Cum să îți autoevaluezi corect capabilitățile interne de dezvoltare software?

Publicat pe 23 Martie 2022
Când ești deținătorul unei companii a cărei activitate este dezvoltarea de soluții software, una dintre cele mai mari provocări este managementul activităților, astfel încât relația dintre software developeri, clienți și utilizatori ai aplicației să fie una eficientă din toate punctele de vedere: timp, bani și efort investit.

Astfel, una dintre dileme este dacă să menții activitatea in-house sau să externalizezi o parte dintre servicii și proiecte. Iar dacă și tu te confrunți cu o astfel de situație, iată câteva aspecte care te-ar putea ajuta să-ți organizezi prioritățile și să-ți autoevaluezi corect capabilitățile de interne de dezvoltare software prin echipe dedicate și extindere de echipe.

Cum îmi dai seama că trebuie să externalizezi servicii sau proiecte?

Comunicând cu oamenii din echipa ta. Un manager bun trebuie să știe care este volumul de task-uri pe care o echipă îl poate duce la bun sfârșit, fără epuizare și respectând deadline-urile stabilite cu clientul. Iar când programul unui developer devine prea încărcat, orele suplimentare prea multe, iar mediul de lucru prea stresant, este timpul să iei măsuri.

De asemenea, dacă oamenii din echipa ta nu au experiența și cunoștințele necesare pentru a rezolva anumite task-uri, outsourcingul poate fi o opțiune de mare ajutor.

Este mai puțin costisitor să externalizezi decât să dezvolți anumite aplicații in-house sau să angajezi oameni noi?

Depinde de situație. De exemplu, uneori poate dura mai mult ca software developerii să învețe să rezolve anumite task-uri sau să se familiarizeze cu o tehnologie nouă, decât dacă ai apela la experiența unei echipe din exterior. Investiția de timp poate aduce costuri suplimentare.

Iar dacă proiectele care necesită respectivele cunoștințe nu sunt unele frecvente în portofoliul tău, nu are niciun rost să demarezi procesul de angajare al unor oameni noi, ci este suficient să externalizezi.

Desigur, toate cele menționate anterior nu înseamnă că nu trebuie să investești în dezvoltarea echipei tale. Să te asiguri că oamenii evoluează, să dezvolți un plan de carieră și să le oferi posibilitatea de a urma cursuri sunt câteva aspecte deloc de neglijat pentru un manager.

Pe de altă parte, nu trebuie uitat că mediul IT este unul complex și dinamic. Oamenii au nevoie de diversitate pentru a nu-și pierde interesul pentru proiect și pentru activitatea firmei pentru care lucrează.

Cum pot avea un management bun al relației cu developerii către care fac outsourcing?

Prin comunicare eficientă. Iar asta înseamnă inclusiv un software de gestionare automată a task-urilor și timpului investit. Acesta te va ajuta să știi la ce proiect lucrează oamenii din echipa ta, dar și cei către care externalizezi anumite task-uri sau servicii. Tot un astfel de software te ajută să-ți dai seama dacă timpul investit și costurile sunt justificate, existând posibilitatea de a aduce îmbunătățiri.

Totodată, trebuie să te asiguri că oamenii pe care îi alegi să lucreze cu tine împărtășesc aceleași valori sau sunt capabili să respecte politica business-ului. De exemplu, toți membrii echipei interne și externe participă activ la întâlniri, vin cu idei pentru dezvoltarea proiectului, caută soluții pentru a rezolva eventualele erori, respectă termenele limită și au o atitudine profesionistă față de ceilalți colegi.

În eventualitatea apariției unor conflicte, rolul unui manager bun este de a le soluționa rapid. Însă, alegând oamenii potriviți și aducându-i laolaltă, diminuezi considerabil astfel de riscuri.

În același timp, nu ezita să-ți implici echipa în discuțiile cu developerii externi. Până la urmă, ei vor fi cei care vor lucra cu echipa către care face outsourcing, iar construirea unei relații bune trebuie să înceapă încă din momentul în care au făcut cunoștință.

Este posibil să înveți de la cei către care externalizezi și să aduci cunoștințele in-house?

Bineînțeles. Este chiar unul dintre avantajele outsourcingului, atât pentru developeri, cât și pentru management. Dar pentru a face acest lucru, trebuie să te asiguri că ai de la cine să înveți și să alegi atent providerul de software extern.

De exemplu, firmele cu experiență, cu un portofoliu de clienți diverși și/sau cu notorietate în piață pot fi o sursă bună de învățare și adaptare rapidă la industria din care faci parte. Văzând cu ce clienți lucrează ei și cum gestionează relația, poți știi spre ce direcție să te îndrepți și tu.

Iar gestionarea relației externe cu cei către care faci outsourcing poate reprezenta o modalitate bună de a învăța să lucrezi cu o diversitate mai mare de oameni și chiar de a gestiona tensiuni și conflicte.

Care sunt beneficiile pentru clienții tăi dacă alegi să dezvolți un software in-house versus extern?

Dacă alegi și reușești să menții proiectele in-house înseamnă că ai resursa umană suficientă și bine pregătită pentru a atinge obiectivele propuse și a gestiona procesul de dezvoltare aplicații specifice. Iar clienții vor fi mulțumiți de atenția care li se acordă, de timpul de livrare și de calitatea muncii depuse.

Însă, pe măsură ce portofoliul de proiecte crește, atât cantitativ, cât și din punct de vedere al complexității, ai nevoie de oameni noi.

Outsourcing-ul te poate ajuta să fii competitiv, atunci când nu îți permiți să angajezi oameni prea mulți sau cu experiență prea diversă.

Sau când ești la început de drum în industria software și vrei să vezi pe ce te-ai putea specializa.

Din punctul de vedere al riscurilor de business, prin externalizare poți evita anumite situații precum:

  • limitarea la anumite tehnologii și proiecte;
  • refuzul de a accepta proiecte din cauza numărului prea redus de resurse umane;
  • lipsa de adaptare la o industrie diversă și competitivă;
  • închiderea business-ului în cazul în care mare parte dintre angajații tăi se hotărăsc să se orienteze spre o altă companie.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!