Cum să alegi corect agenția de servicii de marketing online și să te asiguri de îndeplinirea obiectivelor de vânzări

Publicat pe 8 Octombrie 2021
Serviciile livrate de agențiile de marketing online sunt servicii specializate ce au ca scop îndeplinirea obiectivelor de marketing și de vânzări ale clientului. Serviciile de marketing online sunt livrate folosind diverse canale de marketing online, cum ar fi: Facebook, Instagram, Google, LinkedIn, TikTok, newslettere sau PR. Pentru a avea succes în desfășurarea campaniilor de marketing online, ți-am pregătit mai jos mai multe sfaturi și recomandări pentru alegerea agenției potrivite de servicii de marketing online.

Alegerea agenției de servicii marketing online

Urmărești livrabilele în proiectul de alegere agenție de marketing online

Pentru alegerea agenției de marketing online, trebuie să îți stabilești de la început livrabilele proiectului. Atât în termeni concreți de activități ce vor fi efectuate, adică tipuri de reclame realizate, postări publicate, profiluri create etc., cât mai ales din punct de vedere obiective. Aceste obiective te vor ajuta să ai o direcție clară de urmărit. Atât obiectivele, cât și livrabilele, se vor trece în contractul de servicii marketing online. Obiectivele se pot trece în contract doar cu titlu informativ. Este bine să construiești relația de la început în termeni de obiective. Acest lucru denotă profesionalismul viitorului furnizor de servicii de marketing online: faptul că poate face estimările coerente ale rezultatelor de marketing online, pe baza rezultatelor obținute în campaniile precedente. Evident că obiectivele se pot modifica ulterior, dar este important că există o bază de pornire. Obiectivele serviciilor de marketing online se referă la: vizualizări, click-uri, vizitatori, conversii, vânzări – pe durata campaniei. Este important ca furnizorul să își poată asuma anumite rezultate urmărite.

Bugetul campaniei de marketing este un alt subiect foarte important de discutat la începutul campaniei. Furnizorul trebuie să vină cu estimările de rezultate, pentru a alege un buget optim. Bugetul campaniei ar trebui să urmărească rezultatele dorite, nu invers.

Stabilește discuții de evaluare cu mai multe agenții de servicii marketing online

Cel mai bine este să soliciți mai multe oferte, de la mai multe agenții de marketing online. Îți creezi în prealabil mai multe criterii după care să alegi agenția potrivită. Prețul este unul din criterii, dar nu singurul. Contează mult experiența agenției, creativitatea dovedită în alte proiecte sau dorința de a lucra pe acest proiect.

Alocă timp pentru pregătirea procesului de selecție

Alocă-ți timp, înainte de a începe procesul de selecție, să te gândești ce este cel mai important pentru tine în tot acest proiect. Le poți solicita pe componenta respectivă să îți pregătească propuneri de campanie.

Discută cât mai deschis despre obiectivele tale, prezintă agenției punctele tari și punctele slabe ale afacerii, să le furnizezi cât mai multe prezentări și detalii, astfel încât să lași agenția să vină cu propuneri creative ale modului în care să îndeplinească aceste obiective.

Referințe semnificative în domeniul marketingului online

Solicită fiecărei agenții de servicii marketing online în parte să îți spună ce proiecte a mai făcut. Pe de-o parte pentru clienți cu activitate similară cu a firmei tale: turism, haine, IT, servicii, cosmetice, evenimente etc.. Pe de altă parte ce campanii au desfășurat în care să folosească instrumente de marketing similare cu cele pe care le vor utiliza în cazul campaniei tale: Facebook, Instagram, campanii Google Ads, TikTok etc.. La fel, solicită referințe pentru campanii de marketing cu obiective similare cu al tău: vânzare, lead generation, notorietate, targetare, public țintă. Domeniul marketingului este extrem de vast, există foarte multe tipuri de campanii și de aceea este important să obții referințe semnificative. Pentru referințe, solicită în mod explicit nume de clienți și ce fel de campanii au livrat pentru ei. Solicită link-uri către campanii efectuate pentru alții, referințe în presă, rezultate, bugete și vei înțelege. Marketingul este un domeniul care multora li se pare ușor și sunt tot soiul de consultanți la început de drum, neexperimentați, care promit marea cu sarea.

Canale de marketing online potrivite

Urmărește ca furnizorul de servicii de marketing online să utilizeze cele mai eficiente canale de marketing pentru obiectivele tale, nu să adapteze obiectivele la canalele pe care are el cea mai bună experiență. De exemplu, dacă discuți cu un furnizor de servicii de marketing online care se pricepe foarte bine doar la campanii de Instagram cu influenceri îți va propune doar campanii Instagram cu influenceri, asta nu înseamnă că așa e cel mai bine, ci doar că la acest subiect se pricepe.

Sfaturi și recomandări pentru alegerea agenției de servicii marketing online

În relația cu agenția de marketing online, este important să îi oferi un grad mediu-ridicat de libertate. Decât să le soliciți exact ce vrei și să le inhibi creativitatea, mai bine le expui obiectivele de atins și le ceri propuneri ca să le îndeplinească.

Solicită de la început să îți ofere accesul la un folder în care vor încărca toate creațiile grafice și de marketing online.

Cheamă mai multe agenții la discuții, stabilește prezentări și vezi dacă rezonează cu obiectivele tale de marketing și vânzări. Este important de aflat dacă agenția a mai construit campanii pentru atingerea acestui tip de obiective. Sunt unele agenții foarte concentrate pe latura creativă și pierd din vedere obiectivul de business. Până la urmă scopul campaniilor este să te ajute să faci bani, să ai clienți, să ai comenzi, să comunici la un standard ridicat și să te poți extinde. Orice altceva este irelevant.

Cum să alegi corect agenția de servicii de marketing online? Campanii și proiecte punctuale vs. abonament lunar de marketing

Sunt unele agenții de marketing online care, mai ales pe serviciile de tip SEO, PPC, PR, te condiționează să ai abonament lunar, dar poți găsi furnizori de servicii de marketing cu o abordare de tip campanie. În acest caz, definești un proiect de marketing online, stabilești obiectivele și time-line-ul de proiect: când începe și când se termină campania. Cel mai bine este să alegi agenția în funcție de obiective și de planul propus de îndeplinire a lor.

Domenii: IT

EDCORA IT SERVICES SRL

Reunim cele mai importante tehnici și tactici de optimizare si promovare online. Edcora transformă bugetul de promovare din cheltuială în investițe profitabilă. EDCORA iți oferă soluția perfectă...

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!