Cum să-ți promovezi eficient produsele pe internet

Publicat pe 9 Noiembrie 2019
Adoptarea unei strategii de promovare eficiente pentru afacerea ta este de o importanță crucială, fiind unul dintre pilonii de bază în obținerea unei bune poziționări pe piață și pentru creșterea vânzărilor pe termen mediu și lung.

Primul pas în strategia de promovare a unui produs sau serviciu este reprezentat de identificarea corectă a canalului media ce urmează a fi utilizat. Iar dacă promovarea prin Facebook Ads sau Google AdWords sunt modalități arhicunoscute, pe care ești  obligat să lei iei în considerare încă de la început, identificarea de noi canale trebuie să rămână o preocupare constantă pentru orice antreprenor care dorește să-și maximizeze profiturile în mod constant.

Dincolo de eficiența extrem de mare a promovării prin Facebook Ads și Google AdWords, aceste două metode prezintă totuși marele inconvenient al necesității alocării unui buget consistent pentru a spera măcar, în primă fază, la obținerea de rezultate palpabile. În plus, dacă Facebook Ads este cunoscut pentru scorul foarte mic al ratei de conversie pe care o poți obține, Google AdWords prezintă dezavantajul că solicită din partea utilizatorului un grad foarte înalt de cunoaștere a programului, ceea ce poate necesita timp sau costuri adiționale în cazul externalizării acestui serviciu.

Din fericire, soluții alternative există din belșug, unele mai performante ca altele. Printre acestea, crearea unui site și publicarea de conținut cu respectarea celor mai bune principii SEO se poate dovedi o alegere extrem de bună, cu atât mai mult cu cât se ținește către obținerea unor rezultate pe termen mediu și lung. Avantajul poziționării propriului site în topul rezultatelor de căutare este reprezentat, desigur, de profitabilitatea mult mai mare a business-ului, o astfel de metodă fiind mult mai ieftină atunci când se urmărește obținerea de rezultate pe termen foarte lung.

Există de asemenea și posibilitatea publicării de advertoriale pe site-urile terților, cu precizarea că o astfel de metodă tinde să-și piardă din eficacitate odată cu trecerea timpului, iar asta din cauza ”îngropării” acestui tip de conținut și a pierderii vizibilității atât din partea motoarelor de căutare, cât și a utilizatorilor. 

O altă modalitate, cu grad înalt de eficiență pe termen lung, este reprezentată de identificarea de site-uri ce permit publicarea propriului conținut, cu posibilitatea inserării de legături externe către site-ul propriei afaceri ori direct către pagina produselor respective. Un astfel de site este binecunoscuta enciclopedie online Wikipedia, cu precizarea că este foarte dificil de obținut link-uri externe de pe această platformă, cu atât mai mult dacă paginile către care se face trimitere sunt de natură comercială.

Ca o alternativă, platforma de tip wiki disponibilă la adresa https://ro.wikishop.org/wiki/Pagina_principală permite în prezent publicarea gratuită a articolelor din sfera shoppingului online, cu posibilitatea adăugării de link-uri către magazinele online proprii. Wikishop.org prezintă avantajul că permite scrierea conținutului direct din interfața site-ului, având posibilitatea să observi în timp real ceea ce ai scris și ceea ce urmează să publici pe site.

Wikishop este fără îndoială una dintre cele mai la îndemână metode de promovare gratuită la acest moment, asta deoarece fiecare articol publicat pe această plaformă beneficiază de o bună poziționare în motoarele de căutare, direcționând foarte mulți vizitatori către propriul site web.


Wikishop Media Concept SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!