5 greșeli de evitat în Marketing Online

Publicat pe 15 Septembrie 2017
De-a lungul timpului ne-am lovit de multe provocări, am greșit, am testat și am replicat acțiuni de succes, iar experiența acumulată în ultimii ani ne oferă acum o claritate în performanța digitală și am concluzionat care sunt cele 5 greșeli principale de evitat în activitatea de marketing online.

1. SĂ NU AI UN PLAN DE ATAC

Când Alice din Țara Minunilor i-a cerut indicații pisicii pentru alegerea drumului a fost întrebată unde vrea să ajungă, Alice neștiind. A primit răspunsul: orice drum ai alege e cel bun. Dar în realitatea marketing-ului de azi știm că lucrurile nu funcționează așa.

Să n-ai o strategie de online bine gândită te poate duce într-un punct din care nu vei mai știi ce e de făcut. În planificarea strategică pe termen scurt sau lung, Robert Craven (The Director’s Center), unul dintre antreprenorii cei mai de succes din U.K., oferă o definiție simplă pentru planificare: Unde ești acum? Unde vrei să ajungi? Cum vei ajunge acolo?

Identifică plusurile și minusurile

Nu există o strategie online universal valabilă pentru fiecare brand în digital, performanța e influențată de diferite contexte și de specificul fiecărui business în verticala de piață.

Care sunt avantajele tale? Cu ce vii în plus față de colegii de breaslă? Produsul sau serviciul tău e mai bun? Livrezi mai rapid, cu costuri mai mici? Brandul iese în evidență într-o piață cu mulți jucători? Te invităm să te gandești la aceste aspecte, pentru a înțelege tot mai bine cum vei croi strategia digitală.

Estimează în avans

Ce rezultate vei putea obține într-o lună? Dar în 3 ani? Estimează rezultatele și riscurile și răspunde-ți la întrebări de genul: Ce provocări pot aparea și ce soluții voi avea? Ce se poate întâmpla cel mai rău și care va fi cea mai bună soluție? Dacă rezultatele obținute îmi vor depăși posibilitatea de a le gestiona, care va fi abordarea? Cu cât reduci din necunoscute cu atât planul de marketing online va deveni tot mai solid.

2. SĂ NU MĂSORI DATELE

E ca și cum ai deschide un business și nu te-ai uita la contabilitate. Chiar dacă ai o strategie de online puternică, n-ai cum să urmărești și să validezi direcția dacă nu măsori cifrele. Partea frumoasă? Cu tehnologia digitală actuală, e foarte ușor să măsori datele și chiar să le folosești în ajustarea comunicării online sau în activități de Remarketing.

Testarea face diferența

Mad Man sau Math Man? Instinctual sau analitic? Idealul e un echilibru între cele 2 optici de marketing. Este extrem de important ca brandul să arate bine și să transmită ceva, dar creativitatea e relativă, iar instinctul trebuie validat de cifre, nu!? Eficiența digitalului e determinată de mixul între date și creativitate, atunci ies scânteile.

Recomandăm metoda A/B testing în toate activitățile online, altfel e posibil să nu realizezi maximum potențial de atins. Folosirea datelor în strânsă legătură cu oamenii implicați în business, cu canalele și dispozitivele digitale devine activitatea principală în marketing-ul online.

Totul se testează

Analizează rezultatele și ia decizii cu atenție, după finalizarea experiementelor. Testează multiple variante de imagini la același anunț sau în canale digitale diferite, același mesaj pe dispozitive sau rețele sociale diferite, joacă-te cu titlurile articolelor publicate, identifică orele potrivite pentru comunicarea online, verifică reacția la diferite nuanțe de culori, limita de afișare a bannerelor în campanii Adwords Display, multiple mesaje pe același buton în site și așa mai departe.

Ai posibilități infinite pentru a analiza și înțelege cifrele. Cu ajutorul G. Analytics, de exemplu, poți afla de câte ori e vizitat site-ul în fiecare lună, de oamenii cu vârste între 20 și 23 de ani, pe telefonul mobil, din Brașov, folosind un anumit cuvânt cheie în căutări pe Google.

CITEȘTE MAI MULT


Craft Interactive SRL

Agenție interactivă cu nucleu digital. Construim experiențe digitale conectând brandurile cu oamenii, personalizând mixul ideal de soluții în marketing online, să creștem performanța business-ului...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →