Ce se afla in spatele unui CEO de succes?

Publicat pe 7 Iunie 2018
O companie se afla mereu in miscare, se dezvolta, asadar, este in sarcina unui director general (CEO) de a se asigura ca o conduce in directia cea buna. El este un vizionar cu responsabilitati pentru toate componentele si departamentele unei companii, permanent conectat la mediul extern si pregatit sa vada oportunitatile de expansiune.

Cresterea inseamna mai mult profit, siguranta continuitatii, lucru foarte important atat pentru actionari, persoanele din pozitii de conducere, cat si pentru fiecare angajat al firmei.

Daca te afli in acest rol sau aspiri sa fii, iti doresti desigur sa fii cel mai bun CEO cu putinta. Ce ar trebui sa stii?

Brandul personal 

Dezvoltarea unui brand personal inseamna sa iti dezvolti reputatia de expert in domeniul in care activezi. Astfel, te afli mult mai aproape de incheierea unei vanzari, compania ta devine mai vizibila si incepi sa atragi specialisti de top in echipa. 

Cum iti construiesti brandul personal, deci implicit autoritatea in domeniu? Fii vizibil, diferentiaza-te de restul, impartaseste cat mai mult din experienta ta.

Asa cum ti-ai dat seama, modul in care te faci prezent in mediul online este foarte important. Dar mixul este mai amplu, de la prezenta pe retelele de socializare, pana la cea din cadrul companiei, cand ai de tinut o prezentare in fata angajatilor si vrei sa fie impecabila.

Tine cont ca o agentie de Personal Branding iti poate oferi tot suportul de care ai nevoie pentru ca tu sa devii un CEO de referinta. O intreaga echipa de specialisti se ocupa sa puna in valoare profesionistul din tine, de la cum te prezinti pe retelele de socializare, pana la slefuirea discursului pentru evenimentul la care urmeaza sa participi (atragerea audientei, dictie, limbaj non-verbal s.a.).

Vorbitul in public 

Exista companii in care CEO-ul vorbeste frecvent in public si o face foarte bine. Exista companii in care CEO-ul vorbeste ocazional in fata unei audiente mari si fara succes. De asemenea, exista companii in care CEO-ul evita sa vorbeasca in public.  

Situatiile in care ca CEO poti fi pus sa vorbesti in fata audientei sunt diverse si des intalnite: te adresezi unui grup de investitiori, ai oportunitatea sa tii o prezentare alaturi de alti experti, ti se ia un interviu care se difuzeaza la TV, vorbesti in fata angajatilor, reprezinti compania la evenimente. Toate acestea implica vorbitul in public, de altfel un ajutor pentru departamentul de relatii publice. Reflectoarele vor fi puse nu asupra unei companii fara chip, ci pe oamenii din interiorul ei.

Vorbitul in public ajuta la construirea increderii cu clientii, furnizorii, investitorii, la construirea relatiei cu mass-media, dar si cu angajatii. Te face sa devii credibil, convingator. Inspiri incredere.

Daca te confrunti cu teama de a vorbi in public, nu ai de ce sa te ingrijorezi, este ceva firesc. In plus, este important sa stii ca vorbitul in public se poate cultiva, este o abilitate care se dezvolta, deci nu te condamna ca nu te-ai nascut cu acest talent. Apeleaza la un specialist (Public Speaker Amalia Sterescu) care sa te ajute sa-ti imbunatatesti vorbitul in public.

Cresterea echipei 

Un CEO de succes se diferentiaza si prin faptul ca nu este concentrat doar pe sine, ci pe intreaga echipa pe care doreste sa o creasca. 

Cand te afli in pozitia de CEO ai un plan de crestere atat a companiei, cat si a angajatilor.

Este important sa ai o viziune clara pentru succesul afacerii, dar sa tii permanent cont ca la indeplinirea obiectivelor lucreaza echipa. Fiecare persoana se aliniaza in mod individual la misiunea generala?

A crea si a sustine cultura organizatiei poate fi din nou o provocare, acest lucru inseamna mai mult decat un birou modern si o iesire la masa vinerea. O cultura a companiei este definita de valorile, energia si actiunile inerente care conduc fiecare membru al echipei sa ofere ce are mai bun. Dintr-o cultura a firmei fac parte obiectivele, beneficiile, mediul, recompensele, task-urile, respectul, trasaturile de personalitate. Fiecare angajat este important sa aprecieze aceste elemente.

Cand vine vorba de echipe, doua alte lucruri sunt absolut importante, comunicarea clara si puterea ascultarii. Asigura-te ca exista o modalitate foarte buna de a comunica schimbarile companiei, toata lumea trebuie sa aiba acces la informatie. Asculta-ti echipa, deci nu te izola in sedinte sau in birou.

Dezvolta-ti cateva abilitati importante, pastreaza lucrurile cheie in minte si vei fi recunoscut ca un CEO de succes. 

Domenii: Afaceri

Accent Adserving Agency SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →