Cat de importante sunt linkurile pentru SEO in 2017? Dar in 2018?

Publicat pe 20 Septembrie 2017
Cu multi ani in urma linkurile externe erau considerate cel mai important factor de ranking in Google. Acestea au fost primul criteriu utilizat de Google in stabilirea autoritatii unei pagini. Asa au ramas si in prezent, conform unui studiu publicat de Stone Temple, si asa vor ramane mult timp, potrivit expertilor SEO. Cei de la Stone Temple au folosit in studiul de caz 3 factori principali de ranking: relevanta paginii, calitatea continutului si valoare linkurilor externe. Potrivit acestora, linkurile externe continua sa fie la fel de importante ca si in trecut.

Care este diferenta dintre campaniile de linkbuilding din 2017 si cele din trecut?

In perioada 2002 – 2013, Google a trebuit sa duca o lupta apriga impotriva spammerilor. In acea perioada era mult mai usor sa manipulezi rezultatele cautarii, obtinand linkuri prin inscrierile in directoare, comentarii pe bloguri si retele de bloguri private etc. Atunci o pagina putea ajunge in primele pozitii chiar daca nu era calitativa.

Dupa lansarea update-urilor Panda si Pinguin, lucrurile au inceput sa fie mai dificile pentru spammeri si mult mai benefice pentru companiile care se bazau pe servicii SEO de calitate (White Hat SEO). Astfel, desi importanta linkurilor este aceeasi, pentru a ne folosi de ele trebuie sa avem o pagina relevanta pentru cuvintele cheie cautate si continut de calitate. In concluzie, in 2017 linkurile nu te vor ajuta cu nimic daca pagina nu este calitativa si relevanta dar raman factori de baza (cei mai importanti factori de ranking) daca respecti si cerintele de calitate.

Sunt semnalele din Social Media mai importante decat linkurile?

Social Media (in mod deosebit Facebook si Twitter) a cunoscut o dezvoltare puternica in ultimii ani, astfel Google a inceput sa acorde o importanta deosebita semnalelor provenite din Social Media (like-uri, distribuiri, comentarii etc.).

Exista studii facute de specialisti SEO, confirmate in activitatea practica, care arata ca putem inlocui linkurile clasice cu semnalele din Social Media. Astfel like-urile si distribuirile unui articol sau pagini web pe Facebook sau Twitter o pot ajuta sa fie afisata in primele pozitii Google, fara nici un link din exterior.

Totusi, daca luam 2 pagini care abordeaza acelasi subiect, si pentru prima pagina facem o campanie de linkbuilding pe site-uri de nisa cu autoritate mare, iar pentru cealalata o campanie de Social Media, prima pagina va fi mai bine pozitionata decat a doua pagina. Astfel, pot spune ca semnalele din Social Media nu sunt mai importante decat linkurile de buna calitate, dar folosite impreuna pot avea o putere mai mare.

Cat de importante vor fi linkurile in 2018?

Nu credem ca Google va putea gasi o modalitate prin care sa excluda linkurile din factorii de ranking. Este adevarat ca ar putea incerca sa le inlocuieasca cu semnalele din Social Media si interactiunile prin comentarii, dar astfel ar reveni in perioada de dinainte de Pinguin, deoarece exista tot felul de tool-uri care pot automatiza semnalele din Facebook, Twitter si comentariile. Deci, linkurile vor fi la fel de importante si in 2018, 2019, 2020 etc., doar ca acestea trebuie sa fie din ce in ce mai calitative si reale, deoarece Google le va putea citi din ce in ce mai bine si clar.


SC CONCEPT24 ONLINE SRL

Concept24 este o companie de web development, cu peste 12 ani de experienta, avand proiecte dezvoltate in Europa, SUA si Canada. Ne sustinem partenerii in dezvoltarea afacerilor prin servicii...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →