Ce este optimizarea SEO si cum ajuta afacerea ta

Publicat pe 17 Mai 2017
Afla ce este procesul de SEO si cum ajuta afacerea ta

Ce este procesul de SEO?

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization - ceea ce in romana se traduce ca fiind optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare. In acest sens pe site sunt ajustate elemente precum titlu, descrieri, url-uri, continut, viteza si multe altele in concoordanta cu cerintele Google pentru ca site-ul tau sa fie mai bine clasat in rezultatele de cautare.

Practic prin optimizarea site-ului tau obiectivul principal este clasarea site-ului tau cat mai bine in rezultatele de cautare pentru a atrage noi clienti pe site si a creste vanzarile.

Acest proces este unul continuu si aduce rezultate intre 3-6 luni in functie de concurenta cuvintelor cheie.

Ca sa ai o strategie de SEO bine pusa la punct trebuie sa ai o lista de cuvinte cheie principale ( cu volum mediu-ridicat ) de cautare, un continut de calitate si multa rabdare.

Cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie? 

Pentru a gasii cele mai bune cuvinte cheie pentru care sa optimizezi site-ul tau web trebuie sa te gandesti la intentia de cautare a clientiilor tai potentiali.

Trebuie sa te pui in locul celor care fac cautari despre produsele/serviciile tale sau domeniul tau de activitate. Cauta ei cu scopul de a se informa, de a cumpara, de a face simplu browsing?

Apoi dupa ce ai gasit acele cuvintehe cheie, acceseaza Keyword Planner si afla volumul de cautare pentru acele cuvinte cheie. Daca volumul este peste 1000 de cautari pe luna atunci mergi mai departe.

Pasul urmator se refera la gasirea cuvintelor cheie semantice - acele cuvinte cheie sinonime cu cele principale. Exemplu: cuvant cheie principal - " Mobila Bucuresti" , cuvant cheie semantic " Mobilier Bucuresti ".

Atentie! Alege un singur cuvant cheie dupa care sa optimizezi pagina. Daca ai un magazin care vinde mobila poti alege ca si cuvinte cheie urmatoarele: "mobilier - numele orasului " , "mobila -numele orasului" , " paturi - numele orasului " , " canapele - numele orasului " etc.

Optimizare Tehnica

Aceasta parte este des ignorata de proprietarii de site-uri pentru ca ei cred ca trebuie ca un programator sa se ocupe de ea. Intr-adevar ai nevoie de ceva cunostiinte de IT dar nu este mare filozofie.

Cand incepi procesul de SEO trebuie sa ti cont de partea tehnica precum indexarea in Google, crawling, sitemap si eliminarea erorilor.

Daca vrei ca site-ul tau sa fie mai bine indexat in motoarele de cautare trebuie sa ai un fisier de tip robots.txt care sa permita robotiilor Google sa acceseze site-ul tau. Acest fisier se poate dezvolta accesand link-ul urmator => http://www.yellowpipe.com/yis/tools/robots.txt/

Apoi dupa ce ai creeat acel fisier trebuie sa il urci pe site. Dupa aceea trebuie sa dezvolti un fisier de tip sitemap XML si HTML.

Acceseaza link-ul alaturat pentru a dezvolta un fisier de tip sitemap => https://www.xml-sitemaps.com/

Apoi trebuie sa urci acest fisier pe site. Scopul acestui fisier este sa arate robotiilor Google cum este structurat site-ul tau web.

Dupa ce ai dezvoltat si urcat aceste fisiere pe site trebuie sa te asiguri ca site-ul tau nu are probleme de crawling si cu indexarea. Intra in Search Console iar la tabul de Crawling poti vedea clar daca ai probleme cu accesarea site-ului tau de catre robotii / spiderii Google. Apoi intra in tabul de Indexare si vezi daca ai probleme cu indexarea. Aici iti poti urca si sitemap-urile dar si poti trimite spre indexare diverse pagini de pe site.

Apoi trebuie sa te asiguri ca site-ul tau web are un design mobile responsive si ca ruleaza foarte bine orice device de pe care este accesat. Spre exemplu daca cineva acceseaza site-ul tau de pe un telefon mobil sau de pe PC trebuie sa arate bine si sa ruleze bine. Pe langa aceasta trebuie sa imbunatatesti viteza de rulare a site-ului tau. Intra in Google Page Insights si vezi cu ce viteza ruleaza site-ul tau pe orice device. Apoi verfica intrand pe www.gtmetrix.com viteza exacta de rulare.

Site-ul tau web poate rula greu datorita imaginilor prea mari. Astfel trebuie sa le comprimi accesand www.compressor.io unde iti poti comprima imaginile de pe site.

Optimizare On Page

Aceasta parte a optimizarii unui site tine complet de tine. Tu esti in controlul elementelor de pe site precum continutului, imagini, linkuri, tags, design.

Incepe cu optimizarea titlurilor de pe paginile site-ului tau. Adauga cuvantul cheie la inceputul titlului, pastrea lungimea titlului la un numar de maxim 60 caractere. Fiecare pagina trebuie sa aiba titlul unic.

Apoi optimizeaza meta descrierile. Ele trebuie sa aiba maxim 160 caractere, cuvantul cheie, sa fie persuasive.

Url-urile de pe site trebuie sa fie cat mai clare, simple sa aiba cuvantul cheie inclus.

Continutul de pe site este elementul care are cea mai mare pondere in factorii de clasare a site-ului in rezultatele de cautare Google. Continutul de pe site trebuie sa fie unic, dens, informativ, minim 1600 cuvinte, sa aiba cuvantul cheie inclus la o densitate de maxim 3,5 %. Adauga diverse subtitluri pentru a impartii continutul in diverse capitole.

Imaginile de pe site le poti optimiza in felul urmator - adauga cuvantul cheie in numele fisierului, alt tag, caption, title. Imaginile trebuie sa fie comprimate.

Link-urile se impart in 2 categorii - link-uri interne/externe - link-urile interne leaga o pagina de pe site cu alta pagina pe site, in timp ce link-urile externe duc catre o pagina externa de pe site. Ele trebuie sa fie informative si sa duca spre resurse utile.

Optimizare Off Page

Procesul de optimizare Off Page se refera la atragerea de link-uri de calitate catre site-ul tau de pe site-uri cu autoritate in Google. In ziua de azi conteaza foarte mult calitatea link-urilor nu cantitatea. De aceea daca vrei ca motoarele de cautare sa iti claseze site-ul cat mai bine in rezultatele de cautare trebuie sa atragi link-uri de calitate.

Aceste link-uri se pot atrage prin urmatoarele tehnici:

1. Social Media

Dezvolta profiluri pe retele de socializare precum Facebook, Linkedin, Twitter, Google + si celelalte. Completeaza fiecare profil in parte si adauga link catre site-ul tau. Nu uita sa fi activ pe aceste retele de socializare.

2. Blogging

Dezvolta un blog pentru site-ul tau pe care sa publici articole legate de afacerea ta, domeniul tau de activitate. Cand dezvolti articolele adauga link catre site-ul tau web. Nu uita sa promovezi fiecare postare pentru a atrage clienti potentiali despre afacerea ta.

3. Guest posting

Adauga comentarii relevante si utile pe bloguri cu trafic din domeniul tau de activitate. Atentie! Nu posta comentarii irelevante sau cu scopul simplu de a dezvolta link. Incearca sa adaugi valoare.

4. Forum posting

Posteaza articole relevante despre produsele/serviciile tale, domeniul tau de activitate pe forumuri. Incearca sa oferi valoare prin aceste postari.

5. Submiterea in directoare web

Directoarele web bine clasate si bine vazute de catre Google iti pot aduce link-uri de calitate. Adauga informatii despre afacerea ta pe aceste directoare si adauga link catre site-ul tau web.

6. Image sharing

Adauga imagini despre produsele/serviciile tale pe platforme precum Instagram, Pinterest, Imgur, Flick cu link catre site-ul tau.

7. Video Sharing

Dezvolta video-uri despre produsele/serviciile tale si urca aceste video-uri pe platforme precum Youtube, Vimeo, Dailymotion. Adauga o descriere de minim 300 cuvinte si link catre site-ul tau.

8. Article sharing

Dezvolta articole despre afacerea ta, produsele/serviciile tale si domeniul tau de activitate si adauga aceste articole pe platforme precum Scribd, Issuu, Calameo. Nu uita sa adaugi link catre site-ul tau web.

Astfel prin aceste tehnici vei dezvolta link-uri de calitate catre site-ul tau web prin care Google si celelalte motoare de cautare iti vor clasa site-ul mai bine in rezultatele de cautare.

Afla mai multe despre optimizarea SEO pe site-ul STAR MARKETING.

Domenii: Media

SC STAR MARKETING MEDIA SRL-D

Star Marketing este agentia de marketing si web design din Timisoara care sprijina afacerile sa se dezvolte in online si sa atraga noi clienti!

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!