Criterii pentru alegerea celor mai bune anvelope de iarnă

Publicat pe 10 Decembrie 2019
Atunci când precipitațiile se combină cu temperaturile foarte scăzute, modul în care se prezintă drumurile face ca șofatul să fie mai periculos ca în sezonul cald. Pericolul derapajului, al frânării ineficiente sau a rotirii roții în gol pot apărea, contrar părerilor eronate, indiferent de tipul de mașină pe care îl conduci.

Singurul aspect care poate face diferența pe perioada iernii este calitatea anvelopelor pe care le ai la mașină. Iată care sunt criteriile după care îți poți alege cauciucurile de iarnă potrivite.

Zona în care locuiești

Unul dintre aspectele de luat în calcul atunci când îți cumperi anvelope de iarnă este cât de geroasă este iarna în zona în care locuiești. Dacă sezonul rece în orașul tău este unul blând, care are câteva zile geroase pe an, iar cantitatea zăpezii este una limitată, aproape toate anvelopele de iarnă vor face față cu brio și te vor plimba în siguranță.

Dacă însă locuiești într-o zonă unde primii fulgi de nea apar în octombrie, iar ghioceii apar în mai, atunci vei avea nevoie de niște anvelope extrem de performante pentru a trece cu bine sezonul rece.

Cum să interpretezi marcajele de pe anvelope?

Simbolul alpin sau 3PMSF îl vei găsi pe anvelope sub forma unui munte cu trei vârfuri și un fulg de zăpadă. Acesta va fi inscripționat pe orice anvelopă care trece cerințele minime de performanță pentru zăpadă.

Dacă pe o anvelopă apare scris M+S, se citește că este potrivită pentru a conduce pe noroi și zăpadă. Asta înseamnă că acea anvelopă este fabricată să funcționeze bine în condiții moderate de iarnă.

În trecut, aceste două marcaje apăreau numai pe anvelopele de iarnă, însă acum sunt prezente și pe cauciucurile all season. Acest lucru poate crea confuzii, de aceea este bine să știi cum să recunoști anvelopele de iarnă după aspect.

Anatomia unei anvelope de iarnă

Anvelopele de iarnă performante prezintă un model diferit față de anvelopele all season sau cele de vară.

Compusul este flexibil și hidrofil din cauciuc, oferind astfel o mai mare și mai bună tracțiune pe zăpadă și gheață.

Designul benzii de rulare, reprezentat prin blocuri de rulare ascuțite, neregulate și cu caneluri mai late și mai adânci. Acest design lucrează foarte bine în tăierea și înlăturarea zăpezii, creând un contact mai bun cu drumul.

Anvelopele de iarnă adevărate au numeroase fante în lădițe, aspect ce asigură un plus de prindere atunci când se circulă în condiții nefavorabile.

Aceste diferențe ușor de observat fac ca anvelopele de iarnă să fie mai agresive și mai performante decât alte tipuri de cauciucuri.

Câte tipuri de anvelope de iarnă există?

În principal, anvelopele de iarnă se pot împărți în trei categorii: anvelope performante, anvelope care au nituri și anvelope pe care se pot folosi nituri în cazuri excepționale.

Niturile sunt ca niște ace metalice ușoare care se încorporează în rulajul anvelopelor de iarnă. Având un rol asemănător cu lanțurile de zăpadă, acestea sapă în zăpadă și gheață îmbunătățind tracțiunea.

Au însă și trei mari dezavantaje:

sunt zgomotoase;

pot deteriora serios asfaltul;

deoarece este nevoie de o adâncime suplimentară pentru montarea niturilor, opțiunile de dimensiuni ale anvelopelor se diminuează.

Anvelopele cu nituri au, în mod categoric, cele mai bune performanțe pe drumuri dificile. Cu toate acestea, în cazul în care nu ești sigur că ai nevoie de astfel de anvelope frecvent, poți investi într-un model care permite montarea niturilor ocazional, în funcție de situație.

Mărimea anvelopelor

O atenție sporită trebuie acordată dimensiunii anvelopei. Fiecare mașină are numai câteva dimensiuni de anvelope omologate, iar acestea apar notate în cartea tehnică a mașinii. În cazul în care nu respecți dimensiunile permise, posibilitatea să întâmpini probleme ce țin de legalitate, ca de exemplu atunci când mergi cu mașina la ITP, sunt destul de mari. Pe site-uri precum acvila-romania.ro, găsești, pe lângă anvelope de toate dimensiunile și mărcile, și consultanți cu pregătirea necesară pentru a te îndruma către produsul de care are nevoie mașina ta.

Ca să luăm un caz concret de cum să interpretezi dimensiunea anvelopei, să spunem că ai anvelope de iarna 205 55 r16.

205 – reprezintă lățimea în milimetri;

55 – descrie raportul de înălțime;

R – este prescurtarea de la Radial și are rolul de a defini construcția anvelopei. Mai exact, acesta specifică faptul că straturile anvelopei sunt dispuse radial. Cum majoritatea anvelopelor au construcție radială, nu trebuie să acorzi prea mare importanță acestui aspect.

15 – este diametrul anvelopei, exprimat în inch.

Astfel, dacă atunci când achiziționezi anvelopele de iarnă ții cont de criteriile de mai sus, poți fi sigur că mașina ta are cele mai bune cauciucuri pentru sezonul de iarnă.

Domenii: Auto

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →