Cum ne alimentam la 20, 30, 40, 50, 60, 70 si 80 de ani ca sa ramanem sanatosi

Publicat pe 29 Martie 2019
Sanatatea noastra depinde, in mare parte, de faptul cum ne alimentam. Mancam pentru a trai, deci, cu cat mai corect si mai sanatos ne vom alimenta, cu atat mai mult vom trai.

Se stie ca orice varsta isi are caracteristicile sale. De aceea, cei de la lifeinfo.ro ne recomanda ca o data la 10 ani sa ne ajustam dieta si obiceiurile alimentare pentru a ramane activi si sanatosi in permanenta.

La 20 de ani e bine sa ne facem rezerve de calciu din produsele pe care le consumam. Anume la acesta varsta calciul se asimileaza mai bine in organizm. Si dupa aceasta varsta e bine sa consumam produse bogate in calciu pentru ca pe viitor, acesta va contribui la fortificarea masei osoase si va micsora riscul dezvoltarii osteoporozei.

La 20 si 30 ani, este bine sa consumam produse bogate in acid folic. Pentru viitoarele mamici, este foarte important ca alimentele sa contina acid folic in cantitati mari. Acesta se contine in spanac, germeni de cereale, iaurt. Acidul folic contribuie la buna dezvoltare a sistemului nervos al copilului.

La 40 ani e bine sa micsoram acumularea caloriilor. Metabolismul incetineste abia dupa varsta de 50 de ani, dar e bine sa ne pregatim din timp. Deoarece necesarul de calorii se micșoreaza aproximativ cu un procent la 10 ani, medicii recomanda ca dupa varsta de 40 de ani sa micsoram consumul cu 100 de calorii in dieta noastra zilnica. Astfel, nu vom adauga in greutate si se va micsora riscul de imbolnaviri cu diabet si boli de inima.

Varsta de 40-50 ani: aveți grija de nivelul calciului, in special femeile care au intrat in menopauza. Femeile pierd pâna la 5% din masa osoasa, iar organismului ii este mai greu sa absoarba calciul din produsele alimentare. Din acest motiv, este necesar consumul de alimente bogate in calciu sau suplimente alimentare.

La 50 ani, consumati mai multe proteine si vitamina D. Si acest lucru este valabil pentru femeile care au intrat in menopauza, deoarece in acest timp se micsoreaza greutatea musculara. Pentru a-si pastra sanatatea, femeile de dupa 50 de ani trebuie sa acumuleze zilnic o cantitate de 600 mg de vitamina D, 1200 mg calciu si nu mai putin de 2,5 g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala.

La 60 ani consumati cat mai multe fibre alimentare. Acestea sunt necesare organismului la orice varsta, dar mai ales persoanelor care au atins varsta de 60 de ani, pentru ca ele sunt predispuse la boli cardiovasculare, iar fibrele contribuie la scaderea nivelului de colesterol rau si ajuta la digestie. Doza zilnica recomandata este de 20-30 g de fibre.

70-80 de ani: consumati cat mai multa vitamina D. Daca este necesar, folositi suplimente alimentare si stati cat mai mult la aer curat. Consumati cat mai mult pește. Acizii grași Omega-3 se contin in pește, in ulei de masline, nuci. Acesti acizi mentin buna functionalitate a inimii, regleaza tensiunea si nivelul colesterolului si ajuta creierul sa faca fata greutatilor varstei.

Domenii: Lifestyle

Vimsoft Digital Production SRL

Suntem o echipă de profesioniști cu experiență de peste 8 ani în domeniul furnizării serviciilor web. De la dezvoltatori web, designeri, până la editori, bloggeri și autori, toți avem același...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →