Sectorul este unul care atrage antreprenori și clienți deopotrivă, dar care sunt cele mai profitabile idei de afaceri în domeniul auto? Rândurile de mai jos oferă câteva răspunsuri utile.
Spălătorie auto de tip self service
În prezent, ținând cont și de contextul pandemiei, una dintre cele mai profitabile afaceri este o spălătorie auto self service. Motivele care plasează un astfel de serviciu în topul preferințelor clienților sunt, printre altele, costul mult mai scăzut al unui ciclu de igienizare a automobilului, posibilitatea de a spăla mașina cu atenție la fiecare detaliu și controlul asupra modului în care este efectuată igienizarea.
Din perspectiva întreprinzătorului, spălătoria de acest tip este o investiție excelentă, deoarece nu este necesară căutarea, angajarea și motivarea permanentă a unor lucrători experimentați, ci doar investiții în amenajarea locului, achiziționarea de echipamente de calitate și un control minim asupra activității. Cea mai importantă componentă a unei asemenea investiții este reprezentată de echipamentele utilizate în procesul de spălare a automobilelor. Alegerea unui furnizor lider de piață – precum Washtec, de exemplu – înseamnă:
În funcție de mărimea spațiului disponibil pentru amenajarea spălătoriei și posibilitățile de acces, afacerea poate fi configurată în două moduri:
Remorcare/tractare automobile
În România, statisticile spun că peste 50% din parcul auto este reprezentat de automobile cu o vechime de peste 15 ani. În aceste condiții, o afacere dintre cele mai profitabile este reprezentată de tractarea sau transportul pe platformă al automobilelor. Singurele posibile frâne în dezvoltarea unui astfel de business sunt disponibilitatea camionului/platformei de tractare și a șoferului. Prin urmare, o investiție inițială într-o mașină de tractare nouă sau într-o stare tehnică bună este cea mai bună decizie pentru a începe o astfel de afacere.
În prezent, în pofida faptului că există numeroase firme care asigură acest tip de servicii, prețurile sunt suficient de ridicate pentru a asigura o marjă de profit consistentă: între 1,5 și 2 lei pe km, respectiv 50-60 eurocenți pe km pentru deplasările în afara țării. Trebuie reținut că tariful se aplică pentru întregul traseu (dus-întors) parcurs de autoutilitară și nu conține TVA.
Școala de șoferi
Este o altă afacere foarte profitabilă, cererea pentru acest tip de servicii fiind una în continuare ridicată, cu toate că numărul instructori auto disponibili este destul de mare. Pentru iubitorii de șofat experimentați, care dețin abilități pedagogice și sunt dispuși să investească în achiziționarea unui automobil pentru a obține autorizațiile necesare, școala de șoferi reprezintă o activitate rentabilă. Cu un program flexibil și oferte atractive, succesul elevilor la examenul de obținere a permisului de conducere devine garanția unei dezvoltări solide a afacerii.
Cu un număr de automobile din ce în ce mai mare pe drumurile naționale, este firesc să constatăm nevoia de servicii în acest sector. Pentru nevoile utilizatorilor auto de astăzi, în număr vizibil crescător și cu cerințe variate, se pace că nu există suficiente afaceri specializate. În consecință, cu o investiție minimă și cu un strop de pasiune, afacerea în domeniul auto are toate șansele să se dezvolte exponențial în anii ce vor urma.
Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →
Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!