7 sfaturi ca să adormi repede şi să ai un somn odihnitor

Publicat pe 11 Noiembrie 2019
Dacă ai început să ai probleme cu somnul, iar aceste episoade persistă, ar trebui să iei niște măsuri. Nu apela din prima la un tratament medicamentos, pentru că acesta s-ar putea să îți creeze o stare de dependență, așa că cel mai bine ar fi să încerci alte metode de relaxare, mai ales seara.

Tocmai de aceea, îți venim în ajutor cu o serie de sfaturi, care ți-ar putea fi de folos!

1. Stabilește o rutină de seară

Pentru a te bucura de un somn liniștit, ar fi ideal să îți stabilești un program de seară, pe care să îl respecți mereu. Când faci același lucru în fiecare seară, corpul va fi mereu pregătit de somn, la aceeași oră. Spre exemplu, poți renunța la activitățile casnice după ora 20:00, iar după ora 21:00 ar trebui să faci un duș cald și să te relaxezi, citind o revistă sau o carte.

2. Relaxează-te cu o baie fierbinte

După o zi lungă de muncă, te confrunți cu o stare de stres și agitație, iar corpul tău resimte acest lucru. Tocmai de aceea, este important să îți pregătești corpul pentru somn și să îl ajuți să se relaxeze. Specialiștii recomandă o baie caldă înainte cu o oră sau două de somn, deoarece apa fierbinte va ajuta procesul natural circadian și va spori șansele de a adormi mai rapid și de a avea parte de un somn mai bun.

3. Ascultă muzică relaxantă

Acum există o mulțime de playlist-uri cu muzică relaxantă sau chiar aplicații cu sunete speciale, menite să îți inducă o stare de relaxare sau somnolență. În serile în care simți că ești agitat sau stresat, pune capul pe pernă și ascultă câteva melodii relaxante, pentru a-ți schimba starea de spirit înainte de culcare. De asemenea, poți folosi aplicații speciale, unde poți asculta sunetul ploii, zgomotul valurilor sau cântecul greierilor.

4. Bea ceaiuri cu efect calmant

În primul rând, pentru a avea un somn liniștit noaptea, trebuie să renunți la consumul de cafea. Încearcă să bei o cană dimineața, sau la prânz, însă evită consumul de cofeină seara. În schimb, pentru a te bucura de un somn liniștit, poți să bei seara câte o cană de ceai de tei sau de valeriană, ambele plante fiind extrem de eficiente împotriva insomniei.

5. Renunță la gadget-uri înainte de culcare

Lumina albastră emisă de dispozitivele pe care le folosești înainte de culcare poate fi extrem de dăunătoare. Ritmul somnului este controlat de melatonină, un hormon care asigură un somn liniștit și care se produce în timpul nopții, în absența luminii. Dacă folosești dispozitive electronice înainte de culcare, producția de melatonină din organism va fi încetinită, iar somnul tău nu va mai fi la fel de odihnitor. Așa că este recomandat să petreci cât mai puțin timp pe telefon sau laptop seara.

6. Amenajează un dormitor liniștit

Pentru a te bucura de un somn odihnitor, ai nevoie în primul rând de un dormitor amenajat corespunzător. Camera în care dormi trebuie să fie mereu curată, aerisită și să îți transmită o stare de liniște. Tocmai de aceea, este important ca patul să fie cât mai comod, iar lenjeria să fie curată și plăcută la atingere. De asemenea, pentru patul din dormitor îți recomandăm să încerci un topper de saltea, incredibil de confortabil.

7. Pune lavandă prin casă

Lavanda este cunoscută pentru proprietățile sale calmante, fiind adesea recomandată ca remediu împotriva stărilor de insomnie. Ţine cont de acest aspect și pune câteva flori de lavandă într-o vază din dormitor. De asemenea, câteva picături de ulei esențial de lavandă în apa caldă de baie pot induce o stare de relaxare și de somnolenţă.

Dacă ai probleme cu somnul, ține cont de sfaturile pe care ți le-am oferit și încearcă să te relaxezi în fiecare seară, pentru ca organismul tău să fie pregătit pentru odihnă.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →