Cum construiești o campanie Google Adwords Search?

Publicat pe 15 August 2017
Când vrei să afișezi anunțul potrivit pentru audiența dorită, la momentul potrivit, campaniile Adwords Search sunt printre cele mai eficiente modalități prin care poți face asta. Cu cât relevanța anunțului e mai mare, cu atât se măresc șansele de creștere a performanței și de accelerare a vânzărilor pentru business-ul de care te ocupi. Hai să vedem cum construiești o campanie de Search care să aducă rezultatele dorite!

Cum funcționează Adwords Search?

În cazul unei campanii de căutare în Adwords, anunțul tău apare deasupra sau sub rezultatele organice în motorul de căutare și pe alte site-uri din rețeaua Google, în momentul în care cineva caută termeni relevanți pentru cuvintele cheie folosite în campanii Search. Dacă cineva caută spre exemplu “ceai matcha” pe Google, îi vor fi afișate anunțuri relevante pentru acea căutare.

Obiectivul campaniilor de Search e să determine audiența să facă o acțiune (ex: click, apel telefonic, descărcare aplicație), iar partea frumoasă e că plata se face la interacțiune nu la afișare, atunci când cineva a dat click pe anunțul Adwords Search, deci a ajuns pe site.

Este eficient să folosești campanii Search când dorești ca anunțurile să fie afișate persoanelor care caută produsul sau serviciul oferit de business-ul de care te ocupi. Mai mult decât atât, o campanie de Search e vitală dacă ținem cont de faptul că 93% din experiențele online încep cu o căutare pe motorul de căutare Google.

Cum creezi o campanie de Search?

O campanie Adwords este formată din grupuri care conțin cuvinte cheie și cel puțin 2-3 anunțuri. O structură sănătoasă pentru o campanie reflectă nevoia de vânzări din business și folosește structura site-ului sau modul în care este ordonată informația. Dacă vorbim de un magazin online se pot crea grupuri pe categorii, subcategorii de produse sau pagini cu filtrele de căutare disponibile, având în vedere cui se adresează produsele disponibile la vânzare online. Iar apoi nucleul unei campanii de Search, aspectul de la care a plecat totul în Google Adwords e bazat pe cuvintele cheie!

Cum setezi campania Adwords Search?

O parte din obiectivele stategiei de business devin setările campaniei Adwords. Răspunde-ți la întrebările: cât ești dispus să investești zilnic sau lunar, ce urmărești să obții în campanie (trafic, mai multe comenzi, mai multe telefoane sau instalări de aplicație etc.). Setările campaniei determină performanța ei, dar la fel de important e să înțelegi preferințele, obiceiurile și interesele oamenilor pe care îi țintești în campanie.

Stabilește cui te adresezi și setează campania având în minte audiența dorită, alegând locația, dispozitivele utilizate, limba vorbită de oameni și cum vrei să licitezi pentru ei. Recomandăm o strategie automată de început, iar când există suficiente date schimbarea strategiei în alta cu control mărit al campaniei: pentru maximizarea conversiilor, licitare manuală sau o strategie prin care să specifici cât vrei maxim să plătești pentru o conversie, analizând procentul ROI (Return of Investment).

Cum alegi cuvintele cheie?

Alegerea cuvintelor influențează atât costul cât și succesul campaniei, determinate de abilitatea ta de a identifica intenția celor cărora te adresezi. Pentru a te asista în acest demers, Google îți oferă Google Keyword Planner – care îți permite să identifici cuvintele cheie cele mai căutate pe diferite subiecte, estimări de costuri sau nivelul competitiv. De cele mai multe ori, cuvintele cheie cu costuri mai mari tind să fie mai profitabile, fiind vorba de mai mulți advertiseri care licitează pe acele căutări, deci verticale de business mai dezvoltate.

E recomandat să corelezi cuvintele cheie pe teme, cu propriile anunțuri în grupul creat. Dacă acel anunț răspunde tuturor cuvintelor cheie există relevanță, iar dacă nu, e nevoie de îmbunătățiri. Se pot muta cuvinte în alte grupuri sau se pot modifica anunțurile, având în vedere scorul de calitate (Quality Score), un aspect esențial ce determină performanța, format de relevanța dintre anunț, rata de click și pagina site-ului promovat (LandingPage).

Citește întregul articol


Craft Interactive SRL

Agenție interactivă cu nucleu digital. Construim experiențe digitale conectând brandurile cu oamenii, personalizând mixul ideal de soluții în marketing online, să creștem performanța business-ului...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →