Dacia Spring va fi cea mai accesibila masina electrica de pe piata din Romania - Sustainable Mobility Forum

Publicat pe 24 Noiembrie 2020
Seria discutiilor despre mobilitate sustenabila si infrastructura aferenta deschisa in data de 21 octombrie, a continuat in cadrul unei noi editii a evenimentului Sustainable Mobility Forum, in data de 17 noiembrie, o editie dedicata producatorilor de masini electrice si furnizorilor de tehnologie si solutii de incarcare alternativa.

Speakerii prezenti la discutii, care au abordat subiecte foarte interesante si diverse au fost: Alexandru VESCU - Head of Electric Vehicles Sales Groupe Renault, Stefan POPESCU - Deputy Director for Public&Regulatory Affairs ENGIE Romania, Sebastian COCHINESCU - CEO si Fondator Tailpath, Remus Mihai HIRCEAGA Partener Expense Reduction Analyst Europe (ERA), Oraan MARCULESCU - Consultant GreenTech, Cristian MACEDONSCHI - Presedinte Asociatia Smart City Brasov, intr-o discutie moderata de Dan SCARLAT, editor sef la Auto Motor si Sport. 

In premiera in Romania, intr-un interviu 1:1, a fost prezent reprezentantul TRITIUM (lider mondial in tehnologia EV DC fast chargers), Bruno MOEDIM - Sales Manager Europa, intr-o discutie legata de activitatea si de planurile companiei TRITIUM cu privire la solutiile inovatoare pentru statii de incarcare cu curent continuu.

Discutiile au fost deschise de Alexandru VESCU, Head of Electric Vehicles Sales Groupe Renault, care a vorbit despre Dacia Spring, primul model electric al brandului Dacia, dar si despre viziunea globala a grupului Renault, in ceea ce priveste mobilitatea. Alexandru Vescu a raspuns intrebarilor legate de caracteristicile tehnice ale Daciei Spring, dar si celor legate de autonomie, modalitati de incarcarea si TCO.

Conform reprezentantului Groupe Renault, Dacia Spring este o masina cu o foarte buna autonomie in oras (295 km) si de 220 km autonomie combinata (urban si extra urban), va putea fi incarcata la prize domestice sau la statii pe curent continuu de 30 kw, costurile generate de incarcare variind intre 7 -10 lei/100 km. Costurile vor fi considerabil mai mici decat cele ale unei masini pe combustibil conventional.

Odata cu lansarea pe piata, in primavara anului viitor, a unei versiuni dedicate zonei de car-sharing, se spera intr-o schimbare de mentalitate a utilizatorilor romani, care va declansa si o schimbare a comportamentului de cumparare, in favoarea vehiculelor 100% electrice.

Alexandru Vescu considera ca "Dacia Spring va reprezenta o revolutie in lumea auto, va deveni un model emblematic, si in mod cert cea mai accesibila masina electrica de pe piata din Romania. Industria auto trebuie sa se adapteze la noile schimbari, insa este cert un lucru:drumul spre electrificare este fara intoarcere".

Acest lucru reiese si din strategia grupului Renault, care in urma cu o luna, cand a fost prezentat si modelul Spring, alaturi de conceptul Megane e-Vision, a prezentat, un amplu program de electrificare (completa sau partiala) a tuturor modelelor de serie.

In 2008, grupul Renault a prezentat primul concept electric, iar din 2012, cand a lansat primele modele de serie, Groupe Renault a vandut peste 180.000 de unitati ZOE, cel mai vandut model EV din Europa. Toata experienta acumulata pe parcursul acestor ani, se regaseste si in productia modelului Spring, care a fost primit de toata lumea cu admiratie si apreciere pentru brandul Dacia, care va avea reprezentare de acum si in segmentul electric.

Concluziile discutiilor in ceea ce priveste Dacia Spring: va fi o masina cu un pret foarte bun de achizitie, care va putea fi si finantat, va avea costuri foarte mici de rulaj si de revizie, si va avea o valoare reziduala buna, asadar are toate premisele ca sa aiba un TCO mai bun, comparativ cu un vehicul termic.

Grupul Renault va oferi un eco-sistem complet pentru cumparatorii sai, pornind de la wall box-ul inclus in pretul masinii, solutii de finantare si statii de incarcare instalate la dealerii din tara, toate parte a unei strategii sustenabile, care sa contribuie la electrificare, cu scopul de a avea o planeta mai curata si un aer mai respirabil.