Conferinta FOCUS ON GDPR dezbate noul regulament privind protecția datelor cu caracter personal

Publicat pe 3 Aprilie 2018
Principalele schimbări introduse de noul regulament de prelucrare a datelor cu caracter personal au fost dezbătute la FOCUS ON GDPR – The Impact on the Romanian Business Market. Conferința, organizată de Idea Events împreună cu asociația Together for a Better Tomorrow pe 29 martie, i-a reunit pe unii dintre cei mai buni specialiști din industrie, într-o dezbatere amplă privind schimbările anunțate începând cu intrarea în vigoare a noului regulament GDPR, de la 25 mai 2018. Evenimentul s-a încheiat cu un workshop interactiv dedicat pașilor concreți care trebuie urmați de o companie pentru a se alinia noilor standarde.

Prima parte a conferinţei i-a adus în faţa publicului pe Ana Maria ANDRONIC (DLA Piper), Emil MUNTEANU (PowerNet Consulting), Lucia CIUCĂ (Quantum Data Science), Marius DEAK (Avandor Consumer Profiling), Daniel SECĂREANU (IAB Romania), Cristiana DECA (Decalex) și Andreea BUCUR (WNS).

Alături de Sebastian COCHINESCU (Phd in Blockchain Studies at the University of Bucharest), moderatorul evenimentului, speakerii invitaţi au discutat despre impactul GDPR asupra mediului de business, cu accent pe schimbările concrete care vor interveni în zona de marketing, legal sau HR.

Dezbaterea a pornit de la un studiu de piață prezentat de Emil Munteanu (PowerNet Consulting), care a conturat o privire de ansamblu asupra situației actuale în rândul companiilor din România. Multe dintre companiile participante la studiu nu sunt încă GDPR compliant, nu au numit un DPO sau nu au început să ia măsuri concrete în vederea pregătirii pentru aplicarea noului regulament. Conform specialiştilor, cu excepţia multinaţionalelor, aceasta este o situaţie care se regăseşte şi la nivel European, nu doar local.

Ana Maria Andronic (DLA Piper) a continuat discuția aducând o serie de clarificări cu privire la modul de implementare al regulamentului, aplicabilitatea sa și sancțiunile impuse, dar și care este procedura pe care trebuie să o urmeze o companie în cazul depistării unei breșe de securitate.

Discuția s-a concentrat și asupra principalelor schimbări care vor interveni în marketing-ul online și digital, în procesul de profilare a consumatorilor sau pe platformele de advertising online. Lucia Ciucă (Quantum Data Science) şi Cristiana Deca (Decalex) au punctat necesitatea obținerii unui acord clar de prelucrare a datelor cu caracter personal, atrăgând totodată atenția și asupra importanței implicării întregului personalului în luarea măsurilor necesare pentru a deveni GDPR compliant.

Marius Deak (Avandor Consumer Profiling) a adus în discuție un aspect important, acela  că multe dintre reglementări existau deja pe piață, noul regulament aduce doar clarificări sau completări la acestea. Totul pornește așadar de la aplicarea unor minime reguli de bun simț și a unei conduite etice, beneficiul principal fiind acela că acum consumatorul are posibilitatea de a își cunoaște drepturile și a le exercita în consecință.

În ceea ce privește obținerea consimțământului de prelucrare a datelor, Daniel Secăreanu (IAB Romania) a prezentat framework-ul IAB Europe, un instrument util care își propune facilitarea și standardizarea procesului.

Având în vedere că noul regulament face trimitere și la necesitatea desemnării unui responsabil cu protecția datelor, Andreea Bucur (WNS) a clarificat ce presupune numirea unui DPO, dar și ce schimbări vor interveni în procesul de recrutare, odată cu intrarea în vigoare a noului regulament. Un alt aspect adus în discuție a fost acela al necesității de instruire a personalului, pentru a se asigura că datele personale sunt prelucrate în mod corect.

Cea de-a doua parte a conferinței a constat în intervenția invitatului special al evenimentului, Ivan Savov, Reprezentant al EU GDPR Institute și Chairman al European Risk Policy. Ivan Savov a vorbit despre procesul de acreditare și certificare GDPR și în ce condiții se impune acesta.

În ultima parte a conferinței s-au alăturat discuțiilor Mădălin BRATU (Safetech Innvations), Yugo NEUMORNI (Hidroelectrica), Mihai TRUȚĂ (E.ON România), Alexandru LĂPUȘAN (ANIS), Fernanda VELTER (IBM) și Adrian LOCUSTEANU (Telekom).

Discuțiile au fost deschise de Sebastian Cochinescu (PhD in Blockchain Studies at the University of Bucharest), moderator și speaker în acest ultim panel. Sebastian a vorbit despre tehnologia Blockchain, conceptele de identitate digitală și self-sovereign identity și mecanismele prin care Blockchain asigură protecția datelor, minimizează riscurile unui atac cibernetic și facilitează controlul.

Yugo Neumorni (Hidroelectrica) și Madalin Bratu (Safetech Innovations) au completat discuția punctând necesitatea testării vulnerabilității datelor prelucrate și implementării unor măsuri adecvate de protecție, cu atât mai mult în cazul instituțiilor care prelucrează date sensibile.

În contextul în care la 15 martie, potrivit sondajelor, 27% dintre firmele românești nu au auzit de GDPR și 10% consideră că nu li se aplică, Adrian Locusteanu (Telekom) a punctat faptul că GDPR va reprezenta pentru firmele românești un pas spre maturizare și va crește gradul lor de responsabilizare.

Aceeași părere este împărțită și de Alexandru Lăpușan (ANIS), care consideră că noul regulament reprezintă o evoluție firească în prelucrarea datelor personale. Deși într-o primă etapă este posibil să fie percepută ca o barieră de către firmele mici mijlocii, care poate nu dispun de resursele financiare necesare implementării, pe termen lung această inițiativă se va dovedi a fi un lucru bun și chiar o oportunitate.

În încheiere, Mihai Truță (DPO E.ON România) a împărtășit cu cei prezenți experiența sa ca Ofițer de Protecție a Datelor și în ce a constant procesul de implementare a noului regulament în cadrul companiei pe care o reprezintă.

Evenimentul a continuat cu un workshop interactiv susținut de Ivan Savov, care le-a oferit participanților o introducere cuprinzătoare în modul practic de implementare al regulamentului GDPR în cadrul unei organizații.

Parteneri: WNS, Private Luxury Group, Private Jets Europe

Asociatii partenere: CIO Council, ANIS

Pentru informații despre evenimentele viitoare contactați echipa Idea Events la adresele: oana.bica@idea-events.com/ adinas@idea-events.com, la telefon: 0799.13.12.44 sau accesați site-ul www.idea-events.com.

Despre organizator și co-organizatori:

Idea Events este divizia de evenimente a Private Luxury Group. Cu experiență în organizarea de evenimente private pentru clienții săi exclusiviști, în 2016, Idea Events a început organizarea unor serii de evenimente publice generate de cele mai de actualitate subiecte internaționale și naționale. Debutul a fost marcat de o serie de premiere: Idea Events a organizat prima conferință din România dedicată mobilității electrice, a adus pentru prima oară în România un reprezentant Global Reporting Inițiative care a tratat problematica raportării non-financiare și a avut ca invitați speciali pe arhitecții celei mai sustenabile clădiri de învățământ din Europa sau pe reprezentanții biroului de arhitectură care a proiectat prima clădire acreditată Well din Europa. În prezent, Idea Events continuă să își dedice întreaga activitate organizării de evenimente și campanii memorabile, care se diferențiază prin subiectele unice si profesionalismul execuției.

---

Asociația Together for a Better Tomorrow are ca scop organizarea de acțiuni și proiecte menite să sprijine dezvoltarea durabilă și să încurajeze un stil de viață sustenabil.

Domenii: Educatie

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →