Ce este Page Rank-ul si cat de important este pentru clasarea in Google

Publicat pe 29 Octombrie 2018
A aduce site-ul pe prima pagina in Google pe anumite cuvinte cheie este o sarcina aproape imposibila daca nu cunosti detaliile esentiale legate de servicii SEO, algoritmi Google, Page Rank, autoritate sau BrainRank.

A aduce site-ul pe prima pagina in Google pe anumite cuvinte cheie este o sarcina aproape imposibila daca nu cunosti detaliile esentiale legate de servicii SEO, algoritmi Google, Page Rank, autoritate sau BrainRank. Toti acesti termeni, care pentru multi dintre antreprenori nu spun nimic, sunt cheia unor retete de succes, pentru cei ce se ocupa de segmentul de optimizare SEO.

In randurile urmatoare ne propunem sa descoperim cateva aspecte despre Page Rank, ce este, cat de important este pentru clasarea in Google si cum poate fi imbunatatit.

Ce este Page Rank-ul?

Conform specialistilor care ofera servicii SEO, page rank-ul a fost creat de Google pentru a face o detasare intre paginile care au continut asemanator, fisate si targhetate pe aceleasi cuvinte cheie. Tradus ca rangul Page, a fost conceput pentru a acorda note site-urilor in functie de importanta acestora. Practic masoara obiectiv importanta paganilor pe care le analizeaza, folosind structura vasta a legaturilor web. Practici acest algoritm permite evaluarea importantei unei pagini dupa voturile pe care le primeste si pagina care distribuie voturile.

Un site sau o pagina web este mai importanta cu cat are un Page Rank mai mare, iar aceasta constanta este stabilita in functie de numarul de link-uri primite, valoarea si vechimea site-urilor de la care provin link-urile.

Cat de important este Page Rank-ul pentru clasarea unui site in Google?

Aceasta continua sa fie o intrebare foarte buna si asta pentru ca anul 2016 a fost unul tumultos pentru specialistii in servicii SEO, datorita numeroaselor modificari aduse de Google. Daca pana la acea data Page Rank-ul era considerat unul dintre algoritmii principali de clasare si era vizibil in tool-barul furnizat motorului de cautare, dupa inlaturarea acestuia multi webmasteri au fost dezorientati. Totusi in opinia multor specialisti in servicii SEO, chiar daca nu mai este unul dintre principalii algoritmi, de clasare a paganilor ramane unul important pentru SEO-ul modern. Acest aspect a fost confirmat de Gary Illyes, partener Google important, in discursul sustinut in cadrul conferintei desfasurate la Singapore in luna septembrie 2018.

Conform unor webmasteri, Page Rank-ul continua sa fie un parametru important de evaluare a relevantei paganilor unui site si a website-urilor. Pentru ca acest algoritm presupune analize minutioase ale retelei de link-uri create pentru un site si a legaturilor dintre pagani, cu siguranta continua sa detina un rol important in lupta pentru castigare a vizibilitatii si a primelor pozitii in clasamentul Google.

Cum se calculeaza Page Rank-ul

Chiar daca pentru multi este istorie, mentionarile repetate ale lui Gary Illyes postate pe Twitter legate de Page Rank, ne duce cu gandul ca importanta acestuia nu a scazut atat de mult cum se preconiza, de aceea merita sa ne aducem aminte de formula de calcul a acestuia.

PR(A) = (1‐d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))

Pentru a ridica, ceata creata de aceasta formula si a simplifica lucrurile trebuie mentionat ca factorii decisivi pentru calcularea Page rank-ului sunt: cantitatea si calitatea a link-urilor obtinute, numarul de link-uri catre fiecare pagina de legatura si rank Page-ul fiecarei pagini de legatura.


Parimat Construct SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →