Ce metrici putem folosi pentru a evalua succesul unei strategii de optimizare SEO?

Publicat pe 26 Februarie 2018
In zilele noastre, optimizarea SEO este unul din cele eficiente instrumente de marketing online. Tinand cont ca peste 90% din utilizatorii din internet cauta produse si servicii pe Google, orice antreprenor online ar trebui sa profite de eficacitatea serviciilor de optimizare SEO. Insa, inainte de toate, orice marketer sau antreprenor ar trebui sa cunoasca utilitatea serviciilor SEO si felul in care functioneaza.

In zilele noastre, optimizarea SEO este unul din cele eficiente instrumente de marketing online. Tinand cont ca peste 90% din utilizatorii din internet cauta produse si servicii pe Google, orice antreprenor online ar trebui sa profite de eficacitatea serviciilor de optimizare SEO. Insa, inainte de toate, orice marketer sau antreprenor ar trebui sa cunoasca utilitatea serviciilor SEO si felul in care functioneaza.

Rolul unei agentii care ofera servicii de optimizare SEO este de a-ti ajuta business-ul sa obtina cea mai buna vizibilitate posibila in mediul online, pentru ca audienta targetata sa poata ajunge mai usor la serviciile si produsele tale atunci cand efectueaza o cautare in Google.

Cei care detin un magazin online sau pur si simplu au un site de prezentare pentru afacerea lor au nevoie de o agentie SEO profesionista si cu experienta in domeniu. Multi cred ca optimizarea SEO se rezuma doar la optimizarea on page a site-ului, insa aceasta nu este suficienta pentru a ocupa pozitii de top in Google. Pentru a concepe o strategie de optimizare SEO ca la carte, trebuie sa tinem cont de mai multe elemente, printre care mentionam optimizarea on-page si off-page, experienta utilizatorului, construirea de brand awareness si crearea de continut relevant si util pentru vizitatorii site-ului.

Ceea ce multi antreprenori si marketeri nu stiu este ca o strategie de optimizare SEO realizata de o agentie specializata poate genera unui site peste 50% din traficul total si din volumul comenzilor. In acelasi timp, optimizarea SEO contribuie semnificativ la brand awareness si faciliteaza o comunicare mai eficienta cu clientii, prin intermediul platformelor de Social Media.

Desi serviciile SEO de calitate nu sunt ieftine, costul acestora pe termen lung este unul mult mai mic decat al altor instrumente de marketing online (de ex, publicitatea online de tip PPC), in timp ce rata de recuperare a investitiilor (ROI) este una din cele mai mari. Pentru a avea rezultate durabile si sustinute, este necesar sa beneficiezi de optimizare SEO constant, deoarece acest proces este unul de durata, in care succesul in mediul online se construieste treptat, dar sigur.

Cu toate acestea, unii antreprenori inca sunt sceptici cu privire la eficienta serviciilor de optimizare SEO, sustinand ca rezultatele acestora nu pot fi evaluate. Nimic mai neadevarat! Eficienta unei strategii de optimizare SEO se poate cuantifica cu acuratete, cu ajutorul unor metrici specifici evaluarii eforturilor SEO. Iata care sunt acestia:

1. Traficul organic, rata de conversie si valoarea comenzilor

Unul dintre metricii cei mai relevanti si mai usor de interpretat cu ajutorul Google Analytics este traficul organic. Alaturi de rata de conversie si numarul de comenzi, traficul organic este un indicator care ne poate spune multe despre eficienta strategiei noastre de optimizare SEO.

De obicei, traficul organic, rata de conversie si valoarea comenzilor (in cazul business-urilor de tip eCommerce), sunt specificate intr-un raport lunar in care sunt analizate in paralel costurile SEO si rezultatele generate, demonstrand faptul ca optimizarea SEO, la aceleasi rezultate obtinute, costa semnificativ mai putin decat campaniile de AdWords - PPC.

In functie de domeniul de activitate al businessului si de nivelul competitiei in piata respectiva, rezultatele serviciilor de optimizare SEO incep sa devina vizibile in 3-6 luni. 

2. Metrici ce tin de cuvintele cheie dupa care site-ul este identificat

Desi Google Analytics nu mai ofera informatii privind cuvintele cheie dupa care site-ul listeaza in SERP, in Google Search Console (fostul Google Webmaster Tools) pot fi consultati mai multi indicatori relevanti in masurarea eficientei strategiei de optimizare SEO: cuvintele cheie care au generat trafic, pozitiile medii pe cuvintele cheie respective, CTR-ul (Click-Through-Rate), etc.

3. Visibility SERP Score

Acest metric ne comunica gradul de vizibilitate al unui website pe cele mai importante cuvinte cheie specifice domeniului sau de business.

De exemplu, pozitia 1 in Google echivaleaza cu un Visibility SERP Score de 100%, pozitia 2 - 97%, pozitia 3 - 93%, s.a.m.d. O agentie care se ocupa de optimizarea SEO a website-ului tau va analiza evolutia acestui indicator si il va utiliza pentru a evalua vizibilitatea brandului tau in motoarele de cautare, dupa cuvintele cheie targetate.

4. Domain authority, page authority si profilul de backlinkuri

Desi sunt mai dificil de interpretat, acesti indicatori sunt extrem de importanti, deoarece Google tine cont de ei intr-o masura foarte mare in algoritmii sai de listare. Perioada de timp in care au loc schimbari majore asupra acestor metrici este una mai mare, de aceea sunt foarte utili atunci cand dorim sa masuram eficienta strategiei de optimizare SEO pe o durata mai mare de 1 an.

Acestia sunt cei mai relevanti metrici prin care putem masura rezultatele strategiei de optimizare SEO. Chiar daca nu putem sti cu exactitate care este momentul in care vom atinge locul 1 in Google pe un anumit cuvant cheie, putem vedea o evolutie in fiecare luna.

Daca vrei sa afli mai multe despre optimizarea SEO, in zilele de 7-8 Martie va avea loc la Hotel Radisson Blu editia 2018 a evenimentului premium de eCommerce din Europa de Est: TeCOMM Bucuresti. La fel ca in fiecare an, echipa iAgency.ro, va fi prezenta in cele doua zile ale evenimentului, unde va avea un stand dedicat la care ii asteapta pe participanti pentru a le oferi informatii si a le raspunde la intrebarile legate de SEO si marketing online. Mult-asteptatul eveniment va coincide cu implinirea a 10 ani de existenta a brandului iAgency.ro. De asemenea, Ovidiu Joita, CEO si owner iAgency.ro, va fi unul dintre speakerii evenimentului.

Domenii: New Media

Adserving iAgency.ro SRL

iAgency este o agentie interactiva, specializata în servicii de SEO, Web Design si Social Media. Misiunea agentiei este de a oferi servicii creative de marketing online care sa aduca rezultate...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →