Cum faci Email Marketing eficient, într-o lume ‘inundată’ de emailuri?

Publicat pe 5 Decembrie 2017
Email Marketing-ul a evoluat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns canalul principal de business pentru majoritatea organizațiilor preocupate activ de marketing. Trendul e influențat direct de comportamentul nostru schimbat de tehnologie, având acces la email oricând și oriunde, cu dispozitivul din buzunar. Dar cum optimizăm inteligent email marketing-ul, în lupta cu miliarde de emailuri zilnice?

Abonarea cu permisiune

Pe lângă faptul că achiziția bazelor de date nu e legal, consecințele folosirii ei sunt rezultate scăzute, buget și timp investite ineficient, plus respingerea în loc de empatizarea cu brandul implicat. E ca și cum ai băga cu forța o persoană din stradă direct în magazin și ai obliga-o să cumpere ceva... probabil câțiva vor fi convinși, dar asta nu e business sănătos pe termen lung, nu!?

Abonarea inteligentă se obține organic, cu incentivare și răbdare. Când o baza de date e construită sănătos, rezultatele sunt incomparabil mai mari iar canalul email marketing devine un satelit perfect de business și awareness pentru branduri.

Financiar vorbind, procesul de abonare trebuie măsurat strict business, identificând cel mai mic cost de abonare, cel mai eficient canal și care e mesajul care-l convinge pe om să își ofere date personale. Pentru că e istorie textul lui Caranfil, spus prin vorbele lui Dinică: ‘Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește pomană.’

Personalizarea și segmentarea

Trimiterea unui newsletter pe lună la toți abonații se dovedește o activitate neoptimizată și chiar dăunatoare, prin prisma așteptărilor oamenilor în raport cu brandurile. Cu cât se cunosc mai multe date despre abonați, cu atât conținutul este trimis mai bine, oamenilor mai potriviți, în momentul oportun și în locul ideal. Localizarea geografică e un aspect extrem de important, pentru că ora 10 dimineața în Bali nu e la fel cu 10 am în Praga, iar oamenii sunt mai mobili în lume, ca niciodată. 

Dale Carnegie spunea că numele cuiva e cea mai dulce muzică pe care o poate auzi. Numele în subiectul mailului înseamnă o rată de deschidere cu 26% mai mare decât în cazul celor standard. Iar marketerii globali spun că au observat o creștere de 760% a income-ului în cazul mailurilor trimise segmentelor din baza de date, versus tuturor. 

Auzim des că nu citim newslettere, în realitate le citim strict pe cele primite de la brandurile de care suntem interesați și care ne atrag atenția, primind informații tot mai relevante, parcă gândite doar pentru noi.

Lupta pentru personalizare 1 la 1 a început

Informațiile sunt mai personalizate acum în newslettere, fiind trimise în functie de context, iar datele sunt interconectate cu alte platforme de comunicare digitale, parte din activitățile noastre zilnice (ex: Google, Facebook, Instagram), folosite în campanii de remarketing pentru a susține mixul de comunicare online.

Responsive Mobile first și simplitatea în design 

Momentan 8 din 10 oameni folosesc telefonul mobil să acceseze internetul, iar în ultimul an rata de deschidere a newsletterelor a fost cu 68% mai mare pe mobil decât anul precedent, așadar un mail care arată bine pe Outloook dar nu e responsive mobil pe Gmail (cel mai mare furnizor de email de pe glob) e o pierdere imensă a marketing-ului.

Un newsletter e ca o pagină din site, deci primește principul de design similar cu website-urile: ‘less is more’, doar ce e de valoare contează cu adevărat, experiența omului în contact cu brandul dictează calitatea design-ului, de fapt.

E mai bine să fie prezent un singur buton spre o singură acțiune dorită, decât 3 cu obiective diferite. E ca și cum te-ar opri cineva pe stradă și ți-ar arăta 3 oferte de vacanțe și câteva secunde disponibile pentru a lua decizia... n-o vei lua foarte ușor, nu!?

Automatizarea și mailurile tranzacționale

În momentul în care un om e abonat într-o bază cu Automatizare Email Marketing pregătită, începe călătoria digitală cu mailuri predefinite, trimise în funcție de clickurile făcute de om și de obiectivele de comunicare ale brandului.

Pe lângă optimizarea de resurse prin lipsa implicării umane în trimiteri, mailurile automate generează cu până la 320% mai multe încasări decât cele standard, conform statisticilor urmărite în procesele de email marketing în acest an în agențiile digitale.

Citește în continuare


Craft Interactive SRL

Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!