Cum negociază managerii de top într-o întâlnire de business importantă?

Publicat pe 13 Februarie 2020
Nu putem discuta despre un manager complet, fără a aduce în lumină abilitățile de negociator ale acestui personaj-cheie din structura ierarhică a unei companii. Întâlnirile de afaceri îi pot ocupa acestuia o bună parte dintr-o zi, fie că participă la discuții chiar cu cei din echipa sa, cu parteneri deja existenți în portofoliul firmei respective, sau cu potențiali clienți.

În toate aceste întâlniri, calității de a fi un bun ascultător i se alătura o altă virtute de primă clasă, ce poate fi mai mult decât vitală: arta negocierii. Pentru că una dintre principalele responsabilități ale unui manager este aceea de a genera plusvaloare pentru organizația pe care o conduce, negocierea trebuie să aibă la bază o deosebită putere de persuasiune, orientată către binele propriei companii. Așadar, iată cum negociază managerii de top, într-o întâlnire de business importantă:

Persuasiune, nicidecum abuz nejustificat de putere

Mirajul poziției de conducere reprezintă una dintre cele mai tentante capcane, în care pot cădea mulți manageri, în timpul unei runde de negocieri. Ideea de a fi “tiranul” din sala de meeting se poate întoarce împotriva oricărei persoane mult prea seduse de funcția pe care o ocupă, pentru că cei în fața cărora marșează cu acest abuz nejustificat de putere pot reacționa diferit, de la caz la caz.

Aceștia pot renunța la un eventual parteneriat cu organizația respectivă, sau pot chiar reacționa proporționat, născându-se astfel o situație pe care nimeni nu și-ar dori-o. De aceea, managerii de top utilizează instrumentul persuasiunii, în locul abuzului bazat pe funcția ocupată, pentru a conduce discuțiile pe un teren favorabil intereselor companiei.

Capacitate extraordinară în privința medierii conflictelor

Capacitatea de bun negociator a unui manager de top este testată și atunci când apare o situație conflictuală, în cadrul echipei pe care acesta o conduce. Cauzele conflictelor sunt multiple, iar cei care generează aceste stări de tensiune pot fi atât angajații, cât și cei din pozițiile de conducere.

Soluționarea la timp a conflictelor reprezintă o idee de bun augur pentru stabilitatea întregului climat din cadrul unui birou, așadar, managerii trebuie să joace cartea mediatorului, atunci când situația o cere. Ascultarea tuturor părților, găsirea unor compromisuri, trasarea unor noi responsabilități, găsirea în final a unei căi de mijloc, benefice pentru echipă, nu pentru indivizi - iată care sunt sarcinile unui manager mediator.

Credibilitate în fața furnizorilor și a clienților companiei

Nu în ultimul rand, credibilitatea pe care managerii de top o construiesc în percepția propriilor clienți sau furnizori reprezintă un atu ușor de activat, în timpul unor runde de negocieri. Modul în care garantează succesul parteneriatului respectiv, stabilitatea și potențialul de creștere al afacerii, oportunitățile noi de dezvoltare pe termen lung și mediu, toată această suită de certitudini și garanții reprezintă “bile albe’ ale celui care le emite.

Să fii credibil nu înseamnă să debordezi de optimism, ci să fii abil în a jongla cu realismul, persuasiunea și prezentarea eventualelor riscuri, câștigând astfel și mai mult încrederea celor aflați de partea cealaltă a mesei. Așadar, credibilitatea unui manager, ca reprezentant direct al activității companiei în fața unor parteneri, este un factor determinant pentru gestionarea unei runde serioase de negocieri.

Dacă vrei să cunoști mai multe informații despre modalitățile prin care cei mai buni manageri pot trata cu succes o întâlnire importantă de business, afla mai multe despre bazele negocierii de la o companie de top!

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →