5 pasi pentru a deschide o afacere in retail

Publicat pe 18 Noiembrie 2019
Deschiderea propriului magazin de retail poate fi plina de satisfactii, insa daca nu esti atent, afacerea o poate lua foarte usor in jos.

Precum toate celelalte repere ale succesului in viata, cum ar fi detinerea primei case, este nevoie de timp, dedicatie si munca grea in a gasi casa ideala si a o transforma intr-o locuinta. Acelasi lucru se aplica si deschiderii unei afaceri. Ai nevoie de timp in a planifica, a respecta pasii adecvati si a te dedica suta la suta pentru a avea succes.

Asadar, inainte de a te aventura in lumea retail-ului, este necesar sa intelegi procesul si pasii necesari pentru ca visul tau de a deschide o afacere in retail sa devina o realitate de succes. In continuare, am decis sa-ti prezentam 5 pasi pentru a-ti deschide propria afacere in acest domeniu.

1. Creeaza un plan de afaceri al magazinului de retail si determina nisa

Crearea unui plan formal de afaceri este un pas important pentru deschiderea oricarei afaceri. Redactarea unui plan de afaceri iti ofera o cale pe care sa o urmezi, te asigura ca ai facut cercetarile de piata corespunzatoare si te pregateste pentru succes. Companiile care isi creeaza planul de afaceri au o crestere de doua ori mai mare in anul urmator decat cele care nu o fac.

Determina-ti nisa si selecteaza-ti produsele

Crearea unei nise pentru magazinul tau de retail te va ajuta sa te diferentiezi de concurenta. Exista foarte multi mari retaileri pe piata, iar o perspectiva unica te va ajuta sa oferi cumparatorilor ceva ce nu pot obtine de la tintele lor obisnuite.

2. Alege numele si locatia magazinului

Alegerea numelui afacerii

Inainte de a putea trece la pasul urmator in deschiderea unei afaceri, va trebui sa alegi numele companiei. Acest lucru poate parea superficial la prima vedere, insa numele magazinului tau va avea in vedere multe dintre diferitele aspecte ale conducerii unei afaceri.

Alegerea numelui se va face in functie de gusturile personale, insa iti recomandam sa optezi pentru un nume care sa reflecte identitatea brandului pe care incerci sa il creezi. Odata ce numele companiei este stabilit, va trebui sa te asiguri ca nu este deja utilizat si sa il inregistrezi la autoritatile corespunzatoare.

Ulterior, poti cumpara numele domeniului si sa creezi conturi pe platforme precum Facebook, Instagram si Twitter pentru a iti promova afacerea.

Alegerea locatiei magazinului

Alegerea unei locatii poate parea coplesitoare: de unde incepi? De unde poti stii daca alegi o zona care sa beneficieze business-ului? Atunci cand alegi o locatie pentru afacerea ta, restrange optiunile bazandu-te pe practicabilitate si convenienta. Alege zone care sunt usor accesibile atat pentru tine, cat si pentru posibilii viitori clienti.

3. Creeaza design-ul magazinului de retail

Odata ce ti-ai ales numele si locatia, este timpul sa incepi planificarea strategica a interiorului magazinului tau. Modul in care alegi sa iti expui magazinul poate avea un impact puternic asupra vanzarilor din magazin. Un aspect bine conceput ii va intampina pe cumparatori, ii va face sa se simta confortabil si ii va directiona strategic catre anumite produse si achizitionarea acestora.

Alege structura magazinului

Este necesar sa decizi tipul de plan pe care il doresti pentru magazinul tau. Majoritatea magazinelor de retail opteaza pentru urmatoarele tipuri: bucla, grila sau flux liber.

Pozitionarea produselor si etichetarea lor

Modul in care alegi sa comercializezi produsele va depinde de ce tip de magazin ai si de structura pe care ai ales-o. Exista cateva trucuri simple pe care le poti utiliza pentru a stimula vanzarile precum:

• Pozitionarea produselor la nivelul ochiului

• Plasarea produselor noi si a celor de sezon la nivel central

• Plasarea produselor reduse in apropierea casei

Totodata, etichetarea produselor este importanta pentru cumparatori. Daca iti doresti etichete personalizate pentru produsele tale vestimentare, Label Print iti sta la dispozitie cu etichete textile care iti vor aduce o alura originala.

4. Angajeaza si pregateste personal

Inainte de a-ti deschide magazinul, trebuie sa tii cont si de personal. Un prim pas ar fi anunturile publicitare prin crearea unui post pentru pozitia in care iti doresti sa angajezi.

Ulterior, dupa alegerea unei echipe care se potriveste cerintelor jobului, va trebui sa le asiguri traininguri de customer service. Cu siguranta iti doresti ca personalul tau sa fie pregatit in a livra clientilor servicii de calitate.

5. Planuieste deschiderea magazinului

Dupa ce ai muncit o buna perioada la conceptualizarea magazinului tau, o deschidere oficiala este un mod esential de a-ti prezenta afacerea si de a o introduce in comunitate.

• Planuieste in avans

• Creeaza parteneriate cu alte business-uri

• Creeaza produse personalizate sau in editie limitata

A deschide o afacere in retail necesita ani de planificare. Insa, odata ce urmezi un plan detaliat precum cel prezentat anterior si actionezi in consecinta, cu siguranta te vei afla pe drumul spre succes iar afacerea ta va prospera.

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →