Certificarea ISO- când este momentul să o iei în calcul pentru compania ta?

Publicat pe 12 Aprilie 2021
IsoStandard este un organism național de certificare sisteme de management: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 45001, ISO 22000 și ISO 27001. La introducerea unui sistem de management al calității există întotdeauna incertitudini și rezistență. Fie că îți faci griji cu privire la locul de muncă, nesiguranța cu privire la schimbări sau impresia că trebuie să înveți o cantitate copleșitoare de noi cunoștințe - la urma urmei, un astfel de sistem nu face adesea parte din activitatea de zi cu zi.

De ce un sistem de management al calității?

Cererile crescânde de asigurare a calității în companie conduc de la controlul calității la asigurarea acesteia prin managementul calității.

Managementul calității (QM) este o modalitate sistematică de a se asigura că activitățile se desfășoară așa cum este planificat prin stabilirea atitudinilor și metodelor care permit evitarea problemelor și erorilor.

Cele mai frecvente motive pentru o certificare ISO sunt îmbunătățirea continuă a organizării operaționale și o imagine externă pozitivă. Așa îți vei putea convinge clienții prin introducerea standardului recunoscut la nivel internațional.

Standardul de management al calității ISO 9001 este cel mai frecvent utilizat și cel mai important standard în domeniul managementului calității (QM). Acesta constituie baza pentru un proces de îmbunătățire continuă a sistemului intern de management al calității (QMS) al companiei și este potrivit pentru toate companiile de toate dimensiunile și indiferent de industrie. Acesta definește cerințele minime pentru sistem și conduce la optimizarea proceselor în companie.

Avantajele introducerii unui sistem QM

Cele mai frecvente motive pentru introducerea sistemelor QM sunt:

• Vei reuși să îndeplinești cerințele clienților / membrilor, eliminând în mod sistematic tot ceea ce nu este adecvat și afectează calitatea (evitând erorile).

• Crearea încrederii între clienți / membri și angajați (de asemenea, la un nivel supraregional - satisfacția clienților).

• Reducerea costurilor, îmbunătățirea profitabilității, protejarea locurilor de muncă.

• Creșterea motivației angajaților prin transparență și simțul responsabilității

• Certificat DIN EN ISO ca instrument de marketing (câștig de imagine).

• Obținerea de avantaje față de concurenții naționali și internaționali.

• Identificarea sistematică, analiza și îmbunătățirea proceselor relevante pentru calitate.

• Îmbunătățirea continuă a serviciului / producției / valorii adăugate.

• Îmbunătățirea organizării operaționale, definirea clară a sarcinilor și responsabilităților (reglementări de interfață).

• Avantajele răspunderii prin reducerea riscurilor.

• Protecție împotriva defecțiunii organizaționale.

Contra introducerii unui sistem QM

Anumite motive vorbesc împotriva introducerii unui sistem QM:

• Documentația necesară provoacă o inundație de hârtii și duce la intrarea birocratismului.

• Documentația este prea teoretică ce nu se aplică în practică.

• Configurarea și certificarea sistemului sunt prea costisitoare.

• Configurarea și întreținerea sistemului necesită mult timp din partea celor implicați

• Angajați, dar timpul este o resursă limitată în multe companii.

• Clienții nu vor recompensa eforturile cu un preț de piață mai mare.

• Standardul nu a fost aplicat în trecut, dar compania s-a dezvoltat totuși.

• Cerințele standardului restricționează inutil domeniul de aplicare necesar pentru activitatea de zi cu zi și flexibilitatea angajaților.

• Angajații consideră că pot fi înlocuiți mai ușor, întrucât cunoștințele importante ale companiei au fost documentate în scris.

• Teama de raționalizare și pierderea locurilor de muncă se răspândește.

• Un sistem QM poate avea sens în companiile mai mari / alte industrii, dar acest lucru nu este practic în compania ta

Implementarea unui sistem QM necesită un grad ridicat de sensibilitate și empatie, luând în considerare toate motivele posibile, pentru a produce cele mai mici pierderi posibile.

Un argument important și, din păcate, mult prea rar abordat pentru introducerea unui sistem QM este acela că este foarte probabil să poți implementa unele lucruri de la care a trebuit să te abții până acum, deoarece ai întâmpinat prea multă rezistență internă.

Isostandard, organism național de certificare acreditat internațional in UK, oferă servicii de certificare a sistemelor de management ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 ISO 27001 sau ISO 22000 și se ridică la cele mai înalte nivele de exigență de pe piața românească. Apelând la Isostandard procesul de certificare va fi ușor și vei beneficia de cele mai bune prețuri din România.

Certificare ISO (Agenție de certificare) adresa: Șoseaua Giurgiului 1, București - Telefon 0728 522 552

Domenii: Afaceri

EDCORA IT SERVICES SRL

Reunim cele mai importante tehnici și tactici de optimizare si promovare online. Edcora transformă bugetul de promovare din cheltuială în investițe profitabilă. EDCORA iți oferă soluția perfectă...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!