Cât de mult a crescut piața jucăriilor în ultimii ani

Publicat pe 21 Ianuarie 2022
Piața jucăriilor este într-o continuă dezvoltare, în special analizând cifrele din ultimii ani. Această creștere se datorează schimbării comportamentului consumatorilor, care s-au îndreptat spre achiziționarea online și pe redescoperirea pasiunilor pentru jocuri, chiar și în perioada maturității. Iată o prezentare a pieței de jucării și cum arată în prezent situația:

Când și cum s-a observat creșterea pieței de jucării

Odată cu o creștere economică semnificativă pe teritoriul României, piața de jucării s-a dezvoltat vertiginos. În anul 2017 s-a observat o creștere cu 344% față de 2013. Această schimbare s-a datorat puterii de cumpărare, dar și ofertelor diverse introduse pe piața din România.

În special la categoria de jucării creative și educative pentru cei mici, popularizarea conceptelor precum Montessori, i-a ajutat pe părinți să-și îndrepte atenția spre astfel de produse. De asemenea, comercianții au depus mai mult efort în a satisface nevoile acestui segment de piață. De exemplu, jucăriile educative de pe Jucărești sunt organizate în funcție de abilitățile pe care le pot dezvolta sau vârstă și interese.

Ce zone au înregistrat cele mai mari creșteri pe teritoriul României

Municipiul București era punctul principal de dezvoltare a pieței de jucării în anul 2019, cu 70% din întreaga putere a acestui domeniu. Acesta era urmat de Covasna, Cluj, Arad și Bihor. De asemenea, în 2017, piața jucăriilor înregistra 365 de companii și 4000 de angajați.

Tot în 2017 se estima că prețul pieței de jucării din România se află la 160 milioane de euro. Cele mai aglomerate perioade, atât în cazul vânzărilor online, cât și a celor din magazinele fizice, au rămas cele din prejma Crăciunului, Paștelui și de Black Friday.

Cum arată piața jucăriilor în 2021 la nivel național și mondial

În 2021, specialiștii și CEO-ii marilor companii din lume au anunțat creșteri mari la prețul jucăriilor, chiar înainte de Crăciun. Statele Unite și Mare Britania s-au pregătit de creșteri cu până la 25% la prețul jucăriilor de import. Lanțurile de aprovizionare a magazinelor au fost afectate de pandemie, motiv pentru care livrările au suferit întârzieri semnificative.

În mare parte, schimbările în comportamentul consumatorilor pe timp de pandemie, au suprasolicitat transportul internațional de bunuri, dar și producția. Companiile de transport din întreaga lume au observat blocaje în urma apariției virusului Covid-19, care a generat și multiple crize la nivel economic. În ciclul transporturilor, o simplă întrerupere, precum una cauzată de pandemie, poate dezechilibra un întreg sistem, pe o perioadă mai lungă.

De asemenea, printre cauzele scumpirilor jucăriilor din ultimul an se numără și prețul ridicat al containerelor de transport. Companiile au declarat că anumite containere care costau 3.200 de dolari în 2020, au ajuns la un preț de 22.000 de dolari în 2021.

Care sunt cele mai populare categorii de jucării

Pandemia a generat și un trend în creștere în rândul adulților care s-au concentrat pe modalitățile de entertainment de acasă, și-au redescoperit pasiunile, hobby-urile și interesele. Jucăriile practice și accesoriile precum toboganele și trambulinele au avut succes în timpul pandemiei, tocmai datorită posibilității pe care le oferă copiilor de a se juca în aer liber, în curte sau grădină. Puzzle-urile, păpușile și seturile de construcție, precum cele de tip Lego, se află, în continuare pe lista preferințelor cumpărătorilor, în special în anul 2020, când cei mai mulți oameni au petrecut timpul în locuință.

Piața jucăriilor poate crește vertiginos în continuare, în special pe fondul interesului tot mai mare pentru cumpărăturile online și jocurile educative pentru copii. Momentan, pandemia poate ridica probleme, dar puterea de cumpărare a clienților poate stabiliza situația.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!