11 mituri despre alimentatia sanatoasa

Publicat pe 4 Martie 2020
Dietă echilibrată, bazată pe principii corecte de nutriție, ne ridică adesea multe semne de întrebare. Cu toate că este binecunoscut faptul că o alimentație corespunzătoare împreună cu o activitate fizică constantă reprezintă cheia unei vieți sănătoase, foarte multe persoane iau în considerare sfaturi eronate care prin care se precizează că un stil de viață sănătos nu le aduce beneficii.

Întrucât în ultima perioadă subiectul dietelor corecte a devenit o reală preocupare pentru majoritatea oamenilor, prezentăm în continuare câteva mituri demontate despre alimentația sănătoasă:

1. Produsele congelate sunt mai puțin sănătoase decât cele proaspete

Specialiștii în nutriție susțin că nu întotdeauna alimentele proaspete sunt mai benefice pentru că își pot pierde substanțele nutritive prin expunere la soare, apă sau oxigen. Uneori, aceste sunt transportate pe distanțe foarte mari ori stau zile în șir pe rafturile supermarketurilor și se pot degrada, deși sunt proaspete.

2. Vinul roșu este bun pentru sănătate

Medicii sunt de acord că un pahar de vin roșu, natural, pe zi, poate avea numeroase beneficii pentru organism, însă este bine de știut că dacă se depășește cantitatea recomandată, efectele pozitive vor fi contracarate.

3. Alimentele sănătoase nu îngrașă

Mulți oameni consideră că pot mânca orice atât timp cât este vorba despre un aliment sănătos. Ei bine, acest lucru nu este deloc adevărat pentru că produsele sănătoase pot fi bogate în calorii, grăsimi și zahăr, iar consumate în exces conduc la apariția kilogramelor în plus. De pildă, de la McDonalds poți comanda prin FoodPanda o salată care să nu aibă mai mult de 300 de calorii, în timp ce 100 de grame de nuci pot avea 500 de calorii.

4. Painea neagră este mai sănătoasă decât cea albă

Numărul de calorii din cele două tipuri de pâine este egal. În plus, dacă o felie de pâine este mai închisă la culoare, trebuie verificată eticheta atent pentru a vedea dacă conține grâu, ovăz, secară, orz sau hrișcă. Aceasta poate fi mai închisă la culoare și din cauza coloranților sau a utilizării unei cantități mai mari de grâu.

5. Sarea de mare are un conținut mai mic de sodiu

Ambalajele care includ termeni precum “natural” pot fi extrem de înșelătoare. Există multe tipuri de sare disponibile pe piață, însă nu s-ar putea spune cu certitudine care dintre ele este mai bună.

6. Zahărul brun este mult mai benefic decât cel alb

Mulți dintre cei care nu reușesc să limiteze consumul de zahăr înlocuiesc varianta albă cu cea brună, pentru că ar fi mai bine pentru sănătate. În realitate, zahărul brun nu este altceva decât zahăr alb, care are melasa reintrodusă în el.

7. Grăsimile trebuie excluse din alimentație

Nimic mai greșit, susțin specialiștii. Orice persoană trebuie să știe care sunt grăsimile sănătoase – mononesaturate (ulei de măsline, de susan și de avocado, nuci braziliene, caju, migdale) și polinesaturate (pește,soia, semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui). Acestea trebuie introduse în alimentație în cantități adecvate și redus consumul de grăsimi saturate și trans artificiale precum cele de origine animală ori margarina.

8. Energizantele sunt bune după activitatea fizică

În situația în care nu sunt efectuate exerciții fizice intense, care să dureze mai mult de o oră în temperaturi ridicate, băuturile energizante nu fac altceva decât să adauge calorii la dietă. După efort fizic moderat, apa e de-ajuns ca să potolească setea.

9. O cantitate mare de alimente sănătoase previne afecțiunile

Chiar dacă există anumite produse alimentare care au proprietatea de a preveni diferite maladii, ele nu trebuie consumate în cantități foarte mari. Organismul nu va asimila decât ceea ce are nevoie, iar restul rămâne depozitat în organism, sub formă de grăsimi.

10. Oulăle maro, mai hrănitoare decât cele albe

Indiferent de nuanță, ouăle au aceleași calități nutritive. Singura diferență este legată de culoarea penelor păsărilor, respectiv găinile albe fac ouă a căror coajă e albă, iar cele cu pene roșii depun ouă maro.

11. Ciocolata are efecte negative asupra siluetei

Din contră, o tabletă de ciocolată neagră, cu un conținut ridicat de cacao, este benefică pentru sănătate și nu îngrașă.

Este dificil să găsim definiția potrivită pentru un stil de viață sănătos. Însă, chiar dacă produsele ecologice sunt mai bune pentru mediu, acestea nu sunt neapărat mai hrănitoare și pentru organism. În cazul fiecărui aliment trebuie făcută o cercetare atentă pentru că, de cele mai multe ori, termenii prezentați pe ambalaje nu au nici un înțeles profund.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →