DPD Romania: Datele de livrare incomplete sau eronate, principalele motive pentru care coletele se intorc in depozit

Publicat pe 13 Aprilie 2016
Bucuresti, 13 aprilie 2016 – Romanii care trimit colete in tara sau in strainatate nu completeaza intotdeauna detaliile de livrare, ingreunand astfel procesul de expediere si afectand performanta serviciului. Astfel, datele DPD Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de coletarie si curierat expres, arata ca 2% dintre coletele trimise au informatiile de livrare gresite sau incomplete. Potrivit companiei, doar 56% dintre expeditorii sau destinatarii livrarilor interne si, respectiv, 82% dintre cei din afara tarii revin si solicita retrimiterea pachetelor furnizand toate detaliile necesare.

Datele de livrare sunt esentiale pentru ca procesul de curierat sa se desfasoare in cele mai bune conditii. Insa, circa 2% dintre romanii care trimit colete nu mentioneaza toate informatiile necesare si ingreuneaza astfel performanta serviciului de curierat. 95% dintre erori se regasesc in adresele coletelor expediate de jucatorii din segmentul B2C si doar 5% din total apar in cazul livrarilror din sfera B2B, potrivit datelor DPD Romania.

Desi gresesc datele de livrare, expeditorii sau destinatarii revin si ofera informatii suplimentare, respectiv solicita reluarea livrarii expeditiilor cu adresa gresita sau incompleta, doar pentru 56% din livrarile interne si pentru 82% dintre pachetele trimise pe plan international, conform companiei.

”De cele mai multe ori, adresele nu sunt gresite, ci incomplete, atat pentru livrarile la domiciliu, cat si pentru cele in cladiri de birouri sau sedii de companii. Cei care vor sa primeasca produsele acasa fie nu mentioneaza codul de acces in scara sau numarul interfonului, fie precizeaza doar strada, numarul, blocul si apartamentul, si omit informatiile legate de scara, etaj sau cod postal. Este extrem de important pentru curier sa detina informatiile despre scara imobilului si numarul apartamenentului, detalii care, din pacate, lipsesc frecvent”, declara Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

Potrivit acestuia, o alta problema cu care se confrunta curierii este omiterea codurilor postale. In prezent, pana la 45 dintre pachetele ce pleaca zilnic in livrare au codul postal incorect, ingreunand rutarea corecta a coletelor.

Alte aspecte importante atat pentru reusita livrarilor B2C, cat si B2B, sunt furnizarea numerelor de telefon pentru destinatari, dar si numarul strazilor de destinatie.

Cand vine vorba despre destinatiile la birou, potrivit CEO-ului DPD, este primordiala indicarea persoanei de contact. Pe langa aceasta informatie, de multe ori sunt omise si detalii precum departamentul, intrarea, etajul sau camera la care trebuie livrate coletele. Toate acestea sunt extrem de importante, iar in lipsa lor procesul de livrare este ingreunat, fiind afectata, implicit, performanta serviciului, adauga acesta.

CEO-ul DPD Romania mai spune ca, in lipsa unor informatii de livrare, curierii pierd mai mult timp pentru identificarea adresei si uneori trebuie sa revina intr-un alt interval orar, dupa ce obtin toate datele necesare. Astfel, apar costuri generate de intoarcerea in depozit, dar si pentru realocarea unor resurse suplimentare in acea zona. Tot acest timp pierdut genereaza implicit costuri suplimentare, mai ales daca produsele au fost platite in avans. In plus, atunci cand nu se poate identifica adresa de expeditie se poate face retur, ceea genereaza ulterior daune din cauza intarzierii inregistrate, si, uneori, se pot produce avarii din cauza proceselor operationale multiple (manipulare, incarcare, descarcare, transbordare).

Despre DPD

DPD Romania este parte a DPDgroup, lider european in curieratul rutier. In Romania, DPD se afla in top 3 companii de curierat. Prin tehnologia inovatoare, cunoasterea pietei locale si cele 2 servicii Predict si PalletOne, DPD Romania ofera cea mai buna experienta de livrare atat expeditorilor, cat si destinatarilor.

Cu o echipa de peste 600 de angajati si francizori si avand acces la o retea europeana de 16.000 de sedii Pickup, DPD Romania livreaza anual 7 milioane de colete.

Domenii: Auto

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →