Cum asiguri o clădire de birouri împotriva incendiilor? 10 soluții recomandate

Publicat pe 21 Octombrie 2021
Clădirile de birouri, așa cum le cunoaștem cu toții, au început să apară în secolele XVIII-XIX, în timpul revoluției industriale. Băncile, societățile de transport sau companiile de asigurări aveau nevoie de spații mai mari pentru desfășurarea activității și păstrarea documentelor, așa că au început să-și construiască propriile sedii de firme.

Startul a fost dat de America, dar ulterior corporațiile din lumea întreagă au mizat pe propriile clădiri de birouri. Spațiile mai ample au venit însă la pachet cu o mulțime de riscuri care țin de integritatea construcțiilor și viețile oamenilor. Unul dintre cele mai importante pericole în astfel de imobile are legătură cu incendiile. Fiecare clădire de birouri este diferită, iar sarcina protejării acesteia nu e deloc una simplă. Cauzele principale care conduc la incendii în astfel de locuri sunt rețeaua electrică și locurile de fumat. Iată așadar câteva soluții recomandate pentru asigurarea unei clădiri de birouri împotriva incendiilor:

1. Evaluează riscul și fă unui plan de urgență

În cazul declanșării unui incendiu, fiecare secundă contează, așa că viteza de reacție este vitală. Un asemenea eveniment poate avea efecte devastatoare dacă nu există un plan de urgență atent stabilit. Acesta trebuie să prezinte acțiuni concrete, iar angajații trebuie să aibă o minimă instruire legată de un incendiu.

2. Dotează clădirea cu dispozitive împotriva incendiilor

Orice clădire de birouri trebuie să fie dotată cu dispozitive, echipamente și sisteme destinate apărării împotriva incendiilor. Sunt necesare stingătoare de incendii (un produs la fiecare 300 de metri pătrați în cazul clădirilor administrative), dar și hidranți de incendiu pentru interior. Acestea trebuie verificate și întreținute corespunzător pentru a se asigura menținerea permanentă a proprietăților tehnice.

3. Montează uși antifoc

O ușă chepeng antifoc pentru închideri speciale sau alt tip de ușă antiincendiu împiedică extinderea flăcărilor. De regulă, ușile joacă un rol de punte de acces într-o clădire sau punte de legătură între încăperi ori sunt considerate ieșiri de urgență. De asemenea, ele pot îndeplini și cerințe cu privire la protecția împotriva incendiilor întrucât pot rezista la foc 30, 60, 90 sau 120 de minute. Astfel, focul poate fi izolat, iar oamenii evacuați în siguranță în acest timp.

4. Instalează sisteme de detectare și stingere a incendiilor

Un sistem automat de tip sprinkler este special conceput pentru a reacționa la o temperatură prestabilită. Acest echipament detectează un incendiu și îl poate stinge prin eliberarea automată a unui flux de apă, în fazele lui inițiale sau pentru limitarea extinderii focului.

5. Revizuiește periodic instalațiile electrice

Capacitatea de încărcare a rețelei electrice dintr-o clădire de birouri trebuie monitorizată constant. De asemenea, e important ca instalațiile electrice să fie revizuite periodic, iar aparatura deteriorată să fie reparată ori înlocuită. Rețeaua electrică este principala cauză a apariției unui incendiu în clădirile de birouri.

6. Stabilește și aplică o politică antifumat

O țigară aprinsă aruncată într-un loc nepotrivit sau golirea scrumierei în coșul de gunoi pot declanșa foarte ușor un incendiu. De altfel, fumatul este un factor de risc uriaș în clădirile de birouri. De aceea, o măsură de prevenție esențială o reprezintă stabilirea și implementarea unei politici antifumat.

7. Folosește senzori de fum

Aceste dispozitive pot genera un sistem de alarmă în cazul în care detectează fum. Semnalul poate fi transmis către un panou de control sau convertit într-un indicator audio ori luminos, datorită căruia un incendiu poate fi prevenit înainte de a se extinde în clădire.

8. Utilizează plafoane antiincendiu

În spațiile de birouri pot fi montate plafoane care sporesc siguranța clădirii. Există mai multe tipuri de plafoane ignifuge, cu grad scăzut de inflamabilitate sau care contribuie la rezistența la foc a elementelor portante utilizate pentru protecția în cazul unui incendiu.

9. Implementează instalații de evacuare a fumului

În cazul declanșării unui incendiu, instalațiile de evacuare a fumului, gazelor toxice și căldurii încetinesc intensificarea focului și eliberează căile de ieșire. Aceste tubulaturi de ventilație asigură extracția gazelor de ardere prin intermediul ventilatoarelor și pot fi un element cheie de protecție.

10. Plasează corect echipamentele electrice

Una dintre cauzele incendiilor la birou este plasarea corpurilor de iluminat prea aproape de materialele inflamabile. Poziționarea adecvată a echipamentelor electrice este o soluție ideală pentru asigurarea clădirii împotriva incendiilor.

Siguranța la incendiu trebuie să fie o prioritate în clădirile de birouri. Aceasta implică mai multe aspecte, de la detectarea focului și alarmare până la evacuare, stingerea incendiului și gestionarea potențialelor pericole. Incendiile pot produce pagube însemnate, de aceea, e important să fie luate toate măsurile pentru prevenirea lor.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!