Cele mai practice soluţii pentru amenajarea zonelor comerciale

Publicat pe 8 Decembrie 2022
De modul în care sunt organizate spaţiile comerciale depinde în mare măsură succesul afacerii. Locurile uşor accesibile cu maşina, aflate în apropierea staţiilor de transport în comun, atrag clienţi din cele mai diverse categorii sociale.

De modul în care sunt organizate spaţiile comerciale depinde în mare măsură succesul afacerii. Locurile uşor accesibile cu maşina, aflate în apropierea staţiilor de transport în comun, atrag clienţi din cele mai diverse categorii sociale. Dacă experienţa din parcare până la casa de marcat va fi una plăcută, oamenii se vor întoarce cu siguranţă în magazinul tău. Câteva soluţii practice te vor ajuta să-ţi transformi activitatea într-o afacere de succes:

Parcarea

Locurile de parcare reprezintă un criteriu de bază când vine vorba de cumpărături. Oamenii merg în spaţii comerciale cu maşina nu doar din comoditate, ci şi pentru a putea transporta obiectele voluminoase. În funcţie de locaţia magazinului, parcarea poate fi exterioară sau de interior. Spaţiile comerciale mari, cum sunt hypermarketurile sau mall-urile, dispun de parcări interioare pe mai multe niveluri sau locuri de parcare în exterior ce se întind pe sute de metri pătraţi, toate la dispoziţia clienţilor. Pentru magazinele mici, parcarea trebuie dimensionată după suprafaţa disponibilă. Din punct de vedere practic, parcarea trebuie să aibă marcaje vizibile şi să fie iluminată corespunzător. Alege o lampă solară pentru zonele comerciale, care va pune în valoare spaţiul şi va asigura iluminatul exterior necesar pentru clienţi, cu un cost minim de funcţionare.

Căile de acces

Nimeni nu doreşte să meargă la cumpărături într-un labirint. Din momentul în care se apropie de magazin, clientul trebuie să aibă un traseu bine definit. Atenţia oamenilor poate fi captată de la intrare, cu ajutorul mijloacelor de marketing: vitrine exterioare, reclame, muzică, chiar şi odorizantul potrivit. Amenajarea magazinului depinde de specificul acestuia, de suprafaţa disponibilă şi de numărul de articole expuse.

Raioanele

Amenajarea raioanelor depinde de specificul magazinului. Dacă ai vânzători pentru fiecare zonă în parte, trebuie să amenajezi rafturi de perete şi piese de mobilier care doar expun, nu pun la dispoziţia clienţilor produsele. În schimb, spaţiile comerciale cu autoservire trebuie să ofere acces nestingherit clienţilor pentru fiecare produs în parte. Există un anumit tip de mobilier potrivit pentru fiecare tip de produs comercializat, trebuie doar să afli care sunt modelele compatibile cu domeniul tău de activitate.

Zona de aşteptare

Pentru spaţiile mari trebuie să organizezi zone de aşteptare, relaxare sau odihnă. Acestea insule în construcţiile de tip hală, camere de joacă pentru copii sau orice alt tip de amenajare. Cu cât sunt mai confortabile, cu atât atragi mai mult clienţi. Canapelele, fotoliile de masaj şi mesele pentru citit sunt accesorii preferate. În plus, dacă oferi şi acces la priză sau la cele mai comune tipuri de încărcătoare pentru telefon, vii în întâmpinarea clienţilor care au rămas fără baterie. Accesul gratuit la reţeaua Wi-Fi a magazinului este binevenit.

Casele de marcat

Zona caselor de marcat reprezintă ultima impresie a clienţilor în spaţiul comercial. Acestea pot fi cu casier sau self check-out. Cu cât procesul de plată se desfăşoară mai rapid şi mai uşor, cu atât cresc şansele ca oamenii să revină în magazin. Pentru familiile cu copii, prezenţa unei case speciale prioritare, cu loc de joacă în imediata vecinătate, este un criteriu de bază în alegerea magazinelor pentru cumpărături. Culoarul din faţa caselor de marcat poate fi animat cu ecrane pentru enertainment, rafturi cu produse la reducere, tichete de fidelizare sau carduri cadou.

Gradul de implicare în amenajarea spaţiului comercial pe care îl administrezi depinde de un criteriu esenţial: dacă eşti sau nu proprietar. Atunci când spaţiul îţi aparţine, toate deciziile sunt în responsabilitatea ta. Dacă eşti chiriaș, trebuie să te adaptezi cât mai bine la condiţiile oferite. Soluţiile practice sunt benefice pentru toată lumea: proprietar, client, parteneri de aprovizionare. Cu cât experienţa la cumpărături este mai plăcută, cu atât ai şanse ca oamenii să revină în magazinul tău.

Domenii: Constructii

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!