AccorHotels trece la un nou nivel de responsabilitate sociala si isi asuma angajamente noi si indraznete pana in 2020

Publicat pe 15 Aprilie 2016
AccorHotels, operatorul hotelier lider la nivel global si investitorul strategic al Orbis S.A., prezinta rezultatele programului sau de dezvoltare sustenabila Planet 21 si isi reinnoieste angajamentele pana in 2020.

Sébastien Bazin, Presedinte & CEO al Grupului, a declarat: "Angajamentul si energia demonstrate de echipele noastre in implementarea Planet 21 la nivel mondial, sunt ambele parghii valoroase pentru performanta durabila a Grupului. Dupa cinci ani, rezultatele primei faze a planului sunt foarte incurajatoare. Astazi, vrem sa ne scalam ambitiile, mizand pe inovatie si responsabilitate. Planet 21 Sezonul 2 trebuie sa ne permita sa cream bunastare in mod durabil si sa ne reducem impactul negativ prin mobilizarea angajatilor, oaspetilor, partenerilor nostri si a comunitatilor locale. Viziunea noastra este sa generam schimbarea catre servicii hoteliere pozitive, mai responsabile si mai inventive, oriunde ne-am afla."

Planet 21 I 2016 – 2020: aceeasi directie, obiective mai mari   

Ca parte a unei politici de progres si transparenta, Grupul a cerut opinia clientilor sai cu privire la aceste aspecte, si-a actualizat amprenta asupra mediului si si-a evaluat, pentru prima data, amprenta socio-economica, pentru a putea dimensiona corect provocarile cu care se confrunta si pentru a construi noul sau program pe 5 ani. Programul pentru 2020 a fost elaborat in urma consultarii cu echipele. Acesta consolideaza unele dintre angajamentele fundamentale ale Grupului, cum ar fi reducerea impactului sau asupra mediului, si identifica noi obiective, care coincid atat cu schimbarile aduse modelului de afaceri cat si cu prioritatile sale strategice, cum ar fi Food&Beverage si gestionarea durabila a portofoliului sau de proprietati prin HotelInvest.

Planet 21 [2016-2020] este structurat in patru domenii de actiune ce vizeaza angajatii, clientii, partenerii si comunitatile locale si are doua prioritati: produsele alimentare si bauturile si cladirile. 

Pentru a oferi hotelurilor sprijin efectiv in implementarea acestui nou plan, Charter 21, sistemul intern de management al dezvoltarii durabile pentru hotelieri, a evoluat si a fost redenumit Planet 21 in Action. Noul sistem are tinte mai ambitioase si o abordare adaptata la specificul si realitatile operationale locale. Este mai flexibil si se bazeaza pe o abordare participativa care sa permita fiecarui hotel sa stabileasca propriile obiective si harta propriului sau plan de actiune. O baza comuna care cuprinde 16 actiuni obligatorii, stabileste un exigent prim nivel de angajament (statutul de “bronze”). Pentru cresterea statutului (la “silver”,“gold”,“platinum”), hotelurile isi selecteaza, actiunile pe care doresc sa le puna in aplicare, dintr-o gama mai larga de initiative. Acest sistem incurajeaza abordarea problemelor specifice, precum si asumarea raspunderii angajatilor si a oaspetilor in ceea ce priveste responsabilitatea sociala si de mediu.

Planet 21 Sezonul 1 [2011-2015]: un istoric solid

Grupul a obtinut rezultate semnificative prin actiunile intreprinse in perioada 2011-2015. In cinci ani, s-au indeplinit doua treimi din cele 21 de obiective ale programului si peste 90% dintre hotelurile sale s-au inscris intr-un proces de imbunatatire continua. Planet 21 a permis Grupului sa isi uneasca echipele si sa isi implice oaspetii si partenerii intr-o abordare structurata, care este recunoscuta de mai multi indicatori de etica ai bursei de valori.

S-au inregistrat progrese semnificative, in special in ceea ce priveste conditiile de lucru, protectia copilului, biodiversitatea si gestionarea resurselor de apa si energie. In cinci ani, consumul de apa a fost redus cu aproape 9%, consumul de energie cu 5,3% si emisiile de carbon cu 6,2%. La sfarsitul anului 2015, toate hotelurile Grupului s-au angajat sa protejeze copiii de abuzuri (prin programul intern de sensibilizare, WATCH) si mai mult de 4,5 milioane de copaci au fost plantati in intreaga lume incepand cu anul 2009.

Planet 21 in Orbis Hotel Group

In perioada 2011-2015, toate hotelurile din Polonia ale grupului Orbis si din 8 tari din Europa de Est si-au atins obiectivele pentru prima faza a Planet 21: 

- Toate hotelurile au implementat procedurile interne de protejare a copiilor de abuzuri sexuale

- Toate hotelurile ofera meniuri echilibrate si organizeaza periodic evenimente de sensibilizare cu privire la bolile cronice

- Toate hotelurile colecteaza deseurile selectiv

- Toate hotelurile si-au optimizat si redus volumul de utilizare a apei si energiei cu aproape 30%

- Au participat la programul Plant for the Planet prin plantarea a aproximativ 1.800.000 de copaci in Transilvania si aproape 2.000 de pomi fructiferi, in sprijinul livezilor traditionale din centrul Poloniei

- 40% dintre directorii generali de hoteluri sunt femei

Domenii: Turism

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →