5 moduri în care să-ți coordonezi afacerea chiar și atunci când ești în vacanță

Publicat pe 10 Iulie 2020
Vacanțele îți aduc o serie de beneficii profesionale: te ajută să fii mai productiv, mai puțin stresat și mai focusat pe rezultate. Însă chiar dacă pleci în concediu, activitatea afacerii tale trebuie coordonată în permanență.

Din fericire, mulțumită tehnologiei, este simplu să-ți continui operațiunile și să răspunzi prompt solicitărilor cu care te poți confrunta. Îți prezentăm în acest articol cinci moduri prin care poți să-ți gestionezi businessul de la distanță.

1. Folosește un software pentru coordonarea afacerii

Alege un program de gestiune cloud pentru magazinul tău: poți opta pentru o versiune descentralizată, pentru un singur magazin, ori pentru mai multe, soluție care permite coordonarea tuturor proceselor operaționale în multiple locații. Un astfel de software îți va oferi și beneficiul sincronizării în timp real, în biroul back-office din sediul central al firmei. 

2. Angajează un asistent virtual

Poți angaja un asistent virtual care să te ajute cu tot felul de sarcini administrative pe perioada în care ești plecat în concediu. De exemplu, asistentul poate întocmi rapoarte, răspunde la telefoane și e-mailuri sau programa întâlniri pentru când te întorci din vacanță. Există multe platforme unde găsești asistenți virtual cu plata la oră, project-based, part-time sau full-time. 

3. Comunică zilnic cu echipa ta

Comunicarea este esențială pentru bunul mers al lucrurilor. De aceea, este foarte important să păstrezi legătura cu echipa ta și să fii la curent cu tot ceea ce se întâmplă la sediu, să afli dacă angajații întâmpină dificultăți sau dacă există situații speciale ce necesită rezolvare urgentă. 

În ziua de azi, sunt foarte multe tool-uri de comunicare online pe care le poți folosi. Skype, Zoom, Slack și Google Hangouts se numără printre cele mai populare. Înainte de a pleca în vacanță, spune-le angajaților că te pot contacta în cazul în care au o problemă sau o întrebare și încurajează-i să fie proactivi.

4. Concentrează-te pe scop, nu pe activitate

Când îți coordonezi afacerea de la distanță, trebuie să-ți concentrezi atenția pe scopul pe care îl ai, nu pe volumul efortului pe care îl depui. Asta te va ajuta să găsești metode eficiente de a-ți îndeplini obiectivele pe care ți le-ai propus fără a pierde ore în șir în fața laptopului. Pentru că, la urma urmei, ai plecat în vacanță că să te relaxezi și să te întorci cu forțe proaspete, nu să-ți petreci ziua muncind în loc să te bucuri de locurile vizitate.

5. Ai încredere în echipa ta

Există uneori frica de a pleca în vacanță, frică bazată pe ideea că echipa nu s-ar descurca la fel de bine fără cineva care să coordoneze întreaga activitate de la birou. Pentru a trece peste această teamă, poți stabili anumite reguli pe care angajații să le respecte pe durata absenței tale: să noteze undeva ora la care au ajuns la sediul firmei, să răspundă la e-mailuri în cel mult 24 de ore etc. Este, însă, esențial să ai încredere în echipa ta, să le spui angajaților că te bazezi pe ei și că știi că se vor descurca de minune. Asta îi va face să se simtă prețuiți și să fie productivi.

Cu ajutorul ideilor prezentate mai sus, îți poți continua activitatea din orice colț al lumii. Vacanță plăcută!

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!