Cum se realizează un audit GDPR?

Publicat pe 21 Aprilie 2021
Auditul GDPR este un proces extrem de important pentru orice companie care dorește să respecte prevederile în vigoare și să nu riște aplicarea unor amenzi usturătoare. Protecția datelor personale este un subiect de mare interes pentru Uniunea Europeană și astfel trebuie să ne adaptăm cât mai repede la aceste modificări.

Totuși, auditul GDPR nu trebuie să fie un proces complicat, deși durata lui poate varia. Dacă nu doriți să faceți cercetare și să investiți resurse interne în vederea acestui audit, soluția cea mai la îndemână va fi apelarea la o companie specializată în astfel de servicii. Orice audit GDPR efectuat corect trebuie să includă următoarele etape.

Analiza documentelor și resurselor

Primul pas în realizarea auditului este colectarea, centralizarea și analiza documentelor. Practic, ariile de interes sunt reprezentate de totalitatea măsurilor tehnice sau organizatorice implementate în cadrul companiei.

Vor fi luate în considerare aspecte precum datele personale folosite de companie, procesele prin care sunt colectate și prelucrate datele cu caracter personal. Toate acestea se vor realiza prin interviuri și chestionare pentru a se putea inventaria și centraliza volumul de date personale folosite. Se vor lua în calcul resurse precum newslettere, programe de contabilitate sau facturare, revisalul și dosarele de personal.

De asemenea se vor analiza aspecte ce țin de modul de organizare și securitate. Se va estima gradul de instruire al angajaților în ceea ce privește măsurile de conformare la regulamentul GDPR și cât de bine pot aplica individual aceste măsuri.

Nu în ultimul rând, se va analiza întreaga structură de securitate în ceea ce privește accesul la rețeaua de calculatoare, website, servere și orice alte puncte slabe la atacuri sau accesări neautorizate.

Evaluarea modelului de prelucrare a datelor cu caracter personal

În această etapă se va pune accentul pe modul și temeiul de colectare a datelor personale și pe competența persoanelor autorizate să întreprindă acest proces. Desigur, și departamentul însărcinat cu aceste atribuții va fi evaluat dacă acesta există. În această fază se identifică de obicei nivelurile de risc și potențialul impact asupra companiei în cazul în care se încalcă prevederile sau există riscul unei scurgeri de informații sau atac cibernetic. Evident, se va lua în calcul și gradul de conformitate cu mediul online și practicile respective.

Redactarea raportului detaliat

Aici se vor vedea cel mai bine rezultatele alegerii pe care ați făcut-o. Un raport audit gdpr trebuie să fie suficient de detaliat și de minuțios pentru a acoperi orice fel de nelămuriri sau întrebări ați putea avea în legătură cu acest proces. Raportul va include gradul de implementare a normelor și evident riscurile ce ar putea fi susținute în cazul în care nu se iau acțiuni rapide.

Implementarea noilor măsuri sau ajustări

În momentul în care s-a finalizat raportul veți avea o situație mult mai clară a nivelului de conformitate al companiei. Totuși, serviciul de audit nu se termină aici. Pentru a diminua riscurile și a preveni eventualele breșe de securitate este nevoie și de aplicarea strategiei explicată în raport. Desigur, dacă lucrați cu profesioniști veți beneficia și de o serie de recomandări sau consultanță pentru implementarea schimbărilor necesare. Tot ce trebuie să faceți acum este să urmați planul și să încorporați noile cerințe.

Preveniți eventualele pericole și realizați un audit GDPR înainte de a avea nevoie de unul!

Domenii: Afaceri

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!