8 efecte negative ale consumului excesiv de zahăr

Publicat pe 11 Noiembrie 2019
Zahărul este un aliment care se obține din sfecla de zahăr sau din trestie de zahăr și conține un nivel ridicat de fructoză, motiv pentru care are un gust dulce. Acesta nu este un ingredient folosit numai la prepararea alimentelor dulci, ci poate fi găsit cu ușurință și în mezeluri, salate sau diferite sosuri. De cele mai multe ori, zahărul este prezent în alimentele gata preparate, procesate și în gustări.

Consumul de zahăr are foarte multe efecte negative asupra organismului, iar consumat în cantități excesive, acesta poate provoca o serie de afecțiuni ireversibile. Vă prezentăm o listă cu cele mai importante 8 efecte negative ale zahărului pentru organism.

1. Susține creșterea în greutate.

La nivel mondial, rata obezității este datorată în special consumului de băuturi îndulcite cu zahăr și de alimentele procesate care conțin zahăr. Nivelul ridicat de fructoză din acestea crește senzația de foame și nevoia de a mânca mai des. De asemenea, consumul excesiv de fructoză face ca organismul să fie rezistent la leptină, hormonul care reglează senzația de foame și îi transmite organismului când trebuie să mănânce. Consumul de alimente care conțin un nivel ridicat de zahăr determină organismul să consume cantități mai mari de alimente, același lucru fiind valabil și în cazul băuturilor cu zahăr.

2. Crește riscul bolilor de inimă.

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel mondial, iar zahărul are un rol foarte important. Obezitatea, inflamațiile din organism, nivelul crescut de trigliceride, glicemie sau de tensiune arteriala, toate cauzate de consumul excesiv de zahăr, duc la apariția bolilor de inimă. De asemenea, consumul băuturilor răcoritoare a fost legat de ateroscleroza, boală caracterizată de afectarea arterelor din cauza depozitelor grase.

3. Influențează acneea

S-a constatat că o dietă bogată în glucide rafinate, băuturi și alimente ce conțin zahăr, este direct responsabilă pentru apariția acneei. Alimentele zaharoase transportă o cantitate mare de zahăr în sânge, motiv pentru care crește secreția de androgeni, iar inflamația și producția de sebuum cresc.

4. Crește riscul de diabet zaharat de tip 2

Nu mai este nevoie să amintim ce este diabetul, dar este necesar de menționat că numărul persoanelor care se confruntă cu acesta s-a dublat în ultimii 30 de ani. Există o legătură clară între consumul de zahăr și diabet, iar obezitatea este cel mai bun exemplu. Persoanele obeze sunt cel mai predispuse la diabet, iar consumul prelungit de zahăr poate duce la rezistența la insulină, hormonul produs de pancreas care reglează nivelul de zahăr din sânge. Rezistența la insulină crește nivelul de zahăr din sânge, ceea ce duce la apariția diabetului.

5. Poate crește riscul de depresie

Consumul excesiv de zahăr poate duce la apariția unor inflamații la nivelul neurotransmițătorului, motiv pentru care poate avea un impact negativ asupra sănătății mintale. Din această cauză este recomandat consumul de zahăr în cantități mici și la intervale de timp foarte mari.

6. Accelerează procesul de îmbătrânire.

Nu este un secret că zahărul îmbătrânește pielea și afectează nivelurile de colagen și de elastină din aceasta. Este indicat consumul alimentelor bogate în proteine și evitarea carbohidraților rafinați, în special a zahărului.

7. Afectează sănătatea dentară.

Bacteriile prezente în gură se hrănesc cu zahărul pe care îl consumați, ceea ce poate duce la apariția sau la agravarea cariilor deja existente. Bacteriile din cavitatea bucală pot provoca mirosuri neplăcute, mai ales după consumul de zahăr.

8. Poate afecta buna funcționare a ficatului.

Fructoza din zahăr este descompusă în totalitate de ficat. În cazul în care aceasta se găsește în cantități foarte mari, ficatul poate deveni gras, motiv pentru care funcțiile sale vor fi încetinite sau poate dezvolta anumite afecțiuni.

Așa cum ați putut observa, zahărul este dăunător pentru organism și cel mai indicat ar fi să evitați consumul lui atât cât se poate. Acordați un plus de atenție produselor pe care le cumpărați gata preparate și citiți cu atenție etichetele alimentelor. Zahărul poate fi prezent și acolo unde nu vă așteptați.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →