Cum construiești un brand online?

Publicat pe 11 Aprilie 2019
Astăzi, mai mult ca niciodată, modul în care construiești online un business îi determină șansele de succes și perspectivele ca acesta să devină brand.

Nu mai încape îndoială că este necesar ca identitatea vizuală și comunicarea să fie adaptate mediului online. Unde se întâmplă astăzi cele mai importante evenimente și schimbări trebuie să fii și tu!

Dar nu uita, internetul te poate compromite la fel de ușor cum te poate duce pe culmile succesului. Și aici ne referim, desigur, la businessul tău.

Așadar, cum construiești un brand online?

Dacă ai încredere în ideea ta, ai făcut deja un prim pas important. Partea dificilă intervine în momentul în care trebuie să îi convingi pe ceilalți că businessul tău este cool și merită atenția tuturor. Dar tocmai pentru aceasta ai la dispoziție internetul și marketingul digital de performanță.

Prima impresie contează

Fără dar și poate!

O știm din Social Media, unde urmărim zeci de conturi fiindcă arată bine. O știm de la întâlnirile de afaceri, unde hainele și impecabilitatea zâmbetului dictează tipul interacțiunilor și, uneori, chiar și rezultatele. O știm cel mai bine din viața personală.

Business-ul tău ar trebui să o știe, la rândul său. De aceea, la început, ai nevoie de o identitate vizuală unică, ingenioasă, care le împărtășește oamenilor suficiente impresii despre tine ca să își dorească să te cunoască mai bine.

Alege un logo și sloganul potrivit afacerii tale. Simple și atractive. Integrează-le în povestea afacerii și de aici poți începe să construiești pe baza lor.

Fără site în 2019?

Nici să nu te gândești!

Nu doar că este important ca afacerea ta să aibă un hub al informației și al serviciilor ori al produselor pe care le vinzi, însă site-ul te va ajuta să crești pe termen lung.

Oricum ai alege să-l construiești, asigură-te că este unic și atractiv, dar și că are o încărcare rapidă. Oamenii realizează zilnic zeci, sute de căutări pe Google, iar dacă nu pot găsi imediat și ușor pe site-ul tău, trec mai departe.

În era vitezei, răbdarea nu mai este o virtute. Businessurile mor din cauza bounce rate-ului generat de timpul lung de încărcare, cu atât mai mult cu cât pe site se realizează și conversiile. Pe acestea sigur nu vrei să le pierzi. Așadar, optimizează imaginile, CSS-ul, Browser Caching și fii pregătit… de următoarea etapă.

Implementează SEO acum, câștigă rezultate pe termen lung

Trebuie să cresc organic!

Acesta este gândul cu care businessurile de orice tip și dimensiuni ar trebui să plece la drum. SEO îți oferă această posibilitate, de a crește sănătos și bazat pe calitatea ofertelor tale. Creează un conținut optimizat pe site, dar totuși natural, plăcut și, mai ales, interesant.

Dacă ai posibilitatea, deschide și un blog, unde content marketingul să fie la el acasă și să susțină strategia SEO, furnizând oamenilor informație utilă și de calitate. Niciodată copiată! Google nu poate fi corupt, dacă te prinde trișând. Spre binele afacerii tale, rămâi sincer, original și transparent.

Dacă alegi să creezi un glob, dă imediat zvon în țară, distribuind articolele pe site-uri de specialitate. Cu ajutorul acestora vei genera tot mai mult trafic organic. Nu te aștepta, însă, să ocupi primul loc sau să crești în ierarhia Google în doar câteva luni. Au prioritate site-urile vechi, populate și apreciate de public, dar și de motoarele de căutare.

Acest lucru nu înseamnă că nu ai nicio șansă. Este un fapt cunoscut că SEO dă rezultate pe termen lung, dacă este actualizat și realizat corect și eficient.

Socializează, fii prietenos, sincer și prezent

Este atât de ușor să devii cunoscut online!

Astăzi, poți transforma platformele de Social Media în cei mai puternici aliați ai tăi. Dar în funcție de tipul de business, este necesar să-ți adaptezi tipul de comunicare și abordarea.

De exemplu, ai în vedere că în România, Twitter nu este un canal popular, media de vârstă a utilizatorilor Facebook a crescut considerabil, Instagram-ul te obligă să fii original și foarte creativ, LinkedIn-ul este în continuă creștere, iar prin canalul de YouTube poți furniza rapid și eficient orice tip de informație. Alege, deci, canalele potrivite pentru tine și share-uiește-ți povestea. Scrie-o să fie cât mai realistă, empatică și emoțională!

Fă-i pe oameni parte din poveste, fiindcă le place să fie implicați și să simtă că au un cuvânt de spus. În acest moment, oamenii contează cel mai mult. Arată-le acest lucru! Nu uita să integrezi și o strategie permanentă de community management.

Altfel, Social Media se poate întoarce împotriva ta, te poate boicota foarte ușor, fiindcă evaluările clienților circulă repede.

Doing (My) Business like a pro

Când Google îți oferă ceva gratis, nu refuza!

Profilul My Business este unul din tool-urile pe care le poți folosi ca să te faci cunoscut, să inspiri incredere și profesionalism și, în final, să atragi clienți.

Este ușor de folosit, foarte apreciat de internauți și nu implică niciun cost suplimentar pentru afacerea ta. Ce poți să-ți dorești mai mult pentru a atinge rapid succesul?

Campaniile de Google Ads

Odată ce numele afacerii tale începe să fie cunoscut, oamenii vor începe căutările pe Facebook, Instagram și Google, pentru a ajunge direct pe site. Aici află mai multe despre tine și produsele sau serviciile cu care le poți veni în ajutor. Acum este momentul să pornești campania plătită de Google Ads sau cea de pe Facebook.

Mare este grădina Google, așa că targetează strategic oamenii care ar putea fi interesați de afacerea ta. Aceste campanii plătite vor crește traficul pe site, eventual rata de conversie și vor contribui la o campanie coerentă de brand awareness.

Atenție, campaniile plătite trebuie să ruleze simultan cu strategiile SEO, nu în detrimentul acestora. Traficul organic este, în cele din urmă, ceea ce își dorește orice business cu calități de brand.

Comunică și pe email

Practica Email Marketing-ului poate părea învechită, însă poate fi mai eficientă decât ai crede.

Platforme și uneltele ce eficientizează procesul de creare a unui newsletter completează cu succes copywriting-ul și design-ul grafic.

Un newsletter conține, însă, multe ingrediente și trebuie gestionat cu prudență, dacă vrei să-ți transforme afacerea într-un brand ce atrage, stârnește, motivează și nu ce determină oamenii să se dezaboneze. Primul pas este de a strânge adrese de mail. Fie că te folosești de Social Media ori de site, nu uita de GDPR! Este ideal să colectezi în permanență adrese de mail, dar în mod corect și justificat.

Convinge-i pe oameni că ești deschis și le răspunzi rapid nevoilor imediate, fii creativ și personalizează fiecare mail! Cu alte cuvinte, fă-i să-ți simtă lipsa, nu să și-o dorească.

CITEȘTE MAI MULT


Craft Interactive SRL

Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →