Care e cea mai bună dietă pentru fertilitate?

Publicat pe 9 Octombrie 2020
Femeile care vor să rămână însărcinate trebuie să-și schimbe stilul de viață și să urmeze o dietă sănătoasă. Un studiu recent[1], realizat de cercetătorii de la Facultatea de Medicină din cadrul Harvard, arată că dieta este unul dintre factorii care pot stimula ovulația pe cale naturală, crescând astfel șansele unei femei de a deveni mamă.

Astfel, pe lângă renunțarea la fumat și la alcool, femeile care vor să rămână gravide ar trebui să consume anumite alimente, care le pot ajuta în creșterea șanselor de a rămâne însărcinate. Iată care este dieta recomandată celor care se pregătesc să devină mămici.

Fructele și legumele

Consumul de proteine animale, grăsimi trans și carbohidrați[2] este asociat cu o calitate slabă a ovulelor și cu dereglări de ovulație. De aceea, este recomandată o dietă mai bogată în legume și fructe proaspete, crude. Acestea trebuie consumate zilnic, cel puțin la o masă. Cele mai bune alimente[3] pentru stimularea ovulației sunt pepenele roșu, sparanghelul și kale. Femeile care nu vor să consume aceste legume crude, pot prepara din ele un smoothie, la care să adauge lapte, iaurt sau alte produse pe gustul lor.

Grăsimile sănătoase

Da, există și grăsimi sănătoase, iar acestea sunt foarte importante pentru o dietă menită să stimuleze fertilitatea. Grăsimile sănătoase, nesaturate, se găsesc în anumite vegetale: nuci, avocado, ulei de măsline. Aceste substanțe reduc inflamația din organism și astfel ajută la reglarea ovulației. Spre exemplu, consumul de avocado este recomandat inclusiv femeilor care suferă de infertilitate și celor care urmează proceduri de fertilizare in vitro, deoarece crește șansele apariției unei sarcini.

De asemenea, este foarte important să fie evitate alimentele care conțin grăsimi trans (produse de patiserie, fast-food, margarină, cartofi prăjiți, diferite produse de origine animală). Aceste grăsimi nocive cresc nivelul insulinei din sânge și asta duce la tulburări metabolice care pot afecta ovulația.

Carbohidrații complecși

Femeile care plănuiesc să rămână însărcinate trebuie să consume alimente care conțin carbohidrați complecși, cu asimilare lentă. Acestea se găsesc în unele fructe, legume, în cereale integrale și în fasole. De altfel, cerealele integrale sunt foarte bune pentru stimularea fertilității, deoarece conțin fibre, dar și vitamina E și complexul B, care sunt esențiale pentru obținerea unei sarcini. Orezul brun este o altă alegere bună, la fel și quinoa.

Consumul de paste, pâine și cereale care conțin gluten ar trebui limitat și chiar evitat în această perioadă, deoarece glutenul poate determina reacții inflamatorii în organism. Acest fenomen poate împiedica ovulația sau implantarea ovulului fecundat, pentru că organismul nu se simte suficient de bine ca să ducă la termen o sarcină.

Proteinele

Pentru a stimula fertilitatea, femeile trebuie să limiteze consumul de grăsimi animale. Însă au nevoie de proteine, de aceea pot să includă în dieta lor carne slabă de vacă, de pui sau curcan. Această carne conține minerale esențiale pentru a obține o sarcină, în special zinc și fier.

Singura grăsime animală permisă în această dietă este cea din peștele gras. Tonul, somonul și sardinele sunt o sursă importantă de DHA și acizi grași Omega-3. Aceștia ajută la dezvoltarea sistemului nervos al copilului și scad riscul de naștere prematură. 

Și ouăle sunt o sursă foarte bună de proteină animală și pot fi consumate fără probleme de câteva ori pe săptămână, în cadrul unei diete echilibrate, pentru stimularea fertilității.

Alimentele destinate unor scopuri medicale special

Gravidele, dar și femeile care plănuiesc o sarcină, ar fi bine să consume alimente destinate unor scopuri medicale speciale. Un produs de acest fel este Profertil female, conceput pentru femeile care vor să rămână însărcinate și au nevoie de nutrienți.

Cele mai multe suplimente de acest fel conțin acid folic, seleniu și acizi grași Omega-3, care asigură dezvoltarea sănătoasă a fătului și pot scădea riscul de naștere prematură. Ulterior, după instalarea sarcinii, gravida poate consuma și alte suplimente, cu multivitamine, care vor aduce un aport suplimentar de calciu și fier.

Prin urmare, dieta recomandată pentru stimularea fertilității trebuie să fie una echilibrată, care să asigure femeii toți nutrienții necesari pentru ea și pentru copilul care se va dezvolta în pântece.

  1. Shmerling RH. Fertility and diet: Is there a connection? - Harvard Health Blog. Harvard Health Blog. accesat la: https://www.health.harvard.edu/blog/fertility-and-diet-is-there-a-connection-2018053113949. Publicat în Mai 31, 2018.
  2. Harvard Health Publishing. Follow The Fertility Diet? - Harvard Health. Harvard Health. Accesat la https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/follow-fertility-diet. Publicat în 2020.
  3. Eagleson H. The Fertility Diet: What to Eat When Trying to Get Pregnant. Parents. Accesat la https://www.parents.com/getting-pregnant/fertility/what-to-eat-to-get-pregnant/. Publicat în Iunie 10, 2013. 

Domenii: Farma

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →