Cum funcționează un magazin online și de ce să îți deschizi unul

Publicat pe 17 Iunie 2021
Puțini sunt cei care se mai gândesc astăzi la deschiderea unei afaceri, fără să ia în calcul și componenta de online.

Își deschid și un magazin online sau doar unul online.

De cealaltă parte a ecuației, furnizorii de soluții eCommerce sunt pregătiți cu ghiduri, checklist-uri și diverse materiale care să elimine barierele din calea viitorilor antreprenori.

De exemplu, aici găsești un articol pas cu pas despre cum deschizi un magazin online cu Gomag, realizat de echipa din spatele platformei de eCommerce.

Însă haide să ne întoarcem puțin la început și să vedem cum funcționează, de fapt, un magazin online și ce îl face diferit - în afară de elementul principal, faptul că nu ai nevoie de o locație fizică unde să îți expui produsele.

Ce face diferit un business online, față de unul fizic?

Există mai multe motive pentru care să îți deschizi mai întâi un magazin online și apoi să îți fixezi afacerea într-una sau mai multe locații.

1. Accesul la potențialii clienți

La nivel local, obiectivul tău e să deschizi într-un loc cu vad bun, unde oamenii circulă și ești vizibil. 

Pentru că, indiferent cât de bine ar arăta vitrina, dacă oamenii nu o văd… ei bine, e degeaba.

Online, însă, există potențialul să ajungi la toată lumea care are acces la internet. 

Sigur, exagerez, dar dacă faci marketing așa cum trebuie, punctul tău de desfacere - magazinul online - ajunge la mult, mult, mult mai multă lume.

2. Investiția în stocuri și decorul punctului de desfacere

În principiu, pentru a deschide un magazin online, vei investi în construcția tehnică a site-ului și într-un stoc mai mic pentru început. 

Sigur, și promovare. Dar buget pentru promovare ai și atunci cand afacerea ta e deschisă într-un singur loc, fizic.

Așadar, uzual, pentru un magazin online vei face o investiție financiară mai mică decât pentru un business fizic.

Local, plătești pentru spațiu, pentru decor, pentru stocuri mai consistente (pentru că trebuie să ai ce expune pe rafturi, pentru casă de marcat, utilități, mai mulți angajați (dacă e cazul).

3. Accesul la date care te învață care e următorul pas în business

Mulți văd deschiderea unui magazin online ca pe o decizie riscantă. Însă e mai riscant să îți deschizi unul local.

Online, ai mai mult control asupra direcției pe care să o ia business-ul tău: ce produse să aduci, cum să îți optimizezi paginile site-ului și ofertele, în ce canale și strategii să investești mai mult timp și bani.

Ai Google Analytics, rapoarte eCommerce și multe alte instrumente care îți arată concret, chiar și în timp real, ce fac oamenii pe site, de unde vin, în ce loc se opresc, de ce stimulent au nevoie pentru a lua decizia finală.

Local, însă, nu ai acces la astfel de date.

Să nu înțelegi greșit, unul sau mai multe puncte de desfacere în diverse orașe din țară sunt o super oportunitate să îți crești afacerea și profitul.

Însă, uneori, nu ai din start resurse pentru a investi din ele. Aceste resurse pot apărea în timp, pe baza vânzărilor pe care le faci online.

Pentru că trebuie să începi de undeva, nu-i așa?

Cum funcționează un magazin online

Și-acum, hai să ne uităm puțin mai îndeaproape la cele două componente ce formează un magazin online.

Frontend - Website-ul

Noi, ca și clienți, vedem doar o parte mică a ceea ce este un magazin online. 

Front-end-ul este, practic, site-ul pe care îl accesăm, unde ne plimbăm prin pagini și unde adăugăm produse în coș.

Dacă vrei, acesta reprezintă rafturile unui magazin online.

Cum le decorezi depinde de tine:

  • Ai nevoie de o temă - practic, stilul de decor al magazinului
  • Și ai nevoie de conținut - imagini și texte de produs, bannere, video-uri de prezentare a produselor, texte de invitație la acțiune.

Backend - Panoul de administrare al magazinului

În spatele magazinului există un backend tehnic și unul uman.

Cel tehnic este panoul de administrare al magazinului. 

Acolo proprietarul și angajații magazinului urcă produsele pe site (pentru a fi afișate în frontend), văd și procesează comenzile înregistrate de platforma eCommerce folosită, activează conținut și manipulează diverse instrumente menite să încurajeze decizia de cumpărare a clienților.

Tot de platformă țin și integrările cu procesatori de plăți, soft-uri de facturare, firme de curierat, aplicații de marketing și analiză - cei care întregesc procesul de funcționare a unui magazin online.

”Backend-ul” uman sunt sarcinile de colectare a produselor din stoc, împachetare și livrare comenzi.

Mai departe, ce face fiecare magazin în parte - marketing, oferte în site etc., depinde de strategia adoptată.

Dacă vrei detalii despre ceea ce se întâmplă în spatele unui magazin online, din punct de vedere tehnic, și care sunt pașii de construire a unuia complet găsești în ghidul Gomag.

Cert e că pofta de cumpărături online se transformă din ce în ce mai mult într-o obișnuință a românilor. 

Mai ales dacă ținem cont că generația Z, cea care își cunoaște cel mai bine drepturile online, crește și începe să aibă propriile fonduri pentru cumpărături.

Așa că, dacă te bate gândul să începi o afacere, fă-ți un plan de business și promovare, direct pentru un magazin online.

Sursa: gomag.ro

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!