Cum evitați o înșelătorie cu împrumuturi online

Publicat pe 6 Septembrie 2022
Escrocheriile cu împrumuturi online sunt oferte de împrumuturi frauduloase care urmăresc să colecteze informații personale sensibile și comisioane de la victime – fără intenția de a oferi vreodată un împrumut. Din fericire, puteți evita aceste escrocherii fiind atenți la așa-numitele ”red flags”, cum ar fi comisioanele inițiale și cerințele de creditare vagi sau inexistente.

Când faceți verificări pentru a accesa un împrumut online, puteți evita înșelătoriile citind recenzii online și primind recomandări de la prieteni și familie. De asemenea, puteți accesa baza de date a XCREDIT, unde găsiți lista completă a instituțiilor financiare ce oferă credite online nebancare și lista băncilor comerciale românești care acordă credite bancare cu pre-aprobare online.

Ce sunt înșelătoriile cu împrumuturi personale?

O înșelătorie cu credite online este o modalitate prin care escrocii încearcă să-ți obțină codul numeric personal, datele cardului bancar sau să încaseze anumite comisioane fără a-ți împrumuta efectiv o anumită sumă de bani. Unele dintre cele mai frecvente escrocherii cu împrumuturi online implică promisiunea de a obține un împrumut fără verificarea bonității debitorului.

Din fericire, deoarece multe escrocherii cu împrumuturi online sunt similare, există anumite caracteristici pe care le puteți identifica și evita atunci când efectuați propriile cercetări.

Red Flags: Cum să depistați o înșelătorie cu împrumuturi online

Escrocheriile cu împrumuturi online sunt destul de comune, dar, din fericire, există o serie de modalități de a le detecta înainte de a fi păcălit de astfel de oferte. Iată câteva avertismente de luat în seamă în procesul de identificare a unei astfel de escrocherii.

Creditorul vă contactează direct

În general, nu veți primi apeluri nesolicitate de la creditori, cu excepția cazului în care ați solicitat recent un împrumut și primiți apeluri pre-selecționate pe baza istoricului dvs. de credit. Pe de altă parte, escrocii contactează adesea ținte prin telefon, e-mail sau chiar personal și le solicită acestora informațiile personale ca o modalitate de a obține acces la conturile lor bancare.

Deși este posibil să primiți apeluri telefonice sau mail-uri de la creditori recunoscuți, ofertele directe de împrumut nesolicitate sunt probabil o înșelătorie, mai ales dacă nu ați solicitat deja un împrumut. Dacă aveți vreo nelămurire cu privire la legitimitatea unei oferte de împrumut, căutați înregistrarea creditorului pe site-ul web al Băncii Naționale a României pentru a stabili dacă respectivul creditor este legitim ori nu. De asemenea, puteți verifica dacă există mențiuni despre creditor pe site-ul xCredit.ro, un portal financiar ce listează cele mai populare IFN-uri și bănci comerciale ce acordă credite online rapide.

De asemenea, puteți să faceți diferența între un creditor legitim și un escroc pe baza modului în care aceștia își prezintă oferta de împrumut. Dacă creditorul garantează aprobarea unui împrumut, este vag cu privire la grila de comisioane și criteriile de eligibilitate sau indică faptul că scorul dvs. de credit este irelevant - totul este probabil doar o înșelătorie.

Vă simțiți presat să faceți un împrumut

Atunci când vă faceți propriile verificări pentru a contracta un împrumut personal, ar trebui să fiți atent și la ofertele de tipul celor care urmează să expire într-o perioadă scurtă de timp. Creditorii consacrațiau, în general, oferte consistente de împrumuturi care se bazează pe factori precum solvabilitatea și ratele actuale ale împrumuturilor personale. Și, în timp ce unii creditori pot oferi reduceri la comisioane pentru o perioadă limitată de timp, aceste oferte temporare sunt adesea limitate la comisioane și nu vă vor afecta rata dobânzii sau alte condiții ale împrumutului.

Prin urmare, dacă un creditor încearcă să facă presiuni asupra dvs. pentru a obține un împrumut, oferind o rată scăzută a dobânzii - și apoi pretinzând că este disponibilă doar pentru o perioadă scurtă de timp - este probabil o înșelătorie.

Creditorul garantează aprobarea împrumutului

O altă tactică preferată a creditorilor frauduloși este garantarea aprobării împrumutului. Disponibilitatea unui creditor de a acorda un împrumut se bazează întotdeauna pe o serie de factori, inclusiv istoricul de credit al clientului, locul de muncă, venitul lunar și raportul datorie-venit. Așadar, dacă un creditor face promisiuni generale care nu includ calificări ale debitorului - cum ar fi „aprobarea garantată” - este probabil o înșelătorie.

Împrumutul nu necesită verificarea în baza de date a Biroului de Credit sau ANAF

În mod similar, ar trebui să fiți atenți și la creditorii care susțin că nu au nevoie de o verificare a dvs. în baza de date ANAF. Fiecare împrumut online acordat de o bancă sau de un IFN expune aceste instituții financiare unui anumit risc. Pentru a se asigura că solicitanții au un venit stabil, respectiv un istoric pozitiv de efectuare a plăților, creditorii consacrați efectuează verificări asupra potențialilor clienți, chiar dacă un împrumut poate fi oferit în mod expres și unui client rău-platnic.

Din acest motiv, dacă un creditor specifică în mod clar că nu efectuează o verificare a bonității clientului, ca parte a procesului de solicitare a împrumutului, este probabil un semn al unei înșelătorii cu împrumuturi online. Creditorul fraudulos nu are intenția de a disbursa fonduri – deci nu există niciun risc de rambursare ratată sau întârziată.

Creditorul nu dezvăluie comisioanele percepute

Escrocii sunt adesea foarte vagi (în mod intenționat) cu privire la comisioane, nu le vor dezvălui de la bun început și nici nu le vor furniza la cerere. Adesea, un creditor fraudulos este destul de vag cu privire la grila de comisioane, dezvăluindu-le împrumutatului abia după aprobarea creditulu, în efortul de a-l presa să semneze.

În schimb, creditorii legitimi afișează întotdeauna comisoanele și taxele aplicabile pe site-urile lor web și sunt transparenți cu privire la costurile împrumutului în timpul procesului de solicitare. În plus, taxele de împrumut sunt plătite la momentul închiderii, nu după aprobare. Dacă creditorul dvs. nu dezvăluie toate comisioanele și taxele percepute înainte de a aplica pentru un împrumut, este posibil să aveți de-a face cu o înșelătorie.

Vi se cere să plătiți comisioane în avans

Dacă un creditor solicită plata taxelor înainte de procesul de aplicare sau imediat după aprobare, probabil că sunteți ținta unei escrocherii. Nu numai că comisioanele de acordate a împrumutului sunt plătite în mod obișnuit la închiderea sa, dar aceste comisioane sunt, în general, plătite din cuantumul împrumutului, ceea ce înseamnă că suma de bani pe care o primiți va fi redusă cu suma taxelor pe care ați acceptat să le plătiți.

Creditorul nu este înregistrat la Banca Națională a României

Creditorii sunt obligați de către BNR să se înregistreze, acestora fiindu-le acordat un număr unic de înregistrare ce poate fi verificat pe site-ul acestei instituții.

Înainte de a oferi unui creditor codul numeric personal sau alte informații cu caracter personal, vizitați site-ul web al Băncii Naționale a României pentru a avea confirmarea că instituția financiară respectivă este înregistrată. Procedând astfel, puteți identifica din timp o înșelătorie cu credite online și puteți evita dezvăluirea informațiilor dvs. cu caracter personal către escroci.

Creditorul nu are un site web securizat

Deoarece băncile gestionează volume mari de informații personale, cum ar fi zilele de naștere, CNP-urile și acreditările de conectare, site-urile lor trebuie să fie extrem de sigure. Acest lucru necesită un certificat SSL (Secure Sockets Layer), care facilitează o conexiune criptată între computerul dvs. și site-ul creditorului.

Când verificați reputația unui creditor, asigurați-vă că site-ul acestuia este securizat, verificând existența prefixul „https” al adresei web (în loc de „http”). Dacă site-ul web nu este securizat, poate fi o înșelătorie, așa că nu trimiteți niciuna dintre informațiile dumneavoastră personale.

Nu puteți găsi o adresă fizică

Creditorii legitimi au adrese fizice unde își desfășoară efectiv business-ul și pot primi corespondență. Chiar și creditorii exclusiv online au de obicei un sediu real. O adresă fizică nu numai că le permite clienților să viziteze personalul creditor, ci creează și responsabilitate, astfel încât compania să poată fi contactată în cazul unei acțiuni în justiție sau al altor măsuri de executare.

Din acest motiv, lipsa unei adrese fizice ar trebui să fie un semn de întrebare atunci când analizați oportunitatea de a apela la un anumit creditor. De fapt, chiar și un creditor care oferă informații doar despre o cutie poștală ar trebui să fie analizat mai atent decât cei care pot oferi dovada locației afacerii lor.

Domenii: Finante-banci

EDCORA IT SERVICES SRL

Reunim cele mai importante tehnici și tactici de optimizare si promovare online. Edcora transformă bugetul de promovare din cheltuială în investițe profitabilă. EDCORA iți oferă soluția perfectă...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!