Cum să îmbunătățești relațiile cu clienții. Cele mai eficiente metode

Publicat pe 10 Ianuarie 2022
Clienții nemulțumiți îți pot afecta afacerea atunci când trec la concurență. De aceea, relațiile bune cu aceștia sunt esențiale pentru buna desfășurare și succesul companiei. Descoperă în acest articol 7 metode eficiente prin care îi poți menține aproape timp îndelungat.

Comunică cu clienții pe canalele sociale

Prezența pe canalele sociale este importantă, însă nu e suficient doar să postezi despre produsele sau serviciile tale. La fel cum interacționezi cu prietenii și familia, tot așa trebuie să păstrezi legătura și cu clienții tăi.

Asigură-te că răspunzi întotdeauna mesajelor și comentariilor, chiar și celor negative. Păstrează un ton prietenos și o atitudine profesională, vei avea doar de câștigat.

Nu ignora problemele pe care clienții le transmit

Din păcate, multe companii aleg să ignore feedback-ul negativ sau problemele întâmpinate de clienți. Însă dacă aceștia nu au o experiență plăcută, le e foarte simplu să renunțe la afacerea ta.

Încearcă să rezolvi rapid toate situațiile de care afli și, dacă acest lucru nu e posibil, explică pe scurt ce te împiedică. Nu e nevoie să intri în detalii, ci să arăți clientului că îți pasă de părerea sa.

Zâmbește când răspunzi la telefon

Bineînțeles, acest sfat clasic a apărut când relațiile cu clienții erau gestionate doar prin telefon, însă poate fi adaptat vremurilor noastre. Ideea din spate e următoarea: chiar dacă nu te afli față în față cu o persoană, zâmbetul tău poate fi simțit prin voce. Astfel, clientul simte că ești o persoană veselă, prietenoasă, care dorește să îl ajute.

În prezent, comunicăm foarte mult prin scris, fie prin intermediul email-urilor, fie prin căsuța de chat. Nu te teme să folosești emoji-uri atunci când se potrivesc, de exemplu.

Personalizează interacțiunea

Fiecare om vrea să se simtă unic, să îi fie acordată o atenție specială. Profită de acest fapt pentru afacerea ta.

Newsletterele generale nu aduc nimic special relației cu clienții, mulți considerându-le plictisitoare și inutile. Mesajele personalizate, în schimb, sunt mai interesante. Trimite newslettere în funcție de comenzile anterioare, vârstă, sex și interese.

Profită de notificările prin SMS

Un program de trimis SMS către clienți are multiple beneficii:

  • clientul monitorizează coletul mai ușor, ceea ce duce la o rată de retur mai mică;
  • rata de deschidere a unui SMS este mai mare decât cea a unui email;
  • notificările prin SMS nu depind de accesul la internet al clientului;
  • permite oportunități viitoare de marketing

Adaugă cadouri la comenzile online

Surprizele plăcute ne fac viața mai frumoasă. În cazul afacerilor, un mic cadou poate îmbunătăți fidelitatea clienților.

La prima comandă sau cu ocazia unor evenimente speciale (de Crăciun, de exemplu), adaugă și un cadou comenzilor online. Exemplele includ un voucher pentru comenzile următoare, o mostră sau o consultație gratuită.

Creează o comunitate online

Membrii unei comunități simt că fac parte din ceva special, iar experiența cu brandul devine mai mult decât niște simple achiziții.

Un grup privat de Facebook, spre exemplu, poate fi un loc potrivit pentru recenzii ale produselor sau întrebări despre acestea. În plus, reprezintă și o modalitate de a crește vânzările, dacă anunți oferte exclusive doar în acest spațiu.

Relațiile cu clienții pot fi îmbunătățite constant prin aplicarea acestor metode simple. Caută mereu să aduci ceva nou, să te diferențiezi de competiție, iar afacerea ta va continua să fie una de succes.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!