5 motive pentru care antreprenorii ar trebui sa investeasca in optimizarea SEO

Publicat pe 16 August 2017
Daca ai un business online, probabil ca ai auzit ca "SEO a murit". Cu toate acestea, numarul agentiilor care fac SEO este in continua crestere, iar cele mai importante companii din lume continua sa investeasca in acest instrument de marketing. Acest zvon a aparut odata cu lansarea algoritmilor de penalizare creati de Google, care au avut ca scop imbunatatirea procesului de evaluare a site-urilor si listarea unor rezultate mai relevante pentru utilizator. Astfel, tehnicile de optimizare SEO care erau valabile odata, nu mai sunt valabile si astazi... de unde si zvonul ca SEO a murit.

Mai mult ca oricand oamenii cauta pe Google produse si servicii. Insa, SEO nu mai inseamna doar linkuri, asa cum se credea in urma cu cativa ani Astazi SEO este un instrument care presupune crearea de continut prin care iti poti creste brand awareness-ul, iti poti fideliza clientii si dezvolta o relatie de lunga durata cu acestia. Iata 5 motive principale pentru care ar trebui sa investesti in SEO:

1. SEO nu este un cost, ci o investitie, posibil cea mai profitabila dintre toate instrumentele de marketing online

Motivul nr. 1 pentru care optimizarea SEO este o investitie inteligenta pentru antreprenori este profitabilitatea acesteia. Apeland la serviciile unei agentii SEO profesioniste pentru a-ti creste businessul online vei avea o rata de recuperare a investitiilor (ROI) mult mai mare decat in cazul altor instrumente de marketing, care de multe ori se dovedesc mult prea putin eficiente. Optimizarea SEO realizata eficient iti poate aduce numeroase beneficii si rezultate concrete, mai ales pe termen lung.

Insa, trebuie sa fii foarte atent cand vine vorba de bugetul alocat. In acest domeniu, serviciile ieftine nu sunt niciodata de calitate. Asa-zisele agentii SEO care iti promit marea cu sarea intr-o perioada scurta de timp si, pe deasupra, o fac pentru un pret foarte mic, pot face mai mult rau decat bine business-ului tau. Daca nu doresti ca o astfel de agentie SEO sa creeze continut de slaba calitate pentru site-ul tau si sa foloseasca tehnici de black hat SEO care iti pot aduce o penalizare, iti recomandam sa apelezi la o agentie SEO serioasa, profesionista, cu referinte incontestabile in acest domeniu. Investitia in optimizarea SEO este, pana la urma, o investitie ca oricare alta. Aceasta trebuie facuta inteligent si precaut, urmarind cele mai bune rezultate.

2. Cu ajutorul unei strategii SEO eficiente, iti poti domina competitia in mediul online

Cu totii cunoastem legenda lui David si Goliat, o frumoasa metafora ce ne demonstreaza ca inteligenta poate invinge puterea fizica bruta. In mediul online, lucrurile sunt foarte asemanatoare, deoarece o strategie SEO eficienta iti poate propulsa businessul in cele mai bune pozitii in motoarele de cautare, putand depasi companii cu site-uri puternice, chiar daca business-ul tau este unul mic. Daca in mediul traditional offline, puterea financiara isi spune cuvantul, in mediul online toate business-urile, indiferent de proportiile lor, au sansa de a ajunge pe locul 1 in Google daca au o strategie de marketing online inteligenta si sunt mereu cu un pas inaintea competitiei.

3. SEO iti poate aduce rezultate vizibile, de lunga durata

Cand vine vorba de strategia de marketing online, antreprenorii ar trebui sa gandeasca intotdeauna pe termen lung si nu sa se rezume la obiective si castiguri pe termen scurt, acestea din urma fiind ineficiente cand vine vorba de dezvoltarea businessului. Desi campaniile-fulger de tip pay-per-click pot fi tentante deoarece iti pot aduce castiguri instant, investind intr-o strategie de optimizare SEO care sa iti aduca rezultate consistente gradual, pe termen lung, vei beneficia de un ROI mult mai mare. Google priveste cu suspiciune site-urile care au "explozii" de trafic si backlinkuri peste noapte. Asadar, este recomandat ca antreprenorii online sa se focuseze pe cresterea business-ului in mediul online intr-un ritm incet, dar sigur. Din acest motiv, termenul de "campanie SEO" nu isi mai are sensul in ziua de astazi. SEO este o activitate care trebuie derulata neintrerupt, deoarece odata obtinuta o pozitie favorabila in motoarele de cautare, aceasta trebuie mentinuta.

4. SEO iti ofera o vizibilitate mai buna in online si posibilitatea de a dezvolta o relatie mai solida cu clientii

Mai exact, optimizarea SEO ii ajuta pe potentialii clienti sa iti identifice business-ul si sa il aleaga in defavoarea competitorilor. In prezent, majoritatea oamenilor apeleaza la motoarele de cautare pentru a gasi produsele si serviciile de care au nevoie. Pentru a-ti mari audienta in mediul online, ai nevoie de SEO pentru a te distinge de concurenti, prin continut de calitate, o strategie solida de cuvinte cheie relevante pentru utilizatori si o comunicare interactiva si eficienta cu acestia prin intermediul platformelor de social media.

5. SEO te ajuta sa iti cresti vanzarile si profitul

Atunci cand este realizat in mod eficient, SEO genereaza VANZARI. Da, ai citit bine, SEO aduce rezultate concrete, care pot fi cuantificate, spre deosebire de alte modalitati de promovare, ale caror rezultate nu pot fi evaluate atat de usor.

Investind intr-o strategie de optimizare SEO eficienta, iti poti transforma un business mic intr-un competitor demn de luat in considerare, chiar si de companii medii sau mari. Pentru a atinge acest obiectiv, trebuie sa intelegi ca SEO este un maraton, si nu o cursa de viteza. Daca iti doresti rezultate pe termen lung si un business online profitabil, trebuie sa investesti in SEO.

Domenii: Afaceri

Adserving iAgency.ro SRL

iAgency este o agentie interactiva, specializata în servicii de SEO, Web Design si Social Media. Misiunea agentiei este de a oferi servicii creative de marketing online care sa aduca rezultate...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →