5 sfaturi pentru amenajarea biroului

Publicat pe 18 Aprilie 2022
Stilul de muncă a trecut prin schimbări semnificative odată cu debutul pandemiei de Covid-19, iar odată cu ridicarea restricțiilor la nivel național, o mare parte dintre companii urmează să opteze pentru conceptul de lucru hibrid. Acest lucru presupune prezența angajaților la birou un număr de zile pe săptămână sau pe lună, dar și posibilitatea de muncă remote.

În acest context, spațiile de birouri trebuie să devină mai confortabile, sigure și prietenoase cu angajații. În mod special datorită faptului că aceștia s-au obișnuit cu un alt nivel de stare de bine la biroul de acasă.

Iată câteva sfaturi de pus în aplicare în procesul de amenajare a spațiului de lucru:

1. Include o paletă de culori dinamică

Spațiile de birouri pot să cadă în capcana unui decor sobru, prea serios și marcat de elemente metalice, sticlă și culori precum griul sau albul. Pentru o atmosferă dinamică, alege culori vii și combinații îndrăznețe, care oferă un aer prietenos spațiului.

Acest lucru se poate realiza atât prin culorile pereților, a mobilierului, dar și a textilelor folosite pentru amenajare. O gamă variată de covoare moderne îți oferă posibilitatea de a alege modele cu patternuri deosebite și culori care animează atmosfera.

2. Investește în echipament și mobilier ergonomic

Revenirea la birou presupune munca din fața monitorului sau a laptopului, iar o poziție corectă și confortabilă este esențială pentru starea de bine a tuturor angajaților. Acest lucru este posibil cu ajutorul mobilierului ergonomic.

De exemplu, scaunele cu design special pentru o postură naturală, mesele de birou cu opțiunea de înălțare, pentru munca din picioare și mouse-urile ergonomice sunt toate opțiuni în care merită să investești pentru sănătatea angajaților.

3. Amenajează o zonă de relaxare

Angajații obișnuiți cu confortul propriei locuințe își vor dori să se întoarcă într-un spațiu care le poate satisface nevoile formate în ultima perioadă. Chiar dacă biroul implică muncă, la fel de important este elementul de relaxare.

Angajații au nevoie de o zonă cu fotolii, canapele, bean bags, dar și aparatură electronică pe care o pot folosi pentru a se deconecta. Poți instala un sistem de jocuri video, un televizor smart sau o zonă de citit.

4. Încurajează socializarea

Perioada marcată de pandemie și distanțare socială și-a lăsat amprenta asupra modului în care socializează oamenii. Aceștia nu și-au mai exersat mușchiul pe care se bazează interacțiunea cu colegii, iar încurajarea trebuie să vină direct de la manageri.

Felul în care este amenajat spațiul poate face această interacțiune naturală. De exemplu, o bucătărie cu mese mari și bănci sau mai multe scaune de dining poate ajuta la împărțirea aceluiași spațiu pentru prânz.

5. Alege corpurile de iluminat potrivite

Lumina are un rol important în nivelul de productivitate de care se bucură angajații zilnic. Optează pentru corpurile de iluminat potrivite, pentru fiecare moment al zilei. Nu te baza doar pe lumina albă rece a neoanelor, ci transformă atmosfera cu ajutorul straturilor de lumină.

În acest fel vei face atmosfera de la birou mai confortabilă și relaxantă, similară cu cea de acasă. Alege becuri cu lumină caldă sau corpuri precum lămpile de birou și lampadarele. Aspectul care contează cel mai mult este ca angajații să vină cu plăcere la birou și să se simtă în elementul lor.

Amenajarea biroului trebuie să se concentreze pe aspectele care fac spațiul cât mai uman și divers din punct de vedere vizual, dar și funcțional. Cere feedback din partea celor care petrec cel mai mult timp acolo și optează pentru accesorii care îți aduc aminte de o atmosferă confortabilă de acasă.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!