Ce trebuie să știi atunci când ești un PFA

Publicat pe 7 August 2019
Stabilirea formei de organizare este unul dintre primii pași din deschiderea unei afaceri. Persoana fizică autorizată (PFA), una dintre cele mai des întâlnite forme de organizare, poate desfășura în mod individual și independent activități economice, bazându-se pe propria forță de muncă.

Dacă și tu îți dorești să îți lansezi propria afacere și te afli în punctul în care te gândești serios la varianta de a avea PFA, iată care sunt principalele lucruri pe care trebuie să le știi:

Vei beneficia de costuri reduse

 Printre primele criterii de care ținem cont în deschiderea unei afaceri se numără aspectele financiare. În ceea ce privește PFA-ul, costurile înființării sunt prietenoase cu buzunarul tău: vei avea nevoie de o sumă aproximativă de 250 de lei, pentru a achita taxele percepute de Registrul Comerțului. Dacă vei dori, la un moment dat, să desființezi PFA-ul, nu trebuie să îți faci griji în privința aceasta: procesul este destul de simplu, de scurtă durată și, de asemenea, presupune costuri accesibile.

Vei putea fi contabilul afacerii tale

Un avantaj pe care PFA-ul în are față de SRL, spre exemplu, este faptul că persoana fizică autorizată poate să țină singură contabilitatea, în partidă simplă, cât timp are cunoștințe economice minime. În cazul în care nu te pricepi atât de bine la contabilitate sau nu dispui de timpul necesar pentru astfel de activități, poți apela la serviciile unui contabil, al căror cost este, și el, mai accesibil decât în cazul unui SRL. 

Contabilitatea în partidă simplă pentru un PFA presupune completarea Registrului-jurnal de încasări și plăți, precum și a Registrului inventar, nemaifiind necesară înregistrarea acestora la Administrația Fiscală. 

Vei putea avea angajați

 Poate că ți-ai început afacerea dorind să lucrezi de unul singur, însă lucrurile au evoluat atât de mult și atât de rapid, încât ai ajuns în punctul în care simți că ai nevoie de ajutor pentru a face față tuturor sarcinilor și provocărilor profesionale. Când ești PFA, există o veste bună și din acest punct de vedere: poți avea angajați sau să colaborezi cu terți în scopul desfășurării activității afacerii tale. Dacă dorești să angajezi, este important să ții cont de Legea nr. 182/2016, potrivit căreia ai dreptul la nu mai mult de 3 angajați, care să beneficieze de contract individual de muncă, încheiat și înregistrat conform condițiilor prevăzute de lege. 

 PFA în sistem real vs. PFA cu normă de venit

 O persoană fizică autorizată are două modalități prin care poate plăti impozitul: fie în sistem real, fie pe bază de venit. 

 • În cazul unui PFA în sistem real, venitul net anual din activitățile independente este determinat în sistem real pe baza datelor obținute în urma contabilității, el reprezentând diferența între venitul brut încasat și valoarea totală a cheltuielilor deductibile. Cheltuielile deductibile se referă la cheltuielile operaționale anuale, deduse de PFA-ul care aplică sistemul real de impozitare. 


 • PFA-ul cu normă de venit poate fi folosit doar de o parte dintre PFA-uri, potrivit Ordinului nr. 925/2017, care stabilește care sunt codurile CAEN pentru care se poate calcula venitul net anual în baza normei de venit. De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că PFA-urile care își determină venitul net pe baza normei de venit și care au înregistrat în anul fiscal anterior un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei a sumei de 100.000 de euro au obligația să-și determine venitul net anual în sistem real, odată cu începerea următorului an fiscal. 


 Indiferent de modalitatea prin care plătești impozitul, este important să știi că poți beneficia de credite PFA cu normă de venit sau în sistem real de impozitare, care te vor ajuta să îți dezvolți business-ul. 

 Pe lângă respectarea tuturor aspectelor juridice, birocratice, fiscale, dincolo de investițiile financiare, cel mai important lucru pe care îl poți face pentru afacerea ta este investiția emoțională. Pentru că un adevărat antreprenor este primul susținător al business-ului său.

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!