Cât de importantă este comunicarea pe Facebook pentru un brand în 2019

Publicat pe 15 Aprilie 2019
Poți să exiști în mediul online și să culegi avantajele unei prezențe constante și eficiente sau poți doar să fii și acolo, vizibil pentru câțiva oameni deja interesați de produsele sau serviciile tale. În lumea în care există Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn și Snapchat, lipsa prezenței măcar pe trei dintre aceste platforme răpește brandului posibilitatea de a fi cu adevărat cunoscut.

Circa 93,7% dintre afacerile globale au conturi de Facebook. O parte din celelalte sunt fie servicii locale cu vizibilitate și nevoi în offline, fie nu își doresc o asemenea expunere și operează în circuit închis. 

În fața unei creșteri impresionante a conținutului efemer de tip Story (500 milioane dintre utilizatorii globali, potrivit echipei Buffer), postările clasice sunt în continuare generatoare de venituri pe termen lung pentru branduri. Ele reprezintă terenul optim pentru informare, publicitate, concursuri, campanii sociale și multe alte posibilități. Pe plan global, totul pare să aibă un trend ascendent și profitabil pentru branduri.

În România, brandurile se delimitează prin opțiunea de a-și dezvolta o pagină de social media și a menține-o in-house ca ocupație adiacentă a unor angajați pe alte posturi și comunicarea eficientă, profesionistă, așa cum se pretează a se primi prin colaborarea cu agenții specializate în comunicare pe Facebook

Comunicarea din social media are nevoie de câteva trăsături

În 2019, publicul are o ofertă largă de branduri care comunică pe Facebook și alte rețele, așa că așteptările se ridică cu fiecare idee inovativă sau clip viral. 

Pentru ca avantajele prezenței în social media să iasă la suprafață, brandurile trebuie să trateze acele rețele ca pe unelte inteligente și independente, care necesită implicarea unor experți în comunicare cu comunități mari pe Facebook. 

Comunicare pe Facebook coerentă

Comunicarea de tipul ”pun astăzi un post și mă gândesc mâine ce mai pun” aduce atenție pe termen scurt. Poate că utilizatorii reacționează la primul post, dar dacă cel de-al doilea nu are nicio legătură cu subiectul sau, din contră, îl repetă, ei vor observa.  

Comunicare pe Facebook corectă

Între un expert în comunicare și cineva care are o altă meserie se va vedea întotdeauna diferența. Un marketer privește un post prin ochii publicului-țintă și poate sesiza greșeli care riscă să îți afecteze brandul.

Comunicare pe Facebook eficientă

Scopul comunicării pe Facebook este să aducă rezultate, fie ele vizibilitate pentru brand sau un produs, informare ori cumpărare. Așa că postările trebuie să meargă în direcția setată, fără să își piardă din varietate și consistență. 

Comunicare pe Facebook targetată

Publicul-țintă al unui brand este unic și trebuie tratat ca atare. Publicul poate îmbunătăți rezultatele sau poate le poate altera. La fel se întâmplă și în cazul promovării, acolo unde publicul nu este secționat, iar rezultatele nu duc la cumpărare. 

Comunicare pe Facebook strategizată

Comunicarea fără o strategie nu are nici coerență, nici eficiență. Posturile făcute pe baza unui plan au o legătură între ele iar rezultatele unuia deschid drumul către un altul, care va fi publicat la momentul oportun.

Social Media, comunicare pe Facebook, înseamnă bani câștigați sau... pierduți

Platformele de social media sunt create astfel încât să susțină creșterea brandului tău, atunci când le folosești resursele corect. Scopul lor este să aducă vânzare prin patru etape esențiale: 

  • trezesc atenția,
  • trezesc interesul,
  • trezesc dorința,
  • generează acțiune.
  • Acești pași sunt acoperiți doar când comunicarea include trăsăturile de mai sus. Deși Like-urile sunt importante pe Facebook, ele nu exprimă un rezultat dacă nu sunt repetate sau nu duc către o achiziție. 

    Social Media înseamnă succes

    Experții care pot transforma prezența pe Facebook în succes dezvoltă strategii de promovare anuale sau pe perioade determinate. Lemon Ice Agency este locul în care găsești opțiunile potrivite prin care poți să te promovezi pe Facebook, Instagram și LinkedIn. 

    Brandul tău poate deveni (și mai) cunoscut chiar în fața publicului său. Va fi mai aproape de potențialii cumpărători și de cei loiali, îi va informa despre produse noi sau existente și va comunica cu ei într-un mod productiv. Totul printr-o prezență eficientă pe platformele de social media. 

    Domenii: Afaceri

    Accent Adserving Agency SRL

    Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →