2023: anul în care sustenabilitatea e literă de lege pentru afaceri

Publicat pe 13 Aprilie 2023
În pas cu tendințele actuale, respectiv cu realitatea din jurul nostru, sustenabilitatea nu mai reprezintă o opțiune, pe cât reprezintă obligația fiecăruia dintre noi. Este clar faptul că trecem prin momente de cumpănă, fiind necesar să găsim alternative cât mai prietenoase cu mediul înconjurător, cu un impact negativ cât mai mic, reușind în același timp să ne derulăm acțiunile printr-un mijloc la fel de eficient, util și cu randamentul dorit.

Bineînțeles, este mult mai ușor de spus decât de făcut. Însă, cu puțin efort, beneficiile pentru întreprinderile care abordează o strategie sustenabilă de afaceri sunt numeroase: consolidarea mărcii, creșterea avantajului competitiv, bani și timp economisiți și, poate cel mai important, educarea publicului în direcția abordării unui comportament sustenabil. Date fiind toate aceste avantaje principale, un prim pas spre sustenabilitate îl reprezintă opțiunile energetice moderne.

Sustenabilitatea în afaceri și avantajele acesteia

Strategiile comerciale durabile, cum ar fi reducerea emisiilor, producției de deșeuri, alături de compensarea emisiilor inevitabile și limitarea utilizării energiei, apei și materiilor prime, pot reduce în mod semnificativ costurile. Pe măsură ce guvernele promovează și susțin investițiile, întreprinderile își pot crește veniturile prin extinderea pe noi piețe profitabile, beneficiind în același timp de avantaje fiscale și chiar deduceri de capital (credite, subvenții guvernamentale).

Abordarea unui comportament sustenabil poate propulsa extraordinar un brand, deoarece acest lucru ar fi în acord cu deciziile consumatorilor. Prin urmare, practicile de afaceri sustenabile pot deveni o sursă principală de avantaj competitiv. Loialitatea, reputația și vânzările pot crește semnificativ, atrăgând și forță de muncă. Conform unui sondaj, 2/3 dintre angajații britanici au declarat preferă să lucreze pentru o organizație care susține valorile ecologice.

Strategii pentru a-ți transforma afacerea într-una sustenabilă

Iată câteva strategii pe care le poți lua în considerare atunci când îți propui să-ți transformi afacerea într-una sustenabilă, în acord cu nevoile mediului înconjurător.

1.Atenție la lanțul de aprovizionare

Într-o afacere, deseori lanțurile de aprovizionare reprezintă punctul de plecare. Pentru o întreprindere obișnuită, acestea pot reprezenta până la 80% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră. Cheia constă în cartografierea întregului lanț de aprovizionare: de la proveniența materiilor prime, până la fabrica în care produsele ajung în forma finală și până la modul în care deșeurile sunt ulterior eliminate. Chiar dacă poate dura timp, merită să faci acest pas! Pe lângă reducerea emisiilor, există multe alte lucruri pe care o întreprindere le poate face pentru a-și reduce impactul negativ asupra mediului și amprenta de carbon.

2. Găzduire web ecologică

Dacă afacerea ta este la început de drum, poți alege o afacere sustenabilă, micuță, pentru a-ți proiecta și construi website-ul. Ulterior, poți alege un server care funcționează pe bază de energie regenerabilă pentru a-ți găzdui website-ul. Susținând alți antreprenori care promovează conceptul ecologic, implicit susții această cauză nobilă.

3. Susține organizațiile non-guvernamentale care militează pentru mediu

Există numeroase modalități prin care companiile pot susține organizațiile care militează pentru mediu și doresc să aducă în atenția publicului problemele cu care ne confruntăm. Fie prin donații directe, fie prin redirecționarea impozitului pe profit, susții cauzele pentru care aceste organizații militează.

4. Utilizarea formelor regenerabile de energie

Cheltuielile energetice sunt majore în cadrul unei companii. De asemenea, impactul industriei electrice asupra mediului înconjurător este semnificativ. Prin urmare, utilizarea alternativelor regenerabile, sustenabile de energie, cum ar fi panouri fotovoltaice și energia eoliană reprezintă o modalitate nu doar de a face economii, ci și un prim pas spre consolidarea unei companii ecologice, sustenabile.

Domenii: Energie, Educatie

CRIS DIGITAL BRANDING SRL

Branziba (cunoscuta anterior ca Brandion Agency) este o agentie performanta de branding si marketing. Ai nevoie de mai multi clienti? Contacteaza-ne!

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!