5 secrete: Cum să fim mai productivi la serviciu

Publicat pe 15 Mai 2020
Ți se întâmplă adesea ca gestionarea timpului la job să pară un țel imposibil de realizat? Pornești ziua cu un plan clar, iar pe măsură ce orele trec, îți dai seama că te-ai concentrat asupra altor sarcini. În jurul tău apar lucruri care te distrag și simți că totul scapă de sub control.

Dacă acest scenariu se repetă sistematic în viața ta profesională, iar ceea ce îți notezi în to-do-list rămâne mai tot timpul nerezolvat, este momentul să faci o schimbare! A reuși să îți sporești productivitatea la locul de muncă nu este tocmai un număr de echilibristică, dar va fi nevoie să îți gestionezi timpul cu o rigurozitate deliberată. În acest sens, îți dezvăluim mai jos șase secrete care ne ajută să fim mai productivi la serviciu!

Mănâncă broasca!

 “Dacă treaba ta e să mănânci o broască, atunci fă-o de dimineață. Și dacă trebuie să mănânci două broaște, cel mai bine este să începi cu cea mai mare.” - Mark Twain

 Asta înseamnă că task-ul acela monstruos, pe care ai vrea să-l îngropi cât mai jos pe lista de responsabilități a zilei, trebuie tratat cu prioritate! Deși va fi dificil să pui totul în mișcare, odată ce vei reuși să îl finalizezi cu succes, ziua ta se va transforma de-a dreptul! Nici nu îți imaginezi cât de mult îți poate influența puterea de muncă simpla idee că amâni un inevitabil - în fond, tot va trebui să faci și treaba asta, nu? Aplică principiul lui Mark Twain și atunci când ai de jonglat cu mai multe sarcini. Începe întotdeauna cu ce e mai greu și vei vedea că vei putea parcurge cu lejeritate restul drumului.

Evită întreruperile

 Factorii externi care îți pot distrage concentrarea sunt inamicii principali ai unui job bine făcut! Iar atunci când întreruperile se țin lanț, poți să-ți iei adio de la productivitate... Așadar, încearcă să reduci momentele în care îți poți pierde concentrarea, astfel:

  • Anunță-ți colegii că lucrezi la o sarcină importantă și roagă-i să nu te întrerupă;
  • Modifică setările telefonului pentru a nu mai primi notificări;
  • Închide geamul pentru a reduce zgomotul;
  • Închide radioul, televizorul sau alte surse de zgomot.

Spune nu multitaskingului

Capacitatea de a face mai multe lucruri deodată nu conduce, în mod automat, la creșterea eficienței. Încercarea de a gestiona simultan mai multe sarcini poate să rezulte cu pierderea timpului și a productivității. 

Haosul creat în mintea ta atunci când procesezi mai multe informații, venite din direcții diferite, te va împiedica să observi detaliile importante. Ia fiecare sarcină pe rând și acordă-i importanța și atenția necesară, iar astfel te poți asigura că duci la bun sfârșit tot ce îți propui pentru o zi de lucru.

Aplică regula de două minute

 Regula de două minute este menită să te învețe cum să gestionezi timpul în mod eficient. Nu amâna sarcinile pe motiv că finalizarea lor nu necesită mult timp. În final, vei ajunge să te aglomerezi inutil. Dacă ai sarcini care ar dura doar două minute, fă-le acum, mai bine, decât mai târziu.

Productivitatea în telemuncă

 Dacă îți poți desfășura activitatea profesională prin telemuncă, de la „biroul” tău de acasă, următoarele sfaturi te vor ajuta să îți crești productivitatea:

  • Alege un spațiu luminos;
  • Găsește o poziție confortabilă;
  • Menține spațiul de lucru organizat, cu ajutorul unor bibliorafturi de la papetaria grandoffice.ro;
  • Nu munci în pijamale, dar îmbracă-te lejer;
  • Ia pauze programate

 Așadar, un angajat productiv este un angajat organizat, care pune preț pe timpul său. Important este să nu te judeci prea tare atunci când nu reușești să tai de pe to-do list toate punctele, ci să înveți să te organizezi mai eficient pe viitor. Găsește-ți ritmul propriu și… spor la productivitate!

Domenii: Retail

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →