Importanta diversității gamei de produse dintr-un magazin

Publicat pe 18 Mai 2022
Libertatea de a putea alege reprezintă un beneficiu de care orice client își dorește să se bucure, atunci când face cumpărături într-un anumit magazin. Diversitatea gamei de produse este benefica din foarte multe de vedere și contribui la fidelizarea bazei de clienți.

Cei care descoperă pe rafturi produse ale unor branduri diferite, însă aparținând aceleiași categorii de soluții, le pot alege mult mai simplu pe cele mai relevante pentru ei, raportându-se la factori precum: bugetul, preferințele, dorința de a testa si alte produse etc

Iată de ce este recomandată diversificarea stocului de produse al unui magazin:

Produse dedicate oricărui tip de buget

Să luăm exemplul unui magazin cu produse alimentare, pe rafturile căruia se pot regăsi mai multe sortimente de brânză, înghețată sau zahăr. Înainte de orice alt criteriu analizat, diversitatea gamei dintr-o anumită categorie poate avea legătură cu diferențele de preț dintre produse, chiar dacă acestea reprezintă la o primă vedere unul și același sortiment.

Modul de procesare, ingredientele adăugate în formulă, simplitatea cu care pot fi distribuite la o anumită frecvență, autoritatea brandului - toți acești factori determină prețuri diferite la raft, iar clienții au libertatea de a adăuga în coș cea mai bună calitate pe care o poate acoperi bugetul de care dispun.

Percepția clienților față de un anumit brand

Orice client al unui magazin își are formată propria rețea de legături emoționale cu anumite branduri, ale căror produse le utilizează constant. În percepția sa, ele contribuie semnificativ la o calitate mai bună a stilului de viață, de aceea, continuă să le utilizeze cu încredere.

Prezența pe raft a unei game variate de produse oferă ansa celor care trec pragul unui magazin să cumpere sortimentele preferate, cunoscând deja beneficiile pe care acestea le oferă. De cele mai multe ori, chiar și un preț mai ridicat pentru “acel produs” este acceptat.

Dorința de a testa noi și noi produse

Accesul la o gamă variată de produse îi poate determina pe consumatorii finali să încerce și alte produse din aceeași categorie, motivul fiind o pură curiozitate față de tot ce este nou. Astfel, gusturile pot fi mult mai ușor rafinate, fără a se depune un efort de achiziție ridicat.

Intra pe shopius.ro și descoperă întreaga listă de produse prezente astăzi în stocul actualizat. Găsești o mulțime de sortimente noi și le achiziționezi online rapid, printr-un proces de comandă intuitiv, pentru a te bucura de noi experiențe senzoriale.

Construirea unei imagini bune în comunitate

Membrilor unei comunități le este mult mai simplu să revină la magazinul cu care sunt deja familiarizați, știind că în oferta acestuia vor găsi de fiecare data lucrurile de care au nevoie. Atunci când sesiunile de shopping în cadrul aceluiași magazin devin o obișnuință pentru aceștia, putem vorbi despre o fidelizare a bazei de clienți.

Mai mult decât atât, veștile despre magazinele în care poți găsi aproape orice vor circula repede în comunitate. Așadar, diversificarea ofertei de produse poate fi percepută la un anumit nivel și ca un instrument de marketing de tip “word to mouth”.

Capacitatea de a studia mult mai bine cererea

Incluzând în stoc o gamă de produse diversificată, conducerea unui magazin poate analiza mult mai bine obiceiurile de consum ale clienților, astfel încât să poată renunța la anumite produse incompatibile (preț, utilizare, ingrediente) cu preferințele generale.

Astfel, se poate obține un focus mult mai bun asupra produselor cu adevărat relevante pentru persoanele care formează targetul magazinului respectiv, optimizându-se, totodată, costurile de achiziție și generându-se mai mult profit.

Iată care sunt cele mai interesante beneficii ale diversificării gamei de produse a unui magazin. Concluzionând, înțelegerea acestor principii de funcționare a unui business cu un stoc variat de soluții facilitează o legătura mult mai puternica între entitate și baza de clienți.

Domenii: Lifestyle

Digital Workforce SRL

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul pe care il tintesti? Publica un comunicat de presa →

Platforma Comunicate Wall-Street.ro poate permite doar introducerea unor link-uri NoFollow. Pentru publicarea unui comunicat cu link DoFollow vă rugăm să trimiteți solicitarea către bogdan.ilie@internetcorp.ro. Mulțumim!