40 de tineri din proiectul Excepționalii au implementat 5 inițiative civice pentru transformarea Sectorui 2

Publicat pe 31 Octombrie 2022
40 de liceeni din proiectul Excepționalii Sectorul 2, organizat de Școala de Valori în parteneriat cu Sectorul 2, au implementat 5 inițiative civice. Acțiunile sunt rezultatul a 4 luni de proiect, în care și-au dezvoltat abilitățile personale prin intermediul a 10 ateliere, un eveniment de tip „Bibliotecă Vie”, au înțeles cum funcționează instituțiile publice și companiile din Sectorul 2 și au luat pulsul comunității prin etapa de Step up.

40 de liceeni din proiectul Excepționalii Sectorul 2, organizat de Școala de Valori în parteneriat cu Sectorul 2, au implementat 5 inițiative civice. Acțiunile sunt rezultatul a 4 luni de proiect, în care și-au dezvoltat abilitățile personale prin intermediul a 10 ateliere, un eveniment de tip „Bibliotecă Vie”, au înțeles cum funcționează instituțiile publice și companiile din Sectorul 2 și au luat pulsul comunității prin etapa de Step up.

Proiectul s-a încheiat cu evenimentul „Excepționalii dau REFRESH Sectorului 2”, acolo unde și-au prezentat inițiativele care arată preocuparea lor pentru protejarea mediului, mediul urban și dezvoltarea prin cultură. Participanții din proiect sunt elevi la liceele din Sectorul 2 și aproximativ 80% dintre ei se consideră cetățeni activi ai comunității.

Echipa 1 a avut ca misiune igienizarea a două mari bulevarde din Capitală: Ștefan cel Mare și Calea Moșilor. Tot grija pentru natură i-a îndemnat pe tinerii din Echipa 2 să aibă ca scop protejarea, prevenirea și îmbunătățirea mediului urban, prin campanii de informare cu ajutorul plăcuțelor și afișelor amplasate în Parcul Circului. Echipa 3 și-a concentrat atenția pe urbanistică și mediu și-au pus accent pe salubrizarea Sectorului 2, a început cu Parcul Circului și educarea cetățenilor. Echipa 4 a demonstrat grija pentru spațiul comunitar prin acțiunea de ecologizare a Parcului Verdi din Sectorul 2. Iar Echipa 5 consideră că în Sectorul 2 este nevoie de inițiative pentru încurajarea literației, așa că tinerii au montat o bibliotecă comunitară și a avut discuții cu cetățenii despre importanța lecturii.

Cercetarea efectuată de Școala de Valori în cadrul proiectul Excepționalii arată că tinerii au evoluat cu ajutorul activităților din proiect și au înțeles utilitatea și oportunitatea pe cale le oferă. Așadar, 81.07%, și-a dezvoltat abilitățile de gândire critică, iar 73.21% și-au dezvoltat competența de gândire creativă, atât în cadrul atelierelor tematice, cât și prin structurarea proiectelor realizate cu scopul de a suține comunitate din care fac parte.

Aproximativ 80% dintre participanți se consideră cetățeni activi ai comunității lor, cunosc tipurile de schimbări sociale, au capacitatea de a înțelege schimbările sociale actuale, susțin sau se implică în inițiativele propuse. În proporție de 87.88% dintre beneficiarii proiectului au învățat cum funcționează un oraș, care sunt funcțiile persoanelor responsabile de bunăstarea orașului (precum Primarul sau Consiliul Județean sau Consiliul Local), de către cine sunt luate deciziile la nivel de comunitate, dar și cum pot semnala neconcordanțele sau problemele identificate în comunitatea din care provin.

Silvia Bogdan, președintele asociației Școala de Valori, crede în puterea tinerilor de a-și descoperi potențialul: „Tinerii au trecut prin învățare prin cele 10 ateliere de dezvoltare personală, și-au dat seama că au deprins cunoștinte care îi vor ajuta să gândească diferit, iar cetățenia activă asta înseamnă. Îmi place să cred că acești tineri vor gândi la viitor în termen de - Eu, dar și de ceilalți. Există perspectiva de a vă pune în aplicare ideile, pentru că proiectul Excepționalii este despre a lăsa mintea să fugă, să gândească idei năstrușnice, pentru că este mai greu să faci dintr-o idee banală una excepțională”.