De ce este important filtrul de particule si cum ii prelungim durata de viata

Publicat pe 2 Octombrie 2018
In ultimul deceniu, deceniu si jumatate, o schimbare majora s-a produs la nivelul fabricarii masinilor Diesel. Aceasta schimbare se refera direct la nivelul de poluare pe care il poate avea o astfel de masina in momentul eliminarii gazelor de esapament.

Dorind sa se reduca sau sa se elimine particulele nocive care parasesc autoturismul prin procesul de evacuare, pe circuitul responsabil cu acest proces, s-a montat un dispozitiv insarcinat cu aceasta cerinta. Si anume, un filtru de particule (DPF).

Reducerea poluarii este realizata de catre filtrul de particule prin oprirea si captarea funinginelor emanate in urma procesului de ardere, lasand sa treaca doar CO2. De obicei, in componenta gazului emanat in urma arderii, se regasesc funingine, care de fapt se pot traduce ca fiind particule cu dimensiuni reduse de cenusa, provocatoare de cancer. Aceasta funingine este responsabila si pentru culoarea neagra a gazului emanat. De aceea, in momentul in care un automobile este dotat cu un filtru de particule, gazele emanate nu vor mai avea o culoare neagra, funinginea fiind blocata in acest element de pe circuitul de evacuare.

Filtrele de particule reusesc sa retina intre 85% si 100% din totalul de particule daunatoare, astfel ca utilitatea lor nu poate fi pusa la indoiala. Astfel, avem si motivul principal pentru care producatorii masinilor care functioneaza pe motorina au fost fortati sa implementeze in arhitectura automobilelor pe care le produc, acest filtru de particule, contribuind si la reducerea riscului de cancer la nivel global. Problema este considerata atat de prioritara, incat in unele teritorii este interzis accesul cu automobile ce nu sunt dotate cu DPF.

In terminologie mai comuna, filtrul de particule este un material menit sa blocheze trecerea unor particule, amplasat intr-un invelis metalic pentru a nu se deteriora foarte usor. Chimic vorbind, filtrele de particule pot fi realizate din mai multe materiale precum: silicon-carbid (SiC), ceramic pe baza de cordierita, fibre metalice sau ceramice. Cel mai comun material folosit pentru fabricarea acestor componente, este SiC, asigurand o functionare la parametrii maximi pana la temperaturi ce se ridica chiar si la 2700 grade Celsius. Modul de constructie presupune dispunerea unui numar mare de canale (de ordinul miilor), in forma unui fagure. In momentul in care gazele de evacuare traverseaza aceasta parte a cirucitului, particulele cancerigene sunt oprite in acest fagure. De aici apare si problema uzului unui filtru de particule.

Acest uz al filtrului de particule poate sa nu fie o preocupare asa mare si sa nu provoace foarte multe batai de cap, daca vorbim despre filtrele de particule cu perioada de viata scurta. Perioada de viata scurta pentru un filtru de particule, se refera la o distanta de aproximativ 150.000 km, moment in care soferul este atentionat de catre martorul din bord, ca este necesar schimbul acestui filtru de particule.

Exista insa si filtre de particule regenerabile, care se pot regenera in mai multe moduri, in functie de implementarile asigurate de catre producator. Indiferent de procesul utilizat, este necesara parcurgerea de distante lungi pentru a se regenera automat filtrul de particule. Insa dat fiind faptul ca in traficul aglomerat urban nu exista aceasta posibilitate, apare riscul ca filtrul de particule sa se infunde la un moment dat. Iar acesta nu este singurul motiv pentru care se intalneste infundarea filtruluui de particule. Practic, orice factor care influenteaza negativ consumul de combustibil, produce cu sine o cantitate mai mare de funingine, astfel infundarea devine o problema mai des intalnita.

"Daca in momentul atentionarii ca filtrul este infundat, prin aprinderea martorului din bord, problema este ignorata, dupa o perioada scurta de timp, soferul va fi obligat sa schimbe filtrul de particule, curatarea lui fiind imposibila." - declara VadAuto, cel mai mare service auto din Cluj-Napoca

De aceea este necesar ca periodic sa fie vizitat un service, astfel incat sa se verifice starea filtrului de particule si nu numai. Costul pentru schimbarea unui filtru de particule regenerabil, de multe ori depaseste de zece ori costul curatarii acestuia.  

Domenii: Auto

CRIS DIGITAL BRANDING SRL

Branziba (cunoscuta anterior ca Brandion Agency) este o agentie performanta de branding si marketing. Ai nevoie de mai multi clienti? Contacteaza-ne!

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!