferente uriase in functie de regiune. In timp ce 92% dintre polonezi si 88% dintre germani conduc cu anvelope de iarna, cifrele scad la 23% in Franta si la doar 8% in Marea Britanie . La modul general, folosirea anvelopelor de iarna in Europa este in crestere, in parte datorita vremii total neprevazute pe timp de iarna din ultimii ani, dar si ca urmare a noilor reglementari nationale de siguranta rutiera. Analiza Bridgetone a profilului conducatorului auto arata ca soferii familisti, mai ales parintii, sunt grupul cel mai probabil sa schimbe la anvelope de iarna in fiecare an.

Dar, in ciuda informatiilor publicate repetat cu privire la faptul ca anvelopele de iarna nu performeaza in mod adecvat pe vreme calda, un numar surprinzator de soferi nu trec inapoi la anvelopele de vara. Cercetarile Bridgestone arata ca, spre exemplu, aproape 10% dintre soferii italieni raman cu anvelopele de iarna peste vara si aceasta cifra creste la 18% in Danemarca . 

Jake Rønsholt, Managing Director, Consumer Business Unit, Bridgestone Europe comenteaza: “Daca esti tentat sa iti pastrezi anvelopele de iarna pe timpul verii, sfatul Bridgestone este simplu: nu face asta! Adevarul este ca doar anvelopele de vara iti pot oferi siguranta si performanta de care ai nevoie pe vreme calda.” 

Schimba-ti anvelopele de iarna acum 

Prin compusul lor special si prin modelul benzii de rulare, anvelopele de iarna sunt proiectate sa ramana moi si flexibile in conditii reci, oferind tractiune si aderenta la temperaturi scazute pe suprafete uscate, umede si cu gheata. Dar pe masura ce temperaturile cresc, anvelopele de iarna isi pierd aceste avantaje, aderenta scade si banda de rulare incepe sa se uzeze mai repede.

Pe de alta parte, anvelopele de vara folosesc un compus mai tare care nu isi pierde aderenta pe carosabil fierbinte. La temperaturi ridicate, anvelopele de vara ofera performante generale imbunatatite fata de anvelopele de iarna, mai ales la franare, manevrabilitate, rezistenta la uzura, rezistenta la rulare si economie de carburant.  

Mai sigure pe asfalt ud si uscat   

Testele Bridgestone arata ca diferenta de performanta dintre anvelopele de vara si cele de iarna in termeni de franare si manevrabilitate pe vreme calda pot varia intre 30% si 8%, in functie de conditiile de drum si de temperatura. Pe vreme umeda si o temperatura de aproape 30°C, un vehicul echipat cu anvelope de vara de calitate buna are o distanta de franare cu 30% mai mica decat un vehicul echipat cu anvelope de iarna. In anumite conditii, diferenta poate egala chiar de doua ori lungimea masinii!

Pentru a vedea diferenta de performanta dintre anvelopele de vara si cele de iarna, va invitam sa priviti urmatoarele videoclipuri: 

Franare pe uscat – https://www.youtube.com/watch?v=gang-svyxU4

Franare pe carosabil umed – https://www.youtube.com/watch?v=o2rT2QDHUOs

Slalom – https://www.youtube.com/watch?v=l8KSSTBiD7E

Mentenanta anvelopelor, la fel de importanta  

Pe langa trecerea la anvelopele potrivite sezonului, este de asemenea important sa ai grija de ele. Pentru siguranta condusului, mai ales a manevrabilitatii si franarii, cei mai importanti doi pasi sunt verificarea regulata a presiunii din roti si a adancimii benzii de rulare.

Sfaturi utile 

Bridgestone iti recomanda sa iti verifici presiunea din pneuri o data pe luna. Daca nu esti sigur, poti gasi nivelurile recomandate de presiune ale masinii in manualul de instructiuni, pe stalpul usii soferului, pe capacul rezervorului de carburant sau pe capacul torpedoului. Pentru a verifica daca anvelopele au inca suficienta adancime ramasa, in canalele principale ale acestora exista indicatoare de uzura; daca canalul principal are o adancime mai mica sau egala cu indicatoarele de uzura, inseamna ca banda de rulare s-a uzat sub minimul legal de 1,6 mm si este timpul sa inlocuiesti rapid anvelopele. Cerinta de adancime minima este valabila in toate canalele principale si pe toata circumferinta anvelopei.

In mod regretabil, cercetarile europene recente arata ca foarte multi soferi nu au grija de anvelopele lor: 76% dintre soferi nu verifica presiunea rotilor o data pe luna, iar 54% verifica adancimea benzii de rulare cel mult o data pe an, sau niciodata!

Pe scurt, pentru condusul in conditii de siguranta asigurati-va ca va schimbati inapoi la anvelopele de vara cand iarna a spus in cele din urma la revedere - si apoi in mod regulat verificati presiunea din anvelope si adancimea benzii de rulare.  

Bridgestone Italia Sales S.r.l. este sediul de coordonare a Bridgestone Regiunea Sud, una dintre cele 6 regiuni comerciale ale grupului Bridgestone. Regiunea Sud cuprinde alte 13 tari in afara de Italia: Albania, Bosnia – Hertegovina, Bulgaria, Cipru, Croatia, Grecia, Kossovo, Macedonia, Malta, Muntenegru, Romania, Serbia si Slovenia, avand 200 de angajati. In Europa, Bridgestone are 13.000 de angajati si detine un centru de Cercetare si Dezvoltare si 8 fabrici. Bridgestone Corporation, cu sediul in Tokyo, este cel mai mare producator de anvelope si produse din cauciuc din lume.

Domenii: Auto

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →