Boala Alzheimer - Metode care tin pe loc deficitul cognitiv

Publicat pe 3 Februarie 2019
A uita este firesc intr-o oarecare masura. Uitam unde am pus anumite lucruri sau sa cumparam ceva de la magazin. Dar acestea sunt momente trecatoare, la finalul zilei nici nu ne mai amintim ca am uitat ceva astazi.

Ce inseamna insa cand a uita se transforma intr-o framantare continua, intr-o neliniste care iti perturba viata? Atunci cand tulburarile de memorie se repeta si iti dau peste cap activitatile de zi cu zi, este foarte important sa fie evaluate de catre medici specialisti in neuro-psihiatrie.

Depistate cat mai devreme, adica in stadiul de deficit cognitiv minor, evaluate si tratate corect, tulburarile de memorie si de gandire pot fi reversibile. In schimb, daca sunt ignorate si lasate netratate, astfel de probleme se agraveaza si se transpun in boala Alzheimer. Unul din 8 oameni cu varsta peste 55 de ani sufera de dementa. Boala Alzheimer este cea mai comuna forma de manifestare a dementei, constituind cam 50% din cazuri.

Desi nu exista un tratament curativ pentru dementa, stiinta a demonstrat in cadrul unor studii ca exista mijloace de prevenire sau cel putin de intarziere a aparitiei maladiei. Iata cinci moduri de preventie a deficitului cognitiv.

1. Mergi la medic pentru diagnostic precoce

Identificarea problemei este primul pas catre controlarea ei. Studiile au aratat ca diagnosticarea tulburarilor de memorie cu 5 ani mai devreme poate prelungi si asigura o mai buna calitate a vietii pacientului si a familiei.

Alaturi de depistarea precoce, alimentatia, suplimentarea nutritionala, odihna, gestionarea stresului, activitatea fizica si antrenarea memoriei sunt principalele alegeri de viata sanatoasa, ce pot tine la distanta boala Alzheimer.

2. Pune-ti sangele in miscare

Diabetul și obezitatea se numără printre factorii de risc ai demenței. De asemenea, demența poate fi asociată cu colesterolul ridicat și cu o tensiune arterială mare. Pentru a reduce acești factori de risc, se recomandă mentinerea greutății corporale in limite normale și îngrijirea sănătății cardiovasculare. Or, activitatea fizica moderata, dar efectuata zilnic reprezinta un pas important in acest sens. Starea activa permite imbunatatirea functiilor cognitive. Miscarea imbunatateste circulatia sangelui catre creier, favorizand transportul de oxigen si de nutrienti catre celulele nervoase.

3. Nu uita de gimnastica creierului

Antrenarea functiei cognitive este la fel de importanta pentru creier ca activitatea fizica. Incercarea de a face lucruri noi indiferent de varsta este extrem de benefica pentru creier. Iata cateva exemple: invatarea unor limbi straine sau a abilitatilor de utilizare a calculatorului, activitatile intelectuale zilnice (cuvinte incrucisate, Sudoku, jocuri de societate, sah), lectura. Toate acestea favorizeaza crearea de sinapse intre neuroni. Conform cercetarilor, exercitiile mentale pot reduce cu pana la 70% riscul dezvoltarii maladiei Alzheimer.

De asemenea, prin mentinerea unei vieti sociale active (iesiri, activitati culturale, voluntariat), oamenii se protejeaza impotriva dementei.

Invata sa te relaxezi si sa dormi suficient

Stresul si lipsa somnului afecteaza intr-o mare masura sanatatea creierului. In societatea actuala, din cauza stresului cronic, dublat de depresie, simptomele deficitului cognitiv pot aparea chiar si la 40-50 de ani. De aceea, sunt esentiale activitatile antistres si un ritm de somn ordonat si odihnitor.

Adopta o dieta mediteraneana

La fel ca si restul corpului, creierul are nevoie de o hrana sanatoasa si echilibrata nutritional. Una dintre cele mai bune modalitati de hranire a creierului este dieta mediteraneana, dupa cum au demonstrat mai multe studii. Aceasta dieta consta in principal din fructe, legume, ulei de masline, peste, carne de pui sau curcan in cantitati mici, cereale integrale. Carnea rosie este de evitat din cauza continutului de grasimi saturate cu efect proinflamator asupra creierului. Specialistii spun ca, in completarea dietei, este utila administrarea unui supliment alimentar cu efect neuroprotector.

Vivimind – Pastreaza vii amintirile frumoase din viata ta!

Vivimind este un supliment alimentar pe baza de omotaurina, recomandat in formele incipiente ale deficitului cognitiv, pentru a preveni instalarea bolii Alzheimer. Produsul se adreseaza deficitului cognitiv minor (forma amnestica), care afecteaza memoria, in conditiile in care celelalte functii cognitive (limbaj, orientare in timp si spatiu etc.) sunt normale.

Mecanismul de actiune al omotaurinei a fost demonstrat pe studii clinice la care au participat 2.000 de pacienti, dintre care unii erau sanatosi, iar altii cu diferite grade de deficit cognitiv.

Studiile au demonstrat urmatoarele beneficii ale tratamentului cu omotaurina:

• Efect antiagregant asupra placilor de amiloid

• Reducerea neurotoxicitatii

• Efect antiinflamator

• Incetinirea procesului de moarte neuronala

• Impiedicarea procesului de pierdere accelerata a memoriei

• Imbunatatirea functiilor cognitive: memorie, limbaj, concentrare, orientare

• Asigurarea neuroprotectiei

• Reducerea si prevenirea declinului cognitiv

Vivimind este, in general, bine tolerat la doza zilnica recomandata si poate fi asociat cu medicatia indicata in tulburarile de memorie.

Vivimind este produs de compania italiana FB Health, importat in Romania si promovat de GTS Solution.

Despre GTS Solution

GTS Solution este unul dintre principalii furnizori de servicii si solutii pentru piata farmaceutica din Romania.

Misiunea GTS Solution este de a contribui la imbunatatirea calitatii vietii si a starii de sanatate a pacientilor, prin promovarea unor produse farmaceutice si servicii de inalta calitate.


SC GTS Solution SRL

GTS Solution - Servicii si solutii pentru piata farmaceutica in Romania. GTS Solution este unul dintre principalii furnizori de servicii Contract Sales Organization din Romania. Compania noastra...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →