Cum sa optimizezi campania de Google Adwords - Flavius Noja

Publicat pe 14 Decembrie 2018
Este important ca tu sa ai mereu control asupra campaniei tale de PPC si sa profiti cat mai mult de platforma Adwords pentru a atrage clienti pe site. De aceea vei afla cum sa optimizezi corect campania de Google Adwords.

Adwords este o platforma ideală pentru a atrage noi clienți pe site, dar poate să fie un sistem care îți cheltuie bani fără un ROI pozivit dacă nu știi că să o folosești corect.

De aceea, am hotărât să dezvolt acest mic ghid de optimizare a campaniilor Adwords pentru că tu să afli tehnici aplicabile și testate prin care să poți optimiza corect campania și contul de Adwords pentru a beneficia de succes pe această platforma.

Dealungul anilor am văzut zeci, dacă nu sute de conturi de Adwords care aveau câteva elemente setate greșit ceea ce ducea la o performanță mai scăzută. De aceea, toate sfaturile de mai jos vin din experiența mea cu Google Adwords, nu doar din articole citite sau din cărți.

Iată cum putem optimiza campania noastră de Google Adwords:

1. Research de cuvinte cheie

Acesta este fundația unei campanii de Adwords bine puse la punct. Trebuie să te gândești bine la ce cuvinte cheie poate să caute pe Google clientul potențial. Folosește-te de Adwords Keyword Planner - un tool gratuit oferit de Google pentru a află cuvintele cheie cele mai căutate de către clienții potențiali. Începe să faci un brainstorming cu echipa ta și vezi ce cuvinte cheie găsești pentru produsele/serviciile tale.

Apoi pune aceste cuvinte cheie în Keyword Planner și vei primi o lista de cuvinte cheie extinsă dar și date despre volumul de căutare și competitorii pentru aceste cuvinte cheie.

Analizează corect aceste cuvinte cheie și elimina-le pe cele nepotrivite.

2. Organizează cuvintele cheie similare în ad grupuri diferite

Am văzut multe conturi și campanii de Adwords care aveau toate cuvintele cheie într-un singur Ad Grup. Astfel Google va devenii puțîn confuz și nu va știi care sunt cuvintele cheie principale pe acel Ad grup. Acest fapt va duce la o scădere a scorului de calitate și la o creștere a CPC (cost per click).

Trebuie să îți organizezi bine contul, iar acest fapt începe cu clasarea cuvintelor cheie similare și ad grups potrivite.

3. Crează ad copy specifice pentru ad grupuri

Fiecare ad grup trebuie să aibă cel puțîn 2 anunțuri diferite în care să testezi variații de copy-uri. Astfel poți testa ușor care varianta de ad este cea mai potrivită. Testează un element o dată - ex - testare titlu, descriere, CTA...

4. Optimizare landing page

Aici este o greaseala des întâlnită în majoritatea campaniilor Adwords. Multă lume setează o pagină de aterizare, doar că această nu este bine optimizată pentru anunțurile din Adwords.

Este crucial să duci oamenii care dau click pe anunțul tău pe o pagină dedicată care să cuprindă cuvintele cheie după care realizezi ad-grupul respectiv. La alcătuirea scorului de calitate, Google pune mare accent pe landing page.

5. Folosește potrivirea exactă

Acest tip de potrivire este ideal dacă volumul de căutare a cuvintelor cheie este ridicat. Astfel anunțurile tale vor apărea doar când o persoană va adaugă în căutările Google, cuvântul sau expresia cheie exactă.

Vei evita astfel că anunțul tău să apară pe căutări irelevante.

6. Folosește targetarea pe locație - dacă oferi servicii/produse doar în anumite orașe din România, îți recomand să te folosești de targetarea locală. Astfel anunțurile tale vor apărea când oamenii vor face căutări din orașele targetate sau pe numele orașelor targetate.

----- Iti recomand sa citesti si ghidul Google Search Console pentru a afla cum sa indexezi mai bine site-ul in motoarele de cautare ----

OPTIMIZARE CAMPANIE DUPĂ LANSARE

Acum că am pregătit bine campania și am aplicat sfaturile de mai sus, este timpul să monitorizăm campania și să o optimizăm după lansare, nu-i așa?

Hai să vedem cum putem face acest lucru:

1. Masora constant campania ta

Este important să ai conectat contul de Analytics cu cel de Adwords pentru o mai bună monitorizare. Îți mai recomand să folosești și call tracking de la Adwords prin care să determini câți oameni te sună în urmă ad-urilor tale.

Indiferent de date, este important să le monitorizezi constant și să îți dai seama unde să acționezi pentru îmbunătățirea campaniei tale.

Monitorizează metrici importante precum click-uri, impresii, CPC, converșii, bounce rate, CTR.

2. Oprește cuvintele cheie irelevante/neperformante

Dacă vei monitoriza constant campania ta atunci vei vedea câteva cuvinte/ad grup care sunt mai puțîn performanțe că celelalte. De aceea este important să pui pe pauză cuvintele cheie cu CTR mic, cost prea mare sau scor de calitate prea mic. De ce spun asta? Pentru că sistemul Adwords se uită la performanță Ad grupurilor, iar cuvintele slabe vor influență direct calitatea grupului de anunțuri.

3. Testează cuvintele cheie și anunțurile

Poți testa diverse tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie și să vezi care este cea mai potrivită. Apoi recomand să testezi și anunțurile.

CONCLUZIE

Dacă vrei să ai un control mai mare asupra campaniei tale de Adwords și să te asiguri că fiecare leu îți va aduce cât mai mulți clienți pe site, atunci te invit să aplici sfaturile de mai sus.

Afla si cum poti sa reduci viteza de incarcare a site-ului tau citind ghidul de pe site-ul meu.

Pe langa asta, iti recomand sa citesti si ghidul de SEO pentru ecommerce in care vei afla cum sa iti optimizezi magazinul online pas cu pas pentru a atrage clienti noi.


STAR MARKETING MEDIA

Agentie de marketing si web design din Timisoara ca ajuta afacerile mici sa atraga noi clienti in online si sa devina mai cunoscute prin SEO, Adwords, Social Media, Conversion Rate Optimization.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →