Cât de important este să ai pentru compania ta un site optimizat pentru mobil?

Publicat pe 21 Iulie 2021
Obiceiul de consum al oricărui tip de client, indiferent că te adresezi companiilor sau persoanelor fizice, este unul dominat de telefonul mobil. Indiferent de modalitatea prin care comunici cu clienții tăi, aceștia vor interacționa cu tine, de cele mai multe ori, prin telefonul mobil. Fie că citesc un newsletter, îți vizitează paginile de social media sau website-ul, o vor face prin telefonul mobil.

De altfel, în România, utilizarea telefonului mobil a crescut în ultimul an, din cauza pandemiei, și a ajuns la 3h și 16 minute, pe zi. De asemenea, conform raportului din anului 2020, românii se informează întâi online, înainte de a face orice tip de achiziție. De altfel, 48.6% dintre românii cu conexiune la internet folosesc telefonul mobil pentru a căuta informații suplimentare despre o companie, un brand sau un produs, în creștere cu 19% față de anii precedenți. Cu alte cuvinte, nevoia de a optimiza website-ul pentru telefoanele mobile este o necesitate a oricărei companii care își dorește să denote încredere și profesionalism.

Însă, ce înseamnă optimizarea website-ului pentru telefoanele mobile?

Optimizarea mobile înseamnă transformarea sau adaptarea unui site web pentru telefoanele mobile, pentru a oferi o experiență de navigare plăcută pe website fiecărui utilizator de smartphone. Website-urile optimizate pentru mobil sunt o necesitate, mai ales în România unde clienții sunt din ce în ce mai pretențioși și își doresc să găsească informația dorită în câteva secunde.

Optimizarea pentru smartphone-uri nu înseamnă doar să ai un website ce arată bine pe smartphone-uri, ci și să ai caracteristici personalizate precum meniuri, submeniuri, butoane și să se încarce foarte repede.

Website pentru dispozitive mobile vs. website optimizat pentru dispozitive mobile

Un website compatibil cu dispozitivele mobile se adaptează automat la dimensiunile oricărui ecran, indiferent de mărimea sa și permite vizitatorilor să vadă conținutul website-ului fără probleme.

Printr-un website optimizat pentru smartphone-uri conținutul este mult mai ușor de parcurs, ceea ce înseamnă că unui utilizator îi va fi mai mult ușor să citească ce-l interesează. Astfel, utilizatorul va fi mult mai înclinat să apese pe butoanele de call to action, precum „încearcă acum” sau „contactează-ne”.

De asemenea, Google folosește website-ul pentru smartphone-uri pentru clasare și indexare. Ceea ce înseamnă că un website optimizat pentru smartphone-uri va avea o poziție, organică, mult mai sus față de competiție.

Experiență îmbunătățită a utilizatorului

Unul dintre cele mai importante argumente pentru a-ți optimiza website-ul pentru smartphone este experiența utilizatorului.

Dacă utilizatorul, atunci când accesează website-ul tău de pe telefonul mobil, întâmpină probleme în a accesa butoanele, sau trebuie să mărească pagina pentru a citi conținutul, atunci acesta va părăsi website-ul și va ajunge la competiție. Din experiența noastră, de peste 17 ani, am putut vedea cum a crescut numărul de vizitatori pe website-urile clienților noștri datorită faptului că și-au optimizat website-urile.

Prin intermediul echipelor dedicate din cadrul Roweb, clienții noștri din peste 30 de țări au reușit să se mențină în topul preferințelor vizitatorilor prin faptul că au reușit să ofere o experiență de utilizare a website-ului fără probleme, pe orice tip de dispozitiv.

Viteză și performanță îmbunătățite ale site-ului

Atunci când un utilizator ajunge la tine pe website ai mai puțin de 15 secunde pentru a-i capta atenția. În același timp, unul din patru vizitatori de website-uri prin intermediul smartphone-ului părăsesc site-ul din cauza timpului lung de încărcare, mai mare de patru secunde.

Astfel, atunci când lucrezi la un website, pe lângă conținutul care să atragă atenția, ai nevoie și de o viteză mare de încărcare. Versiunea optimizată pentru smartphone-uri îmbunătățește foarte mult viteza de încărcare a paginii, dar și performanța generală a website-ului.

Interacțiune și timp pe website mărit

Cu cât un utilizator petrece mai mult timp pe website, cu atât Google îți va urca site-ul pe poziții mai bune. Astfel, dacă vrei să te afli printre primele rezultate pe Google, ai nevoie de un website care să fie plăcut și ușor de navigat.

Dacă ai un website care se încarcă prea greu, cu atât utilizatorii vor fi înclinați să iasă de pe pagină. De aceea, ai nevoie de un website simplu, rapid și ușor de utilizat.

Unul dintre principalele canale prin care românii găsesc branduri este prin intermediul social media. Ținând cont de faptul că există 11 milioane de conturi active de social media (adică au cel puțin o interacțiune pe platformele sociale - Facebook, Instagram, YouTube și altele) dintre care 98% sunt accesate prin smartphone, ai o nevoie reală de un website optimizat pentru mobil.

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!