Scaunul Cactus, caracterizat prin stil, confort si greutate redusa reflecta estetica si utilitatea practica – o aparitie exclusivista, care face trecerea de la domeniul auto la mobilier.
De la Citroën C4 Cactus la Scaunul Cactus
Citroën C4 Cactus este un autovehicul modern, care iese in evidenta printr-un stil unic, argumentat prin caracteristicile tehnologiei Airbump: eleganta si rezistenta. Formele reusite regasite pe modelul C4 Cactus au reprezentat o reala sursa de inspiratie pentru arhitectul si designerul italian Mario Bellini, care a atins cu opera sa o noua latura a designului pentru mobilier.
“Scaunul Cactus”, un proiect de design care imbina creativitatea si tehnologia, indeplineste cu succes doua obiective majore: confortul si caracterul practic, care vor atrage admiratia la Milano. Tehnologia Airbump, prezenta sub forma unor capsule cu aer, acoperite cu membrana de tip TPU (thermo-plastic urethane), care nu necesita mententanta este proiectata sa protejeze partile expuse ale masinii impotriva zgarieturilor sau a loviturilor usoare cotidiene.
Interesat de aceasta tehnologie, Mario Bellini s-a hotarat sa o utilizeze intr-un domeniu total diferit, pentru a crea un produs de uz cotidian, dar inedit.
“Categoric exista elemente comune intre interiorul unui automobil si cel al unei locuinte: usi, ferestre, scaune etc., dar cand echipa Citroën Italia mi-a prezentat sistemul Airbump, primul lucru la care m-am gandit, dupa atingerea materialului, a fost daca as putea proiecta un scaun obisnuit din plastic, care sa ofere confortul unuia cu tapiterie”, explica Mario Bellini, care a continuat sa testeze materialul cu capsule de aer, pentru a crea o piesa de mobilier revolutionara.
Numele operei “Scaunul Cactus” reflecta un paradox reusit de arhitectul italian, un mix armonios intre utilitate si frumusete.
Doua modele cu un design aparte, care prefigureaza stilul Citroën
Dupa lansarea premierei mondiale, la Salonul Auto de la Geneva desfasurat in luna Martie a acestui an, Citroën C4 Cactus W isi face prima iesire publica in Italia, la Saptamana Designului de la Milano.
Modelul preia din caracteristicile de personalizare ale versiunii de serie C4 Cactus, dar in configuratia expusa la eveniment masina se evidentiaza prin culoarea alb perlat a caroseriei, completata cu nuanta metalizata aplicata pe membrana Airbump.
Al doilea model al marcii, care atrage admiratia publicului, este conceptul E-MEHARI, personalizat cu suportul casei de moda Courrèges.
Ca si Citroën, casa de moda Courrèges adopta acelasi spirit creativ, vazut ca un etalon in designul frantuzesc. In urma propunerii de catre Citroën a parteneriatului care are la baza proiectul de transformare a unei masini electrice cabrio intr-un accesoriu de moda exclusivist, sefii Courrèges, Jacques Bungert si Frédéric Torloting, care "cred cu tarie in interactiunea dintre diferitele forme creative", au primit ideea cu mare entuziasm. In urma colaborarii dintre cele doua echipe de design a rezultat un model luminos, caruia i s-a acordat o mare atentie la nuantele si materialele utilizate.
Conceptul dispune de o culoare predominant alba, completata cu accente de portocaliu deschis, iar designul modern creeaza un sentiment revigorant al libertatii, exprimat prin functionalitate si spatiu.
La Saptamana Designului de la Milano, Scaunul Cactus deschide o noua pagina in domeniul tehnologiei creative, in timp ce modelele Citroën C4 Cactus W si E-MEHARI, stilizat de Courrèges, aduc noi tendinte in designul si tehnologia specifica marcii Citroën, recunoscuta pentru inovatii indraznete, care au trecut de mult testul timpului.
Marca CITROËN
CITROËN este o marca de automobile la nivel mondial pozitionata central pe piata de interes general. Generator de optimism inca din 1919, marca se distinge prin creativitate si indrazneala. Din 1919 CITROËN a reprezentat o optiune viabila, oferind clientilor un raspuns practic si concret la problemele cotidiene, caracteristice fiecarei epoci. Marca exploateaza aceste valori pentru a spori bunastarea clientilor sai prin oferirea de noi raspunsuri la intrebarile care apar in fiecare epoca. Astazi ,CITROËN se reinventeaza cu modele , care se exprima prin design, confort si inteligenta tehnologica.
Avand peste 10.000 de puncte de vanzare situate pe teritoriul a 90 de tari, CITROËN are aproape 1,2 milioane de vehicule vandute in 2015. Progresul tehnologic al Marcii s-a remarcat, de asemenea, si in cadrul Campionatului mondial de raliuri (WRC), unde a obtinut 8 titluri, dar si in 2015, cand a castigat un al doilea titlu consecutiv de Campion mondial in WTCC.
Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →
Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!