Facebook continuă lupta împotriva engagement bait

Publicat pe 28 Iunie 2018
Utilizatorii ne-au spus că nu le plac postările cu caracter de spam, care îi momesc să interacționeze dând like-uri, share-uri, comentarii și alte acțiuni. Un exemplu ar fi: ”Dă LIKE acestei postări dacă ești berbec!” Tactica este cunoscută drept ”engagement bait” și profită de algoritmul News Feed prin mărirea engagement-ului, cu scopul de a obține un reach mai mare.

De aceea, am început să sancţionăm postări individuale de pe conturile personale sau pagini care se bazează pe engagement bait. Începând de astăzi, această politică se aplică şi postărilor în limba bengali, bulgară, olandeză, greacă, maghiară, coreeană, malaieză, poloneză şi română.

Pentru a încuraja engagement-ul autentic, echipa Facebook a revizuit şi a împărţit pe categorii sute de mii de postări pentru a perfecţiona un model machine learning capabil să detecteze diferitele tipuri de engagement bait. Astfel, postările care folosesc această tactică vor fi afişate mai rar în News Feed.

În plus, în perioada următoare, vor fi implementate reguli mai stricte de sancţionare a Paginilor care folosesc în mod sistematic şi repetat practici de engagement bait, cu scopul de a obţine un reach generat artificial în News Feed. Această politică de sancţionare la nivelul Paginilor va fi pusă în practică de-a lungul unui număr de săptămâni, pentru a da editorilor suficient timp de adaptare şi a evita utilizarea, din neatenţie, a practicii de engagement bait în postările lor. În perspectivă, vom continua să căutăm metode de a ne îmbunătăţi şi de a ne scala eforturile pentru a reduce engagement bait.

Postările prin care se solicită ajutorul, sfatul sau recomandările oamenilor, precum distribuirea unui anunţ despre dispariţia unui copil, strângerea de fonduri pentru o cauză sau sfaturi de călătorie nu vor fi afectate de această actualizare. 

În schimb, vom sancţiona postările care încalcă una dintre cele mai importante valori ale News Feed-ului: autenticitatea. La fel ca în cazul demersurilor recente de a limita titlurile care momesc utilizatorii să dea click sau link-urile către paginile web de calitate îndoielnică, vrem să limităm promovarea conţinutului cu caracter de spam, senzaţional sau înşelător şi să promovăm, în schimb, conversaţiile autentice şi pline de înţeles.

Ce efect va avea această politică asupra Paginilor?

Publisherii şi alte companii care folosesc tactici de engagement bait în postările lor ar trebui să se aştepte la o scădere a reach-ului. Totodată, Paginile care distribuie în mod repetat postări de tip engagement bait vor observa o scădere semnificativă a reach-ului. Administratorii Paginilor ar trebui să se concentreze în continuare pe distribuirea poveştilor relevante şi pline de înţeles, fără a include tactici de engagement bait. Puteţi afla mai multe despre engagement bait şi cum poate fi evitată această practică din materialul de aici.

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →